Xbox 360: komponent vs. VGA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Xbox 360: komponent vs. VGA

Jeg har en Samsung LE40R51b lcd tv med 1366 x 768 oppløsning.
    Nå har jeg kjøpt en XBOX 360 og har en komponent HD kabel og en PC (VGA?) kabel. Jeg har to spørsmål:
    - Hvilken av kablene vil gi best bilde på tven?
    - Bør jeg velge 720p eller 1080i på xboxen? (720 er jo mindre enn tvens, mens 1080 er en god del mer. Blir det kornete/kantete eller noe sånt?)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frogger99
    Jeg har en Samsung LE40R51b lcd tv med 1366 x 768 oppløsning.
    Nå har jeg kjøpt en XBOX 360 og har en komponent HD kabel og en PC (VGA?) kabel. Jeg har to spørsmål:
    - Hvilken av kablene vil gi best bilde på tven?
    - Bør jeg velge 720p eller 1080i på xboxen? (720 er jo mindre enn tvens, mens 1080 er en god del mer. Blir det kornete/kantete eller noe sånt?)

-Bruk komponentkabelen.
    -Hva som er best av 720p og 1080i stides vel de lærde om. TV'n din støtter nok begge uansett. Du får prøve deg frem, og se hva du synes er best for ditt øye.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung LE46M51B, og jeg brukte komponent kabel til å begynne med. Da fikk jeg skikkelige problemer med ghosting. Jeg gikk over til vga, å satte oppløsningen til 1360*768, og ble kvitt all ghosting samtidig som jeg fikk klarere bilde.

Jeg anbefaler VGA kabel, men du må huske å sette ned brightness endel. VGA kablen har visstnok et annet nullpunkt for sort enn det komponent har.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man mister Brightness sensoren og dyn konstrast med VGA.

Har le40m61 og jeg kan ikke si at jeg er plaget med ghosting over component.

Derimot har jeg lagt merke til at jeg får litt "tearing" ved 720p men ikke ved 1080i.
    Noen som vet om 360en kjører 720p@60Hz og 1080i@30Hz ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule off topic, men kan noen forklare kort om ghosting/tearing?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ghosting iallefall er når bildet henger igjen, F.eks PSP skjermer har endel ghosting fordi dem har ikke så god responstid, bedre responstid mindre ghosting, men selvsagt du kan jo få masse ghosting på en god HD-Ready TV også bare ved å spille PS2 med mye sharpness f.eks... du blir bare å se at bildet henger igjen, blurrete kan man si, spesielt mørke partier...

Jeg har både Komponent og VGA kabel til min Xbox 360, jeg kjøpte VGA kabel til den spesielt til bruk på grunn av ghosting, men etter å ha brukt den i ca 1.5 til 2 uke kanskje prøvde jeg å gå tilbake til komponent, VGAen hadde jeg på 1366x768 og komponenten kjører jeg 720p og bildet med Komponent var MYE bedre, fargene var plutselig mere pene å se på igjen og sorthetsnivået var mere optimalt...

Så jeg blir ikke å bruke VGA kabelen min...

Jeg syns faktisk ikke det er så "spessielt" mye ghosting på 360 og jeg kjører på Samsung LE40R71B, syns iallefall det var bedre å velge "pittelitt" ( meget lite ) ghosting og Deilige Farger iforhold til "ingen" ghosting og Utvaskede Farger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •