Xbox 360 og 720p

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 og 720p

Fikk en mail av en kompis, og tenkte jeg skulle høre om noe andre hadde noen erfaringer. Fra mailen har jeg klippet ut dette;

-----------------------
    The 360 isn't the worst tech of 2006 because of the absurd hardware failure rates.

It's the worst tech of 2006 because it is a massively overpriced 480p gaming machine that Microsoft is trying to use for 720p. The fucked up 360 graphics system has only 10megs of EDRAM - which is exactly how much you need for 4xAA 480p screen - meaning that developers are forced to either go with almost no AA and have jaggies everywhere(like most 360 games) or implement a tedious to write custom tile renderer just for the 360 version of their game that drags down rendering performance due to all the redundant rendering from overlapping geometry on tile boundaries.

The 360 is a nightmare for developers.

It's like Microsoft told ATI, take one of your stock pc graphics cards and fuck it up and make it as difficult as possible for developers to work with.

* Lack of decent AA - jaggies everywhere
    * Miserable framerates - due to the system trying to render at 720p when it really is only powerful enough to handle 480p
    * Screen tearing - due to developers not being able to maintain a decent framerate at 720p
    * Texture filtering problems - there is an almost complete lack of AF in 360 games - something even old lowend pc graphics cards can handle without a sweat

You just want to smack your head and roll your eyes and have pity for the poor sods that have to do 360 development.

-------------------------------

Stemmer dette er det jo litt kjedelig for de som kan vise 720p (mulig/trolig er det samme problemet med 1080i).
    Mulig det er verdt å sammenligne, ta ut et 480p signal av 360 og gjøre det om (til 720p) i en skalerer vs. å ta signalet direkte i 720p...

Venter selv på en DLP med 720p og en skalere, tenkte å høre om noen hadde noen erfaringer

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig nokk så syns jeg maskinen klarer seg meget bra likevel, jeg syns jo likevel maskinen er meget artig å spille med å Gamerscore er artig å samle opp, men selvsagt, Playstation 3 blir å slå den ned hvor den hører hjemme...

Det er greit at Xbox 360 har passelig "grei" grafikk, men grafikk på noen spill virker faktisk ikke stort bedre enn Xbox 1 bare at den kjører 1280 x 720 oppløsning...

Dette da blir ikke å gjøre det noe som helst bedre når de fleste spill har MEGET Lav Kvalitet på "textures"...

Spill som COD2 som er Medium detaljert har "passelig textures, men virker veldig bleike nesten...

Perfect Dark er det spillet som har kommet ut som faktisk har brukt de BESTE textures til nå, bare de spillet var ikke særlig detaljert til tider, virket veldig "tomt" på rommene og slikt...

Ghost Recon, 1280 x 720, Masse fine detaljer, store brett, men Low Quality på textures hele veien så og si nesten, rar cocktail der ja :grin: snodig balansering, selvsagt tar heller god framerate masse detaljer og litt mindre kvalitet på textures...

Med tanke på alt dette skulle jeg ønske at Microsoft Solgte ett eget alternativt Operativ System til PC slikt som Xbox som kjører Xbox 360 spill bare at da kan man velge selv textures, Filtrering osv, AA...
    Da sku jeg kjøpt en 50 Tomms SED TV som har 1080p og velgt at 360n sku kjøre på 1920 x 1080 i Progressive Scan...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er litt merkelig når en så profilert person som John Carmack i ID Software har gått ut og sagt at utviklingsverktøyet (devkitet) på XBox 360 er det beste han har vært borti i konsollverdenen.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ha investert ganske mange kroner i PC for å få samme grafikk som på 360`n.

Alle spillene er jo i minimum 720p res.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette visste jeg ikke. Synes 720p er ganske bra på Xbox 360. F.eks skarpheten på Dead or Alive 4 eller 5 eller hva det er. Men det er liksom ikke "WOW" faktor over det...

Blir hvertfall spennende å nyte Gran Turismo HD i 1920x1080p da. Synd dette bare er et "vise-hvor-bra-grafikk-det-er-på-PS3" spill. Altså ikke en 5'er...

Gran Turismo 5 blir hakeslepp spill, samme med GTA 4. Det er jeg overbevist om. 8)

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Blir hvertfall spennende å nyte Gran Turismo HD i 1920x1080p da. Synd dette bare er et "vise-hvor-bra-grafikk-det-er-på-PS3" spill. Altså ikke en 5'er...
    Da må du først få deg ny projektor
    Er ikke billig for et-rørs som viser 1080p, desverre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Sony og 1080p, så er min holdning: "Tror det når jeg ser det på en ferdig PS3 de har solgt i butikken".

Har jo vist seg før at hypen ikke alltid stemmer med det som blir virkeligheten.

Øystein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •