PS3 har vunnet...? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 349
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer høyst sannsynlig til å kjøpe en PS3 når den kommer, om ikke akkurat ved lansering (grunnet blodpris og oftest labert spillutvalg) så ihvertfall ganske så snarlig. Har hatt god erfaring med spillutvalget på både PS1 og PS2, så jeg ser ingen spesiell grunn til at Sony skulle drite seg ut nå.

Det at PS3'en får den mest avanserte (knotete?) maskinvaren er ikke nødvendigvis noen fordel. PS1 vant over Saturn blant annet på grunn av at den var enklere å utvikle spill for. Selvfølgelig var markedsføringa til Sony også vesentlig bedre enn Sega sin, men det er vel ingen hemmelighet. Håper Sony har gjort de rette valgene i valg av systemarkitektur slik at flest mulig utviklere har lyst til (og klarer) å lage gode spill for maskina. Uten gode spill er det ett fett om den klarer å slå baklengs salto med en nøyaktighet på firehundreogørtisju desimaler.

Xbox har fordelen av at den med sin pc-lignende arkitektur er mer "kjent område" for mange spillprogrammerere. Innen PS3 blir lansert regner jeg med at utviklerne har begynt å få skikkelig taket på å programmere for Xbox360 og at vi får se rimelig imponerende spill (noe annet ville være skuffende). Akkurat nå er det ingen spill på 360'en som frister meg (med unntak av Oblivion, men det får jeg spilt på pc'en).

Wii er en underdog, men det er mulig jeg kjøper en slik også. Gamecube'n min ble kjøpt kun på grunn av Wind Waker, men har samlet støv etter at jeg fullførte det spillet. PS2'en har blitt flittig brukt både før og etter...(GT4 og WRC...gleder meg til å få disse i HD!)

Sånn...da kan dere gå tilbake til spesifikasjonsdiskusjonen (dagens ord)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    La merke til at jeg skrev litt feil der ja. Fint at du merket det :grin: Begynner å bli litt trøtt. Klokken er litt for mye :lol:
    Skrev feil? Nei, jeg reagerte mer på at du gleder deg til oppfølgeren til et spill som floppet helt etter et par år med hype. Det var heller ikke et spor av det å finne på E3, noe som kan tyde på at de ikke helt har fått in-game grafikk til å matche videoen fra ifjor.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Xbox har fordelen av at den med sin pc-lignende arkitektur er mer "kjent område" for mange spillprogrammerere. Innen PS3 blir lansert regner jeg med at utviklerne har begynt å få skikkelig taket på å programmere for Xbox360 og at vi får se rimelig imponerende spill (noe annet ville være skuffende). Akkurat nå er det ingen spill på 360'en som frister meg (med unntak av Oblivion, men det får jeg spilt på pc'en).
    Det er egentlig en ulempe også. Er det noe som har mye feil å dritt så er det PCer og Microsoft :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har aldri sagt en PC er "råere" enn PS3. De er laget for 2 forskjellige bruksområder, men man skal ikke se bort i fra at innen den tid at de lager spill som utnytter grafikken i PS3, er kommet skjermkort som klarer det samme, uten at det har noe med diskusjonen å gjøre.
    For å si det sånn, det er ingen kommersielt tilgjengelige PC'er eller grafikkkort som kan hamle opp med PS3 når det gjelder grafikk og spillopplevelser når den kommer på markedet. Selvsagt vil den kontinuerlige utviklingen på PC-fronten ta igjen PS3 etter hvert, men det er enda en god stund frem i tid. Sånn har det alltid vært!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    og hvis alle mytene og haleluja snakket om hvor avansert og kraftig ps3 er stemmer, så vil det ta evigheter for utviklerene å utnytte dette..
    hvorfor det om jeg tør spørre? Hva vet du om det?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Håper dog de har snikret i hop noe kraftigere enn 6800ultra til den kommer på markedet.
    "Brikken skal angivelig være kraftigere enn to stk. GeForce 6800 Ultra tilsammen".

Det er uansett mye kjappere enn det beste på markedet idag. Ikke bare det, de skal etter sigende ha oppgradert ytelsen på brikken enda mer siden den påstanden der.

"Foruten den mye omtalte Cell-prosessoren som kjører på 3.2 GHz, stiller maskinen med 256 MB 3.2 GHz XDR minne og 256MB GDDR 700 MHz VRAM-minne".

Det er jo heller ikke galt. Forøvrig er det fra sony sitt hold som nevnt over, uttalt at deler av maskinvaren vil bli oppgradert fram mot lansering for å stille med det absolutt råeste og best mulige produkt når den endelig slippes.

Denne infoen fra IT-avisen er imidlertid gammel, og tilsvarende info har pressen sluppet mange ganger. Så dette våset med at ingen har hørt snakk om specs på PS3 skjønner jeg ikke. Noe helt offisielt, fastspikret derimot, foreligger vel ikke, men det er grunn til å få en temmelig god pekepinn på maskinkraften uansett. Og den ER mye kvassere enn hva xbox 360 kan skilte med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://next-gen.biz/index.php?option...=3020&Itemid=2

Bloomberg reports that publishers such as THQ and Sega are on edge because Sony hasn't offered up finalized technical specifications for the PlayStation 3.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    hvorfor det om jeg tør spørre? Hva vet du om det?
    Sunn fornuft? Utviklerene sliter faktisk med å utnytte 360 og dens 3 kjerner , men det begynner vel å løsne sånn smått i den leiren, ps3 har et godt stykke igjen..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, det er ingen kommersielt tilgjengelige PC'er eller grafikkkort som kan hamle opp med PS3 når det gjelder grafikk og spillopplevelser når den kommer på markedet. Selvsagt vil den kontinuerlige utviklingen på PC-fronten ta igjen PS3 etter hvert, men det er enda en god stund frem i tid. Sånn har det alltid vært!

Hvordan vet du dette?! Er så bra å si noe slikt om en maskin som ikke er i salg enda engang. Og vi vet jo ikke hva som skjer på PC fronten fremover. Jeg holder en knapp på at PC har bedre grafikk enn det PS3 kommer til å gi. Spillopplevelsene kan også være like god på en PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye sterke meninger og følelser i kommentarene her merker jeg.

Etter mitt syn så er problemstillingen PS3 vs 360 ganske enkel. Om vi ser på prisen så MÅ PS3 ha bedre spill ytelse. Hvis ikke så har Sony seriøst bæsja på leggen og sliter kraftig. Den internasjonale spillepressen reagerte generelt sett negativt på E3 presentasjonen til Sony og da spesielt prisen. Multiplatform lanseringer av spille blir mer og mer vanlig, selv på de tidligere store eksklusive titlene. Og dette blir det nok bare mer av i fremtiden. Så ytelse er eneste mulige trumf Sony har igjen. BlueRay er nok ikke spesielt viktig for den gjenomsnittlige gamer. Interessen for BD og PS3 som en mediaportal er nok ikke overraskende overrepresentert på dette forumet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvordan vet du dette?! Er så bra å si noe slikt om en maskin som ikke er i salg enda engang. Og vi vet jo ikke hva som skjer på PC fronten fremover. Jeg holder en knapp på at PC har bedre grafikk enn det PS3 kommer til å gi. Spillopplevelsene kan også være like god på en PC.
    Jeg sier ikke at PC-grafikken ikke kan hamle opp med PS3 etter hvert. noe annet ville vært merkelig, siden det er en utvikling som pågår kontinuerlig. Men at du får tak i en PC som overgår PS3 innen inneværende år er omme, det tør jeg påstå at skal bli SVÆRT vanskelig.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig det Alex. Spørs bare om det vil være merkbart for oss forbrukere, i den form at de klarere å lage spill som utnytter PS3 sin maskinkraft før PC kommer så langt... Klarer de ikke det så er man like langt, og maskinkraft har ingenting å si. Det er en kjennsgjerning at grafikkprossesorer ligger langt i forkant i forhold til spillutviklerere....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Det er egentlig en ulempe også. Er det noe som har mye feil å dritt så er det PCer og Microsoft :wink:
    Spillekonsoll passer bedre for den yngre delen av publikum ja.... skal være enig i det...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Der snakker vi :razz: Fakta i bordet så er jeg fornøyd :-P Håper dog de har snikret i hop noe kraftigere enn 6800ultra til den kommer på markedet.
    Sett opp 2 stykk GeForce 7900 GTX i SLI så får du se noe kraftig...

Ikke misforstå meg, PS3 er nok kraftig som bare det. Men jeg vil bare den evige opphypingen av en spillkonsoll som ikke er lansert enda til livs. Det er så mye rykter og antagelser fra altvitere og presse, men svært få som faktisk har prøvd produktet. Og enda færre som aner noe om hvordan den kommer til å fungere i praksis når massemarkedet får den i henda... Spesifikasjoner og maskinkraft er ikke alt.

Newcomer BlackDragon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W!!

PS3 kommer sikkert til å bli bra når d kommer ut, men noe nyskapende egenskaper står den helt uten... Tar heller hatten av for Nintendos W!!
    Ny skapende tenking og kontrollen tror eg kan være gøy å bruke.
    Men Nintendo har altid satset på gameplayet istedenfor grafikken noe som gjør de til en langt bedre vinner. Min mening!!! Go W!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon
    PS3 kommer sikkert til å bli bra når d kommer ut, men noe nyskapende egenskaper står den helt uten... Tar heller hatten av for Nintendos W!!
    Ny skapende tenking og kontrollen tror eg kan være gøy å bruke.
    Men Nintendo har altid satset på gameplayet istedenfor grafikken noe som gjør de til en langt bedre vinner. Min mening!!! Go W!!
    Du mener at spillene til playstation mangler bra gameplay? Det har vært den sterkeste siden sony har hatt til nå ihvertfall.

Forøvrig kommer PS3 til å få håndkontroll med de samme egenskapene som Wii har.

PS3 uten nyskapende egenskaper? Den er da virkelig først ute med en god del spør du meg:

- Spill i 1080p
    - HDMI-tilkobling
    - Mulighet for homebrew
    - Blue-Ray-film samt DVD- og CD-avspilling, samt bakoverkompatibilitet helt tilbake til PS-One
    - Mulighet til å benytte PSP som spillkontroll, og for eksempel kunne benytte skjermen på PSP som bakspeil i et bilspill

I tillegg vil PS3 være den ytelsesmessig sterkeste konsollen på markedet når den blir lansert.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke så veldig nyskapende spør du meg, bare en naturlig utvikling, han sa ikke at ps3 mangler gameplay, bare det at wii kommer til å forandre måten vi spiller spill på, og det er det jeg kaller nyskapende iallefall... ps3 har kopiert idèen på kontrolleren fra wii, men det er langt ifra det samme! lol..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er den med flest salgsargumenter iallefall .

EDIT: Var vel slik det var med PSP og.. ser hvor bra det går.. Diger fæl sak, med dårlig batterilevetid . Skuffa! God skjerm da .

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener at spillene til playstation mangler bra gameplay? Det har vært den sterkeste siden sony har hatt til nå ihvertfall.

Forøvrig kommer PS3 til å få håndkontroll med de samme egenskapene som Wii har.

PS3 uten nyskapende egenskaper? Den er da virkelig først ute med en god del spør du meg:

- Spill i 1080p
    - HDMI-tilkobling
    - Mulighet for homebrew
    - Blue-Ray-film samt DVD- og CD-avspilling, samt bakoverkompatibilitet helt tilbake til PS-One
    - Mulighet til å benytte PSP som spillkontroll, og for eksempel kunne benytte skjermen på PSP som bakspeil i et bilspill

I tillegg vil PS3 være den ytelsesmessig sterkeste konsollen på markedet når den blir lansert.
    At den har muligheter for "homebrew" tror jeg Sony har gjort smart i, selv om dette går i en litt annen retning politikken deres har vært de siste årene. Det er tydlig at Sony begynner å merke presset av all konkurransen på konsernet.

Ellers så ser jeg de andre argumentene som en naturlig utvikling, og ikke noe spesielt nyskapende. Jeg lurer litt på hvor mange PS3 Sony må selge på verdensbasis for at de kan kalle det en salgs-suksess... Land i Asia står for veldig mye av salget av spillekonsoller, og der har prisen langt mer å si enn i lille Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi må gi litt cred's til Nintendo, de som tenker nytt.

Xbox og PlayStation gikk vel i retning evolusjon, mens den bevegelsesfølsomme kontrollen til Wii gi heller litt mot en liten revolusjon...

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •