Blir min første Blu Ray spiller en PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir min første Blu Ray spiller en PS3?

Jeg er så freidig jeg, at jeg tar og kjører i gang en liten poll. Dette er IKKE en HD-DVD/Blu-ray greie om hva som er best av det ene og det andre, så hold det for dere selv.

Saken er den at det er mange som mener at Blu-Ray spilleren på Playstation 3 muligens ikke kommer til å holde en tilstrekkelig kvalitet blir til at den dekker det segmentet AV entusiastene dekker. Dvs. den holder muligens for dårlig kvalitet til at den er av interesse for dere som i hovedsak holder dere her i forumet.

Det er min påstand at PS3 vil bli en attraktiv sak også for AV entusiaster siden den vil gi en BR spiller til en billig pris som ligger under stand alone spillere, samt at den slenger inn et mediasenter i samme slengen.

Jeg kunne godt tenke meg AV entusiastenes objektive syn på dette.

EDIT 09.08.2006: Ser etter litt tid med stemming at det er i hovedsak de som svarer alternativ 1 (positivt) her som kommenterer under. Kunne vært greit om de som stemmer alternativ 2 (negativt) kunne kommentert litt objektivt hva som er avgjørende hvorfor, og hva som er i hovedsak manglende med PS3 som BR spiller.

EDIT 10.08.2006: Jeg har lagt til en link til en post jeg skrev under som er essensiell for BR formatet. Det har seg slik at det har blitt utført en test hvor man sammenligner avspillingskvaliteten mellom en BR spiller og en HD-DVD spiller. Jeg kan desverre ikke finne noen link til selve testen, men jeg mener det er dratt en del konklusjoner som er feilaktig og misvisende. Selv om det er litt off topic, har jeg kommentert det her:
    HELT FEIL beslutninger på bakgrunn av test mellom BR og HD-DVD

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fhj
    A: Ja, jeg tror PS 3's Blu-Ray vil holde tilstrekkelig kvalitet og er alternativt min første Blu-Ray spiller.
    At det blir min først, ja. Men om den har tilstrekkelig kvalitet? Kanskje en måned og to, så kommer det vel noe som er mye bedre, mye billigere. Og som jeg må ha:-) Vet jo ikke dette forsikkert. Men det blir nok min første.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    At det blir min først, ja. Men om den har tilstrekkelig kvalitet? Kanskje en måned og to, så kommer det vel noe som er mye bedre, mye billigere. Og som jeg må ha:-) Vet jo ikke dette forsikkert. Men det blir nok min første.
    Dæven, den var kjapp :-D

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel ikke den mest hardbarkede av oss her inne, men jeg har stor tro til at PS3 kommer til å bli min første blu-ray spiller, og om den ikke holder mål på det området, så burde det vel bli en rimelig duganes spillmaskin uansett.

Ettersom den vil komme i et prisleie rundtom 3-5k så er det stor sjangs for at noe er spart på, men så kommer de sikkert til å selge spilleren til tapspris (for så å ta igjen tapet med dyre spill/filmer).

Så lenge den har de riktige utgangene, gjør en ok jobb på bilde og lydsiden, ikke bråker i det hele tatt og ser noen lunde bra ut, så er den så godt som kjøpt for min del.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal det ikke være mulig å kjøre egne software på den saken? da kan det kanskje i teorien gå ann å bruke den omtrent på samme måte som en htpc, kjøre tt eller zp feks med ffdshow? lov å håpe ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    skal det ikke være mulig å kjøre egne software på den saken? da kan det kanskje i teorien gå ann å bruke den omtrent på samme måte som en htpc, kjøre tt eller zp feks med ffdshow? lov å håpe ^^
    Det er gått ut offisielt at den skal kjøre med Linux i tillegg til Sonys mediabar OS. Dersom ffdshow er portet til Linux, skal det jo kunne tilpasses.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke vitsen med å slenge med på BlueRay-greiene ved oppstarten av formatkrigen. Holder meg til vanlig DVD i et par år fremover. Skal kjøpe PS3, så det blir nok min første BlueRay-spiller.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok også min første BR spiller. Ikke fordi jeg har spesielle forventninger til dens kvaliteter som BR-spiller. Men simpelthen fordi jeg allikevel kommer til å kjøpe PS3 til meg selv og guttungen. Så får denne duge som BR-spiller til teknologien har "satt seg" litt.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra respons dette her. :-D
    Men jeg ser at det er i hovedsak de som stemmer positivt her som kommenterer. Jeg har lagt til en kommentar i min første post, da jeg kunne godt tenke meg at man kunne belyse litt hva som muligens vil være bakdelen med en slik løsning, og hva som er hovedgrunnen til at man ikke vil vurdere en PS3.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg kliner til med en PS3 selv, bare for å se what all the fuzz is about. Ser ingen grunn til å bruke en masse penger på en annen førstegenerasjons BlueRay spiller da... Mulig jeg får tak i en billig HD-DVD spiller, men en PS3 kan nok stå til det er kommet litt flere modeller på markedet og de har blitt testet skikkelig.

Er det fortsatt planlagt at PS3 kommer i november?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mulig jeg kliner til med en PS3 selv, bare for å se what all the fuzz is about. Ser ingen grunn til å bruke en masse penger på en annen førstegenerasjons BlueRay spiller da... Mulig jeg får tak i en billig HD-DVD spiller, men en PS3 kan nok stå til det er kommet litt flere modeller på markedet og de har blitt testet skikkelig.

Er det fortsatt planlagt at PS3 kommer i november?
    Ryktet sier at boksen har gått i produksjon, og det er fremdeles november som er launch ja.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fhj
    Ryktet sier at boksen har gått i produksjon, og det er fremdeles november som er launch ja.
    Høres bra ut. Er det mulig å bruke fjernkontroll på PS3, eller må man bruke de håndkontrollene til å navigere når man bruker den som BlueRay avspiller?

Tipper den vil gjøre en god jobb som BlueRay spiller. Sony skyter seg selv i foten dersom den første mestselgende BlueRay spilleren skulle fungere dårlig slik formatkrigen utarter seg nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Høres bra ut. Er det mulig å bruke fjernkontroll på PS3, eller må man bruke de håndkontrollene til å navigere når man bruker den som BlueRay avspiller?

Tipper den vil gjøre en god jobb som BlueRay spiller. Sony skyter seg selv i foten dersom den første mestselgende BlueRay spilleren skulle fungere dårlig slik formatkrigen utarter seg nå...
    Jeg kan ikke finne noe informasjon om konvensjonell fjernkontroll, men det kommer nok. Håndkontrollene fungerer forøvrig wireless via bluetooth. I tillegg ryktes det at PSP skal integreres med PS3 slik at man muligens kan bruke den som fjernkontroll via WIFI. Dette gjør jeg forøvrig allerede med Xbox (1) og xbox mediacenter..:-D

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, synes fortsatt det er veldig mye som er uavklart med tanke på BR og PS3.. F.eks. vil en Europeisk PS3 klare å spille av filmer ifra USA? (Sonekontroll vil mest sansynlig nekte dette.) Hvordan vil isåfall det Europeiske utvalget av BR filmer bli? Prisnivå/kvalitet og tilgjengelighet på filmer vil være minst like avgjørende for meg med tanke på hvorvidt jeg kommer til å investere i PS3 som min BR spiller. Er slett ikke utenkelig at jeg må importere en BR spiller ifra USA, og da blir spørsmålet om det vil lønne seg å importere en amerikansk PS3 spiller, eller en annen type.. <sukk>

Hvis en er fornøyd med utvalget av filmer som er tilgjengelig her i Europa, så tror nok jeg at PS3 vil fungere mer enn bra nok som en Blueray avspiller.. Sony har tross alt lagt veldig mye prestisje i produktet, og det er jo ingen tvil om at den har innebygd hardwaren som er nødvendig for at bildet skal bli bra..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første BD spiller blir vel i form av et PCdrev. Både BD og HD-DVD drev er vist i kjømda.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray blir også min første BR siller, og funker sikkert for meg en stund. Kjøper skikkelig BR/HD-DVD når det kommer universale spillere, og vært flott hvis Denon var en av dem som kom med det..

Og du som nevner PSP oppi her. Det er planer om at PSP skal integreres i bilspill slik at du f.eks kan ha midt-speilet, tider eller speedometerne osv. på PSP skjermen. Hvor fett er ikke det?? :-D Så vi får se åssen det blir. PS3 blir fett uansett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, ser ut som grei skuring dette til nå. Slik jeg tolker det, er det av de som gidder å ta stilling til det :-D , ca 4 av 5 AV entusiaster som har nok tillit til Sony at de kommer til å satse på en PS3 som sin første BR spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen flere som vil stemme da?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Dersom det blir en Bluray spiller på meg blir det nok også en PS3. Med den hardware som er oppgitt at PS3 skal ha, bør den jo være god nok. Dog stemmer ikke alltid teori og praksis.

Vi får håpe at den gjør Samsung spilleren til skamme og at det viser at det er noe galt med Samsung Bluray-spilleren. Hvis ikke er det kvelden for Bluray. At de første Bluray filmene er av såpass dårlig kvalitet var mildt sagt skuffende. Det var liten forskjell på Bluray og en god dvd innspilling. Men det var dag og natt mellom dvd og HDDVD...

For meg kan det set ut til at jeg snur 180 grader i spørsmålet om format og konsoll: XBOX360 og HDDVD i stedet for PS3 med Bluray.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vi får håpe at den gjør Samsung spilleren til skamme og at det viser at det er noe galt med Samsung Bluray-spilleren. Hvis ikke er det kvelden for Bluray. At de første Bluray filmene er av såpass dårlig kvalitet var mildt sagt skuffende. Det var liten forskjell på Bluray og en god dvd innspilling. Men det var dag og natt mellom dvd og HDDVD...
    Dette har jeg ikke hørt om før. Vil gjerne lese. Gidder du å slenge inn en link til side/forumtråd?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •