X-Box 360, HTPC/Spillepc eller vente på PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X-Box 360, HTPC/Spillepc eller vente på PS3?

Hei!

Vurderer å kjøpe med en X-Box 360, men er litt usikker på om jeg istedenfor burde kjøpe en kraftig HTPC/Spillepc (dyrt..!), eller vente på PS3.

Noen her som kunne være behjelpelige med litt for/mot kanskje, hehe? :grin:

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter hvertfall på PS3...
    Eller rettere sagt til den er litt billigere enn den blir de første 2 månedene... :razz:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig en xbox 360 selv. Greit å bare slå på en konsoll hvis man har lyst til å spille... Streaming av musikk er jo også moro, og enda bedre om man har en pc med mediacenter innstallert. PS3 blir sikkert bra den, men fysj så dyr. Rundt 6K eller noe, tviler på at den faller så sinnsykt mye med det første.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du utelukkende skal spille ville jeg kjøpt konsoll. Jeg synes det blir bortkastet å kjøpe pc til 10-15 000,- bare til ett formål. Her er ihvertfall noen fordeler og ulemper jeg ser med pc vs konsoll:

+pc har flest bruksområder
    +legger du nok penger i innmaten får du den råeste grafikken på pc. Du kan også oppgradere senere når den ikke holder mål lenger, men dette koster igjen mye penger...
    +pc gir (den bør ihvertfall) best bilde til filmvisning på PJ
    +/- Pc har billigere spill enn konsoller, men til gjengjeld større sjanse for problemer med spillene (BUGS!!!)

-pc har veldig mye som kan gå galt (virus, spyware, softwarebugs osv)
    -pc taper seg sinnsykt i verdi på kort tid
    -Hvis et spill ikke virker på pc får du beskjed i butikken om å laste ned diverse drivere, patcher og oppdateringer(som ofte er et *******s mas). Hvis et spill ikke virker på en konsoll får du nytt eller pengene tilbake.
    -Hvis pc`n din kan spille dagens spill med alle grafikkinnstillinger på maks, kan den likevel ikke gjøre det om 1/2 år (da begynner ting å hakke, og du må igjen bruke penger på oppgraderinger)

Jeg innvester selv i en bra laptop som takler det meste (bildebehandling, videoredigering osv). Den takler også dagens spill bra, men det varer nok ikke så lenge. Jeg kjøpte den heller ikke for å spille...
    Venter selv på PS3, selv om det går rykter på nettet om en ny versjon av 360 med større harddisk og innebygd HD-DVD spiller

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en liten stilig Mac Mini?

http://www.apple.com/macmini/

Knall til det meste, og du slipper all stresset som er på Windows! Gode programmer og god hardware til avspilling både av vanlig film og HD filmer. (eneste minuset er grafikk kortet) og i tilegg VELDIG liten. På størrelse med 3-4 cd'r oppå hverandre, og billigere enn PS3 :P

Anbefales.

men venter selv på PS3. Blir bare konge uansett!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha Mediacenter for å streame musikk++?
    Hva kan man og hva kan man ikke gjøre med og uten Mediasenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Må man ha Mediacenter for å streame musikk++?
    Hva kan man og hva kan man ikke gjøre med og uten Mediasenter?
    Uten Media Center kan man vise bilder lagret på PCen, samt streame musikken derfra. Med Media Center kan man i tillegg streame video.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg hadde råd til det ville jeg heller Kjøpt 360 "og" PS3 istedet for ny PC, har 360 nu og blir å kjøpe PS3 og sikkert Wii også...

PC er artig, men syns likevel konsoll har noe helt spesielt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si da.. men konsoll er vel det billigste alternativet.

Ps3 er jo ikke på markedet enda. Men etter å ha lest alt av info om ps3 omtrent så tror jeg sony har lovt for mye igjen. Den er ganske ikke så totalt overlegen 360 som de ville vi skulle få inntrykk av. De fleste anmeldere som har testet trekker fram gears of war som et eksempel på at grafikken ikke er bedre. Faktisk sier mange at gow er penere enn noe ps3 som er vist fram. (Ser da bort i fra alle de pre renderte filmene sony hostet fram på E3-05)
    Blir morsomt å se. 17 nov er satt som slippdato på ps3.
    Hvis Det viser seg at 360 faktisk ikke står tilbake i grafikk, så er 6k en helt for jævlig pris på ps3.
    Da kjøper jeg heller en hd-dvd spiller til 1k til 360'n min og kjører med den.
    Og enda verre.. Hvis blueray taper hd-krigen. Ja da er det ikke lengre noen tvil om hva som er det beste kjøpet.

Men.... Jeg ender sikkert opp med begge konsollene til slutt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere som bruker 360 som mediacenter fornøyd med den løsningen? Funker det bra trådløst? En annen ting,kanskje veldig dumt spørsmål, men har ingen erfaring med spillkonsoller: Går det an og koble et trådløst tastatur opp mot den, slik at man faktisk kan surfe på nettet osv? Da hadde jo den vært genial!

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 360 og mediacenter pc (uten tvtuner) Kan som det er sagt streame musikk og video. Med et lite program på mediacenterpcen (Transcode) kan man spille av xvid, divx, diverse hd, iso of tf. Menyer på iso (dvd-rip) virker ikke. Spoling virker dårlig, kapitler virker ikke, tastatur virker ikke....
    Skal jeg summere opp xbox 360 og mediacenter egenskaper i ett ord blir det derfor : ubrukelig.

Jeg hadde veldig lyst til å få det til å virke, men der er for mange begrensninger. Har derfor gått til innkjøp av en Tvix HD5000U. Den ligger hjemme og venter på meg nå sammen med en 46" SonyV2000. Om en ukes tid får vi se om Tvix er bedre enn Xbox 360. Jeg krysser fingrene

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i specs. List opp fem interessante eksklusive spill på hver platform, tenk litt over det, og gå for det du har mest lyst til å spille.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, sjekk ut hva du vil spille og kjøp deretter.

Men husk på at GTA 4 kommer om et år eksklusivt på 360 Og GoW har vi om noen måneder :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Men husk på at GTA 4 kommer om et år eksklusivt på 360 Og GoW har vi om noen måneder :-D
    GTA4 kommer ikke eksklusivt på 360. MS har kun eksklusive rettigheter til å annonsere spillet nå; akkurat som man antar Sony har med Assassin's Creed.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Assassin's Creed kommer till X360 ja, och det ser lovande ut
    http://www.gamespot.com/xbox360/acti...ml?sid=6156918

När det gäller 360 vs HTPC så beror det delvis på om du redan har en hyffsad PC som du kan köra Media Center på i bakgrunden?

Som ren spelmaskin tycker jag Xbox 360 fungerar utmärkt, som media extender har den bra potential men det finns en hel del att förbättra.
    Jag håller på och testar den mot Windows Vista pre-RC1 nu, är inte allt som fungerar smärtfritt, men potentialen är helt klart där...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    GTA4 kommer ikke eksklusivt på 360. MS har kun eksklusive rettigheter til å annonsere spillet nå; akkurat som man antar Sony har med Assassin's Creed.
    Hmm, ser ut som de kommer likt ja... hehe uansett bra og få de over i 360 leiren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •