PS3 utsatt! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64

Tråd: PS3 utsatt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry

Er rimelig forbannet på Sony. Hadde egentlig tenkt å vente lenge med å kjøpe den, men bet på reklamen likevel. Sendte inn bestilling og gledet meg, og 2 måneder før vi skal få boksen, så utsetter de den 4 måneder til.

Det er ikke som om ikke alle viste at de manglet komponenter. De vet bedre enn noen hva som trengs for å bygge en boks, og når dette kan selges i volumer. Så dette er nok ren spekulasjon for å holde oss fra å kjøpe x360, med å sette urealistiske datoer. Jeg synes at ps3 har vært 3 mnd unna fra den dagen x360 ble nevnt.

Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe x360 pga støy.

Jeg hatet allerede støyen på den vanlige xboxen som jeg har. Jeg har brukt ca 3000++ på å gjøre HTPC stillegående og så skal jeg ha et treskeverk stående som bråker som opptil flere støvsugere.

Nå var jeg litt giret på PS3 og så blir vi skuffet igjen. Så nå er vi flere kompiser som nok kommer til å kjøpe x360 likevel for å kunne spille litt i de neste 6-12 mnd før ps3 kommer.

Det værste er at vi kjøper PS3 likevel.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel Benq som gikk ut for en stund tilbake å sa at de slet veldig med å produsere nok BR lasere da sony tok inn alt for ps3. Allerede da ble det vinket flagg for utsettelser.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Er rimelig forbannet på Sony. Hadde egentlig tenkt å vente lenge med å kjøpe den, men bet på reklamen likevel. Sendte inn bestilling og gledet meg, og 2 måneder før vi skal få boksen, så utsetter de den 4 måneder til.

Det er ikke som om ikke alle viste at de manglet komponenter. De vet bedre enn noen hva som trengs for å bygge en boks, og når dette kan selges i volumer. Så dette er nok ren spekulasjon for å holde oss fra å kjøpe x360, med å sette urealistiske datoer. Jeg synes at ps3 har vært 3 mnd unna fra den dagen x360 ble nevnt.

Jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe x360 pga støy.

Jeg hatet allerede støyen på den vanlige xboxen som jeg har. Jeg har brukt ca 3000++ på å gjøre HTPC stillegående og så skal jeg ha et treskeverk stående som bråker som opptil flere støvsugere.

Nå var jeg litt giret på PS3 og så blir vi skuffet igjen. Så nå er vi flere kompiser som nok kommer til å kjøpe x360 likevel for å kunne spille litt i de neste 6-12 mnd før ps3 kommer.

Det værste er at vi kjøper PS3 likevel.
    Med mindre du sitter helt opptil Xboxen, og ikke bruker lyd, så støyer den ikke SÅÅ mye da. Litt susern jo, men det blir oftest overdøvet av andre ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart folk er skuffet. Alltid er det oss i Europa som får "lide" når det gjelder konsoll- og spillanseringer. Det er sjelden at et spill kommer først i Europa for å ta et eksempel.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Det er klart folk er skuffet. Alltid er det oss i Europa som får "lide" når det gjelder konsoll- og spillanseringer. Det er sjelden at et spill kommer først i Europa for å ta et eksempel.

lol! Snakker om å plukke et karutsnitt som gir feil dimmensjoner av landene involvert.. Norge ser jo større ut enn de fleste landene i Europa på det kartet.. <sorry, avsporing>

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Det er sjelden at et spill kommer først i Europa for å ta et eksempel.
    Men det har ingenting med slemme Sony(/Microsoft/Nintendo) å gjøre. Skal man gi ut et spill i Europa må det først oversettes til fransk/tysk/spansk/italiensk++, og DET tar tid. Mener å ha lest tyskerne krever grønt blod også, de gjorde det iallefall på nittitallet. Det finnes masse eksempler på spill aldri ble lansert i Europa i det hele tatt på grunn av manglende ressurser til lokalisering i disse landene. Husker jeg leste en spansk anmeldelse av Vagrant Story for endel år tilbake, og det ble totalslakt siden det var på engelsk. Spillet fikk ellers toppkritikker over hele verden, blant annet som første PS-spill (og tredje spill noensinne) som fikk 40/40 av Famitsu.

Når europeerne i så måte er sære og vriene å hanskes med forstår jeg godt at de drøyer. Må vel oversette operativsystemer, manualer og alt mulig annet tull også, når folk ikke gidder å lære seg engelsk.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig et godt poeng. Tyskere,spanjoler og ihvertfall franskmenn er nærmest motstandere av det engelske språket og det fører med seg uhorvelig mye ekstra for produsenter.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det kommet ut at prisen på 20gig-versjonen av PS3en er blitt satt ned ca. $100. I tillegg vil den billige versjonen også få HDMI-støtte.
    http://www.gamespot.com/events/tgs20...ml?sid=6158155

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Nå er det kommet ut at prisen på 20gig-versjonen av PS3en er blitt satt ned ca. $100. I tillegg vil den billige versjonen også få HDMI-støtte.
    http://www.gamespot.com/events/tgs20...ml?sid=6158155
    Men dette gjelder bare i Japan, så det hjelper ikke oss eller Amerikanerene!

Se her:
    No changes to the price of the higher end model - 60GB version - or European and US prices were announced.
    Edit:
    Det står jo i linken du viser til og: "However, no price drop for any other territory was announced at the event."

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.itavisen.no/php/art.php?id=340546 prisen senkes i japan... får nå håpe det vil skje her i europa og. men er det ikke noe offiselt tråd for ps3 her?? xbox 360 har jo.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "offisiell tråd"? Hæ? Det er da ingenting offisielt her? Det er ikke som om Microsoft støtter AVforums xbox360-thread.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.itavisen.no/php/art.php?id=340648

Noen dager gammel, men fin lesing for de som ikke er helt oppdatert. Sony svarer på noen typiske spørsmål om PS3, leveringstid, pris, HDMI etc

Dette var spesielt interesant for min del:

Når det gjelder utsettelsen av PS3 i Europa. Vi får to nestegenerasjonsmaskiner i julen. Hvordan vil du forklare kundene at de bør vente i flere måneder?

- Jeg nekter ikke for at det er trist. Jeg ønsket meg en PS3 til jul selv. Men sett i perspektiv, kanskje om fem år, vil dette være ubetydelig. Jeg beklager på det sterkeste til europeiske spillere, men i mars vil vi ha flere spill, forhåpentligvis nok av maskinvare, bedre nettverkstøtte, mest sannsynlig noen overraskelser som er unike for europeiske markeder. Så jeg føler at europeiske kunder vil føle at det var verdt å vente på

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    "offisiell tråd"? Hæ? Det er da ingenting offisielt her? Det er ikke som om Microsoft støtter AVforums xbox360-thread.
    Ikke offisiell på den måten da... men offisiell på dette forumet som aboc 360 har sin: http://avforum.no/forum/showthread.p...light=xbox+360

og som dette er den offisielle tråden for en panasonic projektor: http://avforum.no/forum/showthread.p...fisiell+tr%E5d

Skjønner? Jeg synes ps3 skulle hatt en egen en og.. som da f. eks. dette temaet om utsettelse kunne ha blitt diskutert i.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Skjønner? Jeg synes ps3 skulle hatt en egen en og.. som da f. eks. dette temaet om utsettelse kunne ha blitt diskutert i.
    Da er det laget en egen *offisiell* tråd.....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig den reelle forskjellen? Den ene er sticky og den andre er ikke? Xbox-threaden holdes i live på respirator. Denne holdes i live ved innlegg. Ser ikke helt poenget med stickies på sånne ting som dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man spille Europeiske spill på Japanske PS3 maskiner?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke 100% sikkert ennå, men det ser sånn ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode greier. Nå er den utsatt til mai i Europa ifølge engadget.com

Dette blir jo bedre og bedre. De kommer sikkert bare med 18 konsoller de første 5 mnd, for å så komme med nye 200 konsoller før jul.

Prisen går vel også opp en tusenlapp, på grunn av verdensmangel på blå dioder, og man bare ha en blå diode på hjemlån i 14 dager av gangen. Blueray kan den bare spille i 100 timer før du må kjøpe en kode som gir deg rett til å bruke den i 100 timer til.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Limer den inn jeg. Vet det ikke er bekreftet , men en ubekreftet melding om PS3 er verd 10 bekreftede datoer fra SONY.

This whole PS3 delay game has really become something of an amusing sideshow at this point: after so much bad press concerning nearly every single aspect of the console, you'd think that Sony would do everything possible to ensure that things run smoothly from here until launch, and yet word on the street is that Europe may be victim to still another postponement. It should be noted we have no independent confirmation of the following information, but Spanish gaming site MeriStation is reporting that Ken Kutaragi recently admitted that supply problems for Japan and North America could force the European PS3 launch to be delayed until May -- which would mean that Japanese and American consumers might have their systems nearly six months before the eager gamers in the rest of the world. Now keep in mind that Kutaragi also supposedly said that Sony has not modified its European launch plans at this time, so right now we're only looking at a "what if" scenario. Still, this rollout has been plagued with nothing but problems since day one, and as much as we'd like to see Sony pull this one off considering the shaky condition it's currently in, we're starting to think that these little issues and public gaffes may add up to big problems.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For future reference, Vertigo: Når spill-relaterte rykter ikke blir postet på Gamespot under deres rumour control seksjon, så er det ingen hold i ryktene.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •