XBOX 360 som medieavspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBOX 360 som medieavspiller?

Jeg trenger en solid medieavspiller som takler det meste av formater, det gjelder spesielt TV-serier, AVI-filmer og DVD-er, gjerne også noe HD-materiale i 720p.

1. Egner XBOX 360 seg til dette? Jeg har lest noe om at man bør ha Windows MCE, og det har jeg. Men takler den andre formater enn wmv og vob?

2. Hvor høy bitrate takler den i et 54Mbit trådløst nettverk?

3. Kan jeg legge filmer over på harddisken og spille av derfra?

4. Må jeg/kan jeg modde den til f.ex. spille av flere formater, sette i en større harddisk, spille filmer og musikk direkte fra harddisk?

Jeg trenger den bare som MCE extender over et trådløst nettverk for å få tilganger til filmer, bilder og musikk fra PC. Jeg har imidlertid noe dårlig erfaring med streaming da den jeg har i dag ikke takler høyere bitrate enn rundt 1300-1400Kbit, altså ingen DVD'er, men bra på musikk og TV-serier.

Jeg har hørt noen rykter om at det har kommet en modding til 360. Noen som har prøvd dette? Jeg kommer ikke til å spille så mye, og er ikke redd for å bli kicka fra Live.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt xbox 360, og den kan nok mye, men den er IKKE en fullverdig mediacenter maskin. Den støyer mye ved bruk, og jeg likte den dårlig. Men du må jo selv se om den oppfyller dine krav til en maskin...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •