Hva trur dere ? om Wii

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva trur dere ? om Wii

Trur dere at dem lager Nintendo Wii med Underscan i bildet eller uten slik som Xbox...

Jeg håper absolutt at dem ikke lager Nintendo Wii med underscan fordi da hvet jeg nesten ikke om jeg har lyst å kjøpe den...

Er lei som det er at PS2 og Gamecube har underscan på min HDTV vil ikke ha det også med Wii...

Håper isåfall at dem har "noe" slags Valgmuligheter i den maskinen så man kan velge at man har HDTV sånn at Underscan blir slådd av "eller" isåfall at Maskinen bruker Manuel "overscan" da for å passe på HDTVer...

Til den maskinen hvist den kan velge med fullt bilde så blir jeg nokk å kjøpe den og da blir jeg sikkert også for en gangs skyld å bruke ekstra peng på å kjøpe en orntlig kabel til den så den kan kjøre Progressive Scan fordi Nintendo blir vel som vanlig å levere maskinen deres med "søppel" kabel...

EDIT: Leste nettopp en ting jeg hadde glemt om PS3 og det er at den kommer til å oppskalere standard PS1 og PS2 spill til 720p og 1080i, så i tillegg til det så håper jeg bare at PS3 da spiller spillene i full skjerm og ikke underscan da...
    På min 40 Tommer så er det så kjedelig å ha underscan, hadde jeg da heller hadd en HD-Klar Projektor å spilt med så hadde det vært en helt annen sak, men det kommer det også forhåpentlighvis etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

undescan

tja vet ikke men gleder meg sinnsykt
    Ps3 er dyrt luksus
    trur wii kommer til og eie ps3 når det gjeldet gameplayet-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den konsollen kan lett slå PS3 og 360 når det gjelder funfactor...!

Skal gi den i julegave til dama, så kan vi spille sammen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wii er en maskin for de som er <= 10 år

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det er helt sikkert som alltid når det gjelder Nintendo.. Nei, her venter vi på PS3.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wii er maskinen for de som synes det er viktigere at det er morsomt å spille, fremfor hvor mange flatskjermer spillmaskinen kan kjøre på en gang.
    Hvis det gjør meg til en "<=10-åring", så gjerne for meg

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For engasjerte og entusiastiske mennesker er det vanskelig å ha et nyansert syn. Utsagnet "Nintendo satser mer på innovasjon og nytenkning enn flott grafikk for deres neste console" ville nok de fleste være enig i, men dette antatte faktum betyr ikke at Microsoft og Sony ikke prioriterer innovasjon. Det går an for mer enn 1 firma å være nytenkende. Dessuten har det mye mer å si hvordan utviklere tilpasser konsollens egenskaper på en nytenkende måte enn konsollens egenskaper selv. (F.eks se på hvordan Rumble-feature ble brukt i Metal Gear Solid-serien. Ja, det var Sony som introusert rumble feature til kontrollene deres, men det var Kojimas utviklere som fant en oppfinnsom måte å bruke denne feature'en på). Det at Wii har en motion controller er ikke i seg selv så særdeles revolusjonerende. Det som blir revolusjonerende er hvordan spill-utviklere bruker oppfinnsomheten sin til å legge til rette en solid spill-erfaring ved bruk av denne feature'en.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev dette innlegget på et annet forum

Hei!

Jeg forstår veldig godt poenget ditt. Jeg hoppet av WW2-bandwagonen for ca. ørten hundre tusen Medal Of Honor og Call of Duty-reinkarnasjoner tilbake. Jeg ser poenget om at Wiis nye spillestil kan puste nytt liv inn i gamle sjangre og gamle spill, og det er jo helhetlig positivt Allikevel tror jeg også at denne niche'en vil oppleve samme skjebne som tradisjonell mus+tastatur-WW2-shooters.

Jeg sitter med den ydmyke oppfatningen at det er et løst skille mellom 3 ulike typer gamers: de som mener at spillestil bør endres (Wii-følgere), de som mener at spillene selv må gro og utvikles (denne gruppen hører jeg til), og de som mener at status quo er helt ok.

Nå skal jo ikke jeg snakke for bastant om ting jeg ikke har prøvd enda, men min intuisjon tilsier at jeg er mindre interessert i å spille gamle spill på nye måter, og heller mer interessert i å spille nye typer spill. Dette er jo helhetlig knyttet til hvordan man spiller og setter pris på dataspill. Noen syns det er selve opplevelsen av å spille; å "interact'e" med en virtuell verden. Jeg har kanskje herpet på dette emnet i flere år nå, men for meg er det fremdeles sant: det kjekkeste med dataspill er de flotte historiene. For meg har det lite å si om jeg dreper folk med mus og tastatur eller om jeg danser opp ned med en fjernkontroll-rifle i handa. For meg er det ikke automatikken eller mekanikken i hvordan man dreper folk som er viktig, men heller hvem det er man dreper, og enda viktigere, hvorfor.

Dataspill vil (for meg) alltid handle om historie og om karakterer. Så lenge gameplay ikke kommer i veien for disse to hovedelementene, så er det egentlig hipp som happ hvordan spillets mekanikk er. Jeg har full forståelse for det faktum at denne oppfatning av spill ikke deles med samtlige gamers der ute, og at det fins horder av folk som liker å danse foran skjermen, svinge kontrollere rundt i luften som om de var samurai-sverd, osv. For meg... så er ikke dette helt tingen.

Så hvorfor lener jeg meg mot PS3? Det er jo fullstendig mulig at Wii kan levere spill som tilbyr BÅDE en ny spille-mekanikk OG flott historie (og jeg er overbevist om at en håndfull spill kommer til å innfri begge disse kriteriene.. hallo, Zelda?) Vel, det fins 2 grunner til hvorfor jeg foretrekker PS3

1. "Gimmick" er et ufattelig negativt ladet ord, så la oss heller kalle Wiis nye kontroll-mekanikk en "revolusjon", som er mye mer positivt ladet. Jeg er skeptisk, og litt redd for at spillutviklere vil lene seg på denne revolusjonen som om det var en krykke. De vil sette fokus på spillingen istedenor spillet. På samme måte som enkelte utviklere bruker god grafikk som en krykke og en unnskyldning til å ikke utvikle andre aspekter av spillet (historie, karakterer, osv). Kort sagt: Jeg ser for meg at spillutviklere vil prioritere nytenkende spill-mekanikk istedenfor tradisjonell storytelling.

2. Man kan jo samtidig si at PS3 løper den samme faren ved å prioritere grafikk over storytelling, og jeg er helt med på det resonnementet. Jeg er også sikker på at det vil være en hel haug med spill med glitrende grafikk men som ellers er veldig overfladiske og kjedelige fordi utviklerne regner med at den flotte grafikken vil selge spillene selv. Så når jeg har lekt så mye devil's advocate, hvorfor velger jeg fremdeles å stille meg bak Sonys konsoll? Jo! For den ørlille prosenten av spill som kombinerer glitrende grafikk og fantastisk storytlelling er de beste spillene som fins (IMO). Spill som Resident Evil og Metal Gear Solid til Gamecube. Spill som Oblivion til PC eller Final Fantasy VII og VIII til Playstation. Disse få tidløse perlene er kremen av dataspill. Disse spillene er gode, ikke bare fordi historiene spennende og uforutsigbare, eller fordi karakterene er dype, ambigiøse og komplekse, men også fordi de preges av særdeles god grafikk.

Her kommer et av hovedargumentene: Jeg vet at dette er en vanskelig pille å svelge for de gamerne som sverger opp og ned til Wiis nye konsoll, men god grafikk er i seg selv ikke noe negativt. Det er faktisk helhjertlig positivt! Ikke for å ta hele det filosofiske spørsmålet "hvorfor spiller vi egentlig dataspill?", men for å si det veldig kort: innlevelse har veldig mye å si. Å kunne fortape seg i et fremmed univers med andre verdener, kulturer og raser er en stor del av det. Å kunne bryte ned barrieren mellom vår verden og spill-verdenen er den viktigste faktoren for innlevelse. Hvis spill har god grafikk og god lyd og dermed klarer å skape en atmosfære som bryter ned den barrieren, så har man et spill man virkelig kan leve seg inn i; og dette er de beste spillene som fins. (IMO)

Kort oppsummering: Jeg foretrekker PS3 fordi jeg føler at selv om både god grafikk og revolusjonerende spille-mekanikker kan bli misbrukt som en krykke for spillutviklere, så vil spill hvor disse elementene IKKE blir brukt som krykker være bedre på PS3 enn Wii fordi jeg setter høyere prioritet på historie og innhold enn form og gameplay.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    For meg er det ikke automatikken eller mekanikken i hvordan man dreper folk som er viktig, men heller hvem det er man dreper, og enda viktigere, hvorfor.
    Tatt "litt" ut av sammenhengen, men nå hørtes du nesten ut som en av historiebøkenes mest velkjente tyranner...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wii

Dere som venter på den PS3 maskinen får bare vente til neste år...Sony har dummet seg ut igjen med Blue Ray. De hadde så mye problemer med den at de ikke får den utgitt i år!

Så smør dere bare med enda mer tålmodighet og spar godt

Vi husker vel alle den latterlige presentasjonen de hadde av PS3 på E3-messa!

Wii og 360 4 the win!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Wii er maskinen for de som synes det er viktigere at det er morsomt å spille, fremfor hvor mange flatskjermer spillmaskinen kan kjøre på en gang.
    Hvis det gjør meg til en "<=10-åring", så gjerne for meg
    Kommer jo litt an på hva man synes er morsomt da..

GTA kommer det til nintendo? Og hva med det nye gran turismo spillet? Tvilsomt.. For meg er det bare Ps3 som gjelder, og det har ikke noe med at den kan kobles til mange flatskjermer!(jeg skjønner at det var bare noe du sa så ikke ta det bokstavelig)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vegardskar
    De hadde så mye problemer med den at de ikke får den utgitt i år!
    De hadde vel ikke noe problemer med "den" sånn direkte, for den blir gitt ut i år i USA og Japan. Det er slik jeg har forstått fordi det er mangel på blå-lasere...

Blir litt venting ja... Den bør tilby noe ekstraordinært skal den klare å ta markedet med storm så forsinket og så dyr.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Jeg sier bare en ting: Call of Duty 3 på PS3, det blir fett!

OnTopic: Wii er interessant fordi den tilfører noe nytt til konsollene, får man den for 1495 eller no på elkjøp kan jeg fort kjøpe en slik.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    OT: Jeg sier bare en ting: Call of Duty 3 på PS3, det blir fett!
    Eller PC der du faktisk har en mus så det er mulig å få en fornuftig og nøyaktig måte å sikte/bevege seg på... FPS eller strategi-spill på konsoll har jeg aldri vært noe fan av.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Eller PC der du faktisk har en mus så det er mulig å få en fornuftig og nøyaktig måte å sikte/bevege seg på... FPS eller strategi-spill på konsoll har jeg aldri vært noe fan av.
    Ikke jeg heller, før jeg spilte Halo på xbox. Så lenge du ikke spiller mot folk (online/LAN), så funker det glimrende!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Skrev dette innlegget på et annet forumSitat:
    Hei!

Jeg forstår veldig godt poenget ditt. Jeg hoppet av WW2-bandwagonen for ca. ørten hundre tusen Medal Of Honor og Call of Duty-reinkarnasjoner tilbake. Jeg ser poenget om at Wiis nye spillestil kan puste nytt liv inn i gamle sjangre og gamle spill, og det er jo helhetlig positivt Allikevel tror jeg også at denne niche'en vil oppleve samme skjebne som tradisjonell mus+tastatur-WW2-shooters.

Jeg sitter med den ydmyke oppfatningen at det er et løst skille mellom 3 ulike typer gamers: de som mener at spillestil bør endres (Wii-følgere), de som mener at spillene selv må gro og utvikles (denne gruppen hører jeg til), og de som mener at status quo er helt ok.

Nå skal jo ikke jeg snakke for bastant om ting jeg ikke har prøvd enda, men min intuisjon tilsier at jeg er mindre interessert i å spille gamle spill på nye måter, og heller mer interessert i å spille nye typer spill. Dette er jo helhetlig knyttet til hvordan man spiller og setter pris på dataspill. Noen syns det er selve opplevelsen av å spille; å "interact'e" med en virtuell verden. Jeg har kanskje herpet på dette emnet i flere år nå, men for meg er det fremdeles sant: det kjekkeste med dataspill er de flotte historiene. For meg har det lite å si om jeg dreper folk med mus og tastatur eller om jeg danser opp ned med en fjernkontroll-rifle i handa. For meg er det ikke automatikken eller mekanikken i hvordan man dreper folk som er viktig, men heller hvem det er man dreper, og enda viktigere, hvorfor.

Dataspill vil (for meg) alltid handle om historie og om karakterer. Så lenge gameplay ikke kommer i veien for disse to hovedelementene, så er det egentlig hipp som happ hvordan spillets mekanikk er. Jeg har full forståelse for det faktum at denne oppfatning av spill ikke deles med samtlige gamers der ute, og at det fins horder av folk som liker å danse foran skjermen, svinge kontrollere rundt i luften som om de var samurai-sverd, osv. For meg... så er ikke dette helt tingen.

Så hvorfor lener jeg meg mot PS3? Det er jo fullstendig mulig at Wii kan levere spill som tilbyr BÅDE en ny spille-mekanikk OG flott historie (og jeg er overbevist om at en håndfull spill kommer til å innfri begge disse kriteriene.. hallo, Zelda?) Vel, det fins 2 grunner til hvorfor jeg foretrekker PS3

1. "Gimmick" er et ufattelig negativt ladet ord, så la oss heller kalle Wiis nye kontroll-mekanikk en "revolusjon", som er mye mer positivt ladet. Jeg er skeptisk, og litt redd for at spillutviklere vil lene seg på denne revolusjonen som om det var en krykke. De vil sette fokus på spillingen istedenor spillet. På samme måte som enkelte utviklere bruker god grafikk som en krykke og en unnskyldning til å ikke utvikle andre aspekter av spillet (historie, karakterer, osv). Kort sagt: Jeg ser for meg at spillutviklere vil prioritere nytenkende spill-mekanikk istedenfor tradisjonell storytelling.

2. Man kan jo samtidig si at PS3 løper den samme faren ved å prioritere grafikk over storytelling, og jeg er helt med på det resonnementet. Jeg er også sikker på at det vil være en hel haug med spill med glitrende grafikk men som ellers er veldig overfladiske og kjedelige fordi utviklerne regner med at den flotte grafikken vil selge spillene selv. Så når jeg har lekt så mye devil's advocate, hvorfor velger jeg fremdeles å stille meg bak Sonys konsoll? Jo! For den ørlille prosenten av spill som kombinerer glitrende grafikk og fantastisk storytlelling er de beste spillene som fins (IMO). Spill som Resident Evil og Metal Gear Solid til Gamecube. Spill som Oblivion til PC eller Final Fantasy VII og VIII til Playstation. Disse få tidløse perlene er kremen av dataspill. Disse spillene er gode, ikke bare fordi historiene spennende og uforutsigbare, eller fordi karakterene er dype, ambigiøse og komplekse, men også fordi de preges av særdeles god grafikk.

Her kommer et av hovedargumentene: Jeg vet at dette er en vanskelig pille å svelge for de gamerne som sverger opp og ned til Wiis nye konsoll, men god grafikk er i seg selv ikke noe negativt. Det er faktisk helhjertlig positivt! Ikke for å ta hele det filosofiske spørsmålet "hvorfor spiller vi egentlig dataspill?", men for å si det veldig kort: innlevelse har veldig mye å si. Å kunne fortape seg i et fremmed univers med andre verdener, kulturer og raser er en stor del av det. Å kunne bryte ned barrieren mellom vår verden og spill-verdenen er den viktigste faktoren for innlevelse. Hvis spill har god grafikk og god lyd og dermed klarer å skape en atmosfære som bryter ned den barrieren, så har man et spill man virkelig kan leve seg inn i; og dette er de beste spillene som fins. (IMO)

Kort oppsummering: Jeg foretrekker PS3 fordi jeg føler at selv om både god grafikk og revolusjonerende spille-mekanikker kan bli misbrukt som en krykke for spillutviklere, så vil spill hvor disse elementene IKKE blir brukt som krykker være bedre på PS3 enn Wii fordi jeg setter høyere prioritet på historie og innhold enn form og gameplay.
    [wcip]Angel, du er den første jeg har sett på dette forumet som har gitt en god og (for meg) fornuftig grunn til at du foretrekker PS3. Du har en del gode poenger i teksten din, og kommer med mange fornuftige argumenter.
    Jeg er ingen fanboy av Wii som mener at det er det eneste som gjelder, men føler av og til for å forsvare Wii når folk blir i overkant subjektive, og roser PS3 opp i skyene, samtidig som "Nintendo bare er for barn, ikke har HD blabla...". Når folk støtter opp om konsoller som om det skulle vært fotballag eller no, så synes jeg det blir for dumt.

Jeg tror begge maskinene blir veldig bra, men er mest imponert over Nintendos dristige avsporing fra det gode, gamle spillsystemet, kombinert med den lave, studentvennlige prisen Så får tiden vise hvem som får de beste spillene...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Helt enig Håkon, men nå har det seg slik at jeg har gått fra stasjonær PC til MacBook, og ikke søren om jeg går tilbake til windows-marerittet. Macintosh er veien. Eneste er at jeg ikke har kjøpt en som egner seg for spill så blir nok PS3 etterhvert. Men er ikke så spillavhengig, men Call of duty 2 på PC var helt rått, hadde nytt grafikkort og sykt bra maskin, helt magisk...

Men nok om det, det er Wii vi prater om her...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hehe <= 10 år her, signing in

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Wii

Heh dere som venter på ps3 må nok vente ei god stund
    sånn er det bare Nice goin' Lame Sony

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jess Sånn skal det være

Nintendo Wii: 19 november i USA og andre desember i Japan, 250 dollar. Usikkert hva det betyr for Europa. '

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •