PS3 har vunnet...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 349
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 har vunnet...?

mitt hjerte, og kanskje også konsollkrigen.

Det ser ut til at man har valgt å tillate homebrew. Dette er stikk i strid med hva man kunne forvente fra Sony, men om man tenker seg om, sunn fornuft.

Når man tillater homebrew fjerner du risikoen for angrep fra den ene grupperingen som ønsker å cracke sikkerhetssystemet, og dermed er det bare piratene tilbake. Blandt de to tror jeg det er i homebrew leieren at du finner de smarteste hodene.

Sony sier også at harddisken er en standard ATA disk, og at man selv kan sette i en større disk om man ønsker det.

http://www.gamasutra.com/php-bin/new...php?story=9290

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, greit nok det der, men vunnet? Det er det nok aaaaalt for tidlig å si noe sikkert om. Men jeg vet om nok av playstation-fans som ikke vil innse annet enn seier for PS3, men det er slettes ingen selvfølge!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dummeste jeg har lest på lenge gitt.... Enda jeg er PS avhengig. Ingen har vunnet. Selv syns jeg 360 leverer varene, og til en langt rimeligere penge, og er konge sammen med win mediasenter (funker med XP også.. med litt tiltak). Wee er eneste med noe skikkelig nytt i spilleverden.. Grafikk og kraft er morro det, men ikke nok..

Men PS har noen spilltittler da, men ser jo ut til at iallefall 360 driver å høster disse inn . Men men, har ikke 360 heller jeg, ikke skal jeg ha det på en stund heller. Venter uansett på PS3, se hvordan den til slutt blir. Samt prisen da .

Jeg tror PS3 kommer til å selge i bøtter og spann, men syns den ikke pr.dags dato er verdt prisen eller oppgraderingen. Lite nyskapende her gitt. Blir litt som å kjøpe en Audi A4 2006 modell, og eneste store forskjellen er kraftigere motor ifra den 2000 modellen man allerede har ifra A4. Men vi får se, den er ikke i salg enda .

EDIT: men flott at Manic har funnet sin fremtidige spille maskin da . Gleder meg til å høre dommen hans når den er iboks...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det ser ut til at man har valgt å tillate homebrew. Dette er stikk i strid med hva man kunne forvente fra Sony, men om man tenker seg om, sunn fornuft.
    Hehe, det der tror jeg ikke et halv sekund på engang før jeg ser det med egne øyne. Ingen (kanskje med unntak av M$) er så glad i propetariære formater som Sony, så at de plutselig skulle snu 180, og offisielt tillate homebrews har jeg ingen tro på. Men om det faktisk skulle vise seg å stemme, er jo ingenting bedre
    Personlig tror jeg Sony kjenner M$ puste i nakken, og vil gjøre hva de kan for å gjøre hypen (og fallhøyden) enda større...

Dessuten, hvis PS3 skal kjøre en linux-kjerne, lurer jeg veldig på hvordan de har tenkt å ordne det slikt at homebrews kan kjøres, men ikke spill "backups". Jeg tipper det vil ta kloke linuxhoder omtrent en dag å ordne det...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det uvesentlig at PS3 er dyr. Når det kommer ny konsoll hvert 5.år eller noe sånt, bryr jeg meg fint lite om den koster 3 eller 4 000kr. Bare tenkt på hvor mye man svir av på Hifi utstyr i året, da er ikke en konsoll til 4k all verden. Playstation er en rå konsoll og kommer nok også til å bli min første blu-ray spiller.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel å ta seieren litt på forskudd. HW spec`s sier lite om hva vi kan forvente oss, det er tross alt kvaliteten på spillene som avgjør.
    Personlig så synes jeg konsoll spilling er overrated og det er vel ingen tvil om at den feteste spill tittelen i 2006 kommer på PC, Crysis. Sjekk linken http://www.crytek.com/news/story.php?id=9&p=0&n=pr&t=1

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det var vel å ta seieren litt på forskudd. HW spec`s sier lite om hva vi kan forvente oss, det er tross alt kvaliteten på spillene som avgjør.
    Personlig så synes jeg konsoll spilling er overrated og det er vel ingen tvil om at den feteste spill tittelen i 2006 kommer på PC, Crysis. Sjekk linken http://www.crytek.com/news/story.php?id=9&p=0&n=pr&t=1
    Joa, pc er fint det. Best grafikk (hvis du har investert 10 000,- på hardware) og flest titler. Men jeg er dritt lei av at spillselskaper gir ut titler til Pc før de er helt ferdig. Nesten alle spill har bugs som må fikses med patcher og det tar ofte tid før de kommer. Det er det som appelerer med konsollspill. Man trykker på av/på knappen og begynner å spille. Hvis spillet mot formodning ikke virker og man dra og klager, blir du ikke spurt om følgende (som er typiske pc problemer):
    -Har du nyeste direct x?
    -Har du nyeste driver til skjermkort, lydkort, hovedkort?
    -Har du nyeste windows update?
    -Har du nyeste patch til spillet? (Hvis denne ikke finnes eller ikke har kommet enda, da må man bare vente....)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg forklarer i det første innlegget er det sunn fornuft i fra et sikkerhetsmessig hensyn å tillate homebrew da det setter den smarteste delen av de som vil forsøke å bryte sikkerheten ut av spill.

Det vil også føre til økt salg av software da de som kjøper en PS3 for å bruke den til homebrew i mange tilfeller også vil komme til å kjøpe noen spilltitler.

Sony tjener også tradisjonelt sett penger på hardwaren. Det var tilfellet med PS1, og PS2, så en del av grunnen til at PS3 er så dyr er nok at den ikke er subsidiert på samme måte som 360.

Jeg er også skeptisk siden det tross alt er snakk om Sony, og det sier jeg også i det første innlegget. Men som sagt, tenk over det, og det er sunn fornuft, og var det meg som bestemte ville jeg gjort det samme selv.

At skorob ikke forstår betydningen av homebrew får stå for egen regning, ordet kanskje forstår han hvis heller ikke meningen av.

Jeg er hvis så langt i fra noen Sony fanboi som det er mulig å komme, men det ser ut til at Sony kommer publikum i møte og gir oss rettigheten til å bruke hardwaren som vi eier til det vi vil, og det får stående applaus fra meg.

Crysis kommer også på 360, men det skal spilles på PC. FPS med gamepad er et stort no no. Faktisk så er oppgradering av hardware planlagt til å skje like før Crysis slipper så jeg er klar :grin:

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :razz: Jeg tror nok at Sony kan få det tøft , Microsoft regner jo med å ha solgt 10 millioner 360 consoler innen lanserings datoen for PS3.
    Å når den dagen kommer koster sikkert den største 360 pakken halvparten av hva den største PS3 pakken koster.Tror neppe den vanlige mann i gata går å bruker 4-5 tusen kroner på en spill konsoll.

Nå har jo Microsoft åsså fåt kara til seg Grand theft auto noe som sikkert kommer til å selge en del konsoller bare det tenker jeg.
    Forza Motorsport 2 kommer jo åsså , og er det like bra som det forige så kan jeg spare meg for GT-HD.

Så på et interview med John Carmack (Har laget Doom,quake bla..) fra E3 i går å han sa at selv om PS3 er kraftigere på pappiret så er den litt kronglette jobbe .Noe med asymetriske kjerner eller noe i den duren der.

Uanset tro jeg vi går en fin tid i møte , mye morro å henge fingrene i .

Jeg skal nok ha både Nintendo Wii og PS3

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at folk syter over at den er så dyr. Den koster ca 1000,- mer enn det xbox gjorde når den ble lansert og såvitt jeg har fått med meg så tilbyr PS3 ganske så mye mer som kan forsvare den prisen. (eks. Blueray,HDMI, 40GB større disk,Motion aware håndkontroll+ +) Den vil garantert falle i pris kort tid etter lansering den også som alle andre konsoller.

PS2 forhåndsbestilling til 4495,- var det vel spiderman hadde... Hørte ingen syte da.

Dessuten Xbox har ikke fått rettigheter til GTA. De har bare fått lov til å kunne tilby det samtidig som Sony istedet for 1mnd eller 2 senere som det var før.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

PS2 forhåndsbestilling til 4495,- var det vel spiderman hadde... Hørte ingen syte da.

Enig. Prisen er ikke så ille.
    Husker jo hysteriet dda PS2 kom, og den lokale thorn-sjappa auksjonerte bort den siste PS2-konsollen fra den første forsendelsen. Vinnerbudet ble litt i overkant av 7000, og vinneren var storfornøyd

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette stemmer er det jo fantastisk, enorme muligheter her. Skjønt jeg er litt skeptisk, Sony har jo motarbeidet homebrew på PSP til de grader, konstante firmwareoppdateringer uten noe annet nytt enn tetting av sikkerhetshull for å hindre folk i å kjøre hjemmelaget programvare. På den annen side, mulig de har lært av den saken, at det ble mulig å kjøre "backups" på PSP var jo en bieffekt av et ønske om å bruke andre homebrews; firmwaren måtte man gjennom uansett.

Ellers, OT:
    - Å si at konsoll er teit og PC er best i en tråd som handler om konsollspill blir litt fjollete. For all del, Tekken med mus og tastatur er sikkert fett, men jeg kan styre meg.
    - På et forum der folk kjøper DVD-spillere til ti gærninger blir liksom en pris på 5-6000 for en ny spillmaskin som attpåtil tar Blu-Ray ikke så voldsomt problematisk.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, ps3 blir den nestdyreste konsollen så langt i spillhistorien.
    Mpx har den på forhåndsbestiling for kr 7 000kr. løp og kjøp. Jeg hadde også lyst på ps3, men ikke til denne prisen. Og billigversjonen på en høvding mindre er jo rippet for alt av specs.
    ett annet argument for å velge bort ps3 er jo gta. Riktinok vil neste kapittel i denne serien komme til både ps3 og xbox360, men det er xbox360 som vil få ekslusive expansion pakker, ikke ps3.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Mpx har den på forhåndsbestiling for kr 7 000kr. løp og kjøp. Jeg hadde også lyst på ps3, men ikke til denne prisen. Og billigversjonen på en høvding mindre er jo rippet for alt av specs.
    ett annet argument for å velge bort ps3 er jo gta. Riktinok vil neste kapittel i denne serien komme til både ps3 og xbox360, men det er xbox360 som vil få ekslusive expansion pakker, ikke ps3.
    Synes ikke dette er så ille, tross alt en åpningspris også.. Pogwaq har noen gode poenger! Jeg er tidligere xbox-fan, men denne gang går kronene mine til PS3

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    På et forum der folk kjøper DVD-spillere til ti gærninger blir liksom en pris på 5-6000 for en ny spillmaskin som attpåtil tar Blu-Ray ikke så voldsomt problematisk.
    Nettopp. Forøvrig er prisen anslått til ca 4000,- for billigste versjon, og 5000,- for dyreste. Det vil si 500,- kroner mer enn det som var veil. pris på PS2 for 6 år siden. Dette er IKKE dyrt med tanke på hva man får, og så skal man huske på at man egentlig får MYE mer enn det man betaler for, da sony selger konsollene med tap. Det er spillene de tjener pengene på - og diverse ekstrautstyr og bi-effekter.

Hvordan kan en PS3 med alt den kan tilby bli ansett som dyrt i sammenligning med DVD-spillere, receivere og flatskjermer til mangfoldige titusener?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Hvis du vil bestille konsollen til 3000,- mer enn det du kan få den til andre steder når den lanseres, så værsågod. Forøvrig kommer alltid GTA-spillene først til playstation, det er dette som er den originale utgaven og har alltid vært ansett som den beste.

Nintendo 64 hadde goldeneye og xbox har halo, men jeg bytter da ikke spillkonsoll pga et enkelt spill. Playstation har et mangfold av meget sterke spill-serier i sitt sortiment, som de fleste er eksklusivt til playstation.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvordan kan en PS3 med alt den kan tilby bli ansett som dyrt i sammenligning med DVD-spillere, receivere og flatskjermer til mangfoldige titusener?
    Hva er det egentlig den byr på som faktisk gjør den såpass dyr? Jo, det hersens blu ray drivverket. MS var iallefall hyggelige nok til å lage xbox360 uten hverken blu ray eller hd-dvd, men istedet kan man senere i år VELGE om man vil kjøpe en ekstern hd-spiller til boxen. Riktignok vil da den totale prisen være tilnærmet lik ps3, men poenget er at man kan velge.
    Og så langt har jo ikke ps3 så mye å vise frem da. Jeg så traileren for tekken 6, og den ligna mer på et vanlig ps2 spill enn ett ps3 desverre. Et annet problem med sony har jo vært at de har lovt gull og grønne skoger, men gir oss heller jern og ugrass. Sjekk ut dette:

http://www.ukresistance.co.uk/pics3/ps3liebackend.jpg
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel den rimeligste versjonen man sammenlignet med der du. Forøvrig er det jo bare tøv at xbox 360 er like bra som en PS3 uten Blue-ray. Som forøvrig er en meget velkommen feature hos de fleste.

PS3:

- 1080p
    - HDMI
    - Blue-ray
    - Større harddisk
    - Motion aware håndkontroll
    - Bedre regnekraft og tekniske specs

Hva har xbox 360?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har en komponent utgang som det skyter fyrverkeri ut av.

Neida skal ikke egge opp til en ps vs xbox. Men som sagt over, vil man forhåndsbestille et slikt produkt som dette må man forvente å betale deretter også. Alle vet at disse vil bli rivd fra hyllene og "alle" vil ha en. Dessuten er det liten tvil om at den veiledende prisen på 4800,- for den største modellen er kun noe småbutikkene har. De store som expert,elkjøp,siba,lefdal etc kommer garantert til å dumpe denne i tap så det synger etter for å trekke kundene sine. Akkurat som med xbox. Den lå over 4k den veiledende. Var de store kjedene som satte prispunktet på den.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke specsen som teller, men heller hvordan specsen blir utnyttet. Når ms og deres spillutviklere klarer å utnytte xbox360 så til de grader, og husk at de er bare i startgropen. Så må ps3 sine spill være relativt revolusjonerende for å forsvare den høye prisen.
    Pluss at det ikke akkurat ser så bra ut når de fleste mediarraportene fra E3 konkluderer med at ps3 var en skuffelse. Og det fleste vil rangerer både xbox360 og Wii foran ps3. Samt at man gått utifra dagens trolige prisnivå på ps3 kan kjøpe seg både en xbox360 og en nintendo Wii for samme pris som en ps3.

Men vi kommer uansett neppe til å komme til noen endelig konklusjon før ps3 er ute i butikkene og man ser hva både maskinen og spillene er god for. Så vi kan vel så langt bare konkludere med at så langt så får alle bare ha sin formening og være fornøyde med det.
    -------
    Mvh
    Rune

Side 1 av 18 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •