PS3 har vunnet...? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 349
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alex og Cerwin, hvis dere to vet at PS3 vil være kraftigere enn 360 vil jeg på det sterkeste be dere om å kontakte pressen og dele nyheten med resten av verden fordi Sony har ennå ikke sluppet specs på PS3 :-D

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Alex og Cerwin, hvis dere to vet at PS3 vil være kraftigere enn 360 vil jeg på det sterkeste be dere om å kontakte pressen og dele nyheten med resten av verden fordi Sony har ennå ikke sluppet specs på PS3 :-D
    Det er pressen som har formidlet den informasjonen. Jeg vet ikke om de har offentlig godt ut med konkrete specs, men det er ganske lenge siden jeg leste hva innmaten besto av i all hovedsak, og det var langt saftigere saker enn hva lillebill har vartet opp med så langt.

:-P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen blir vel som med PS2 og Xbox. Selvsagt skjer det litt på et år, skulle bare mangle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er pressen som har formidlet den informasjonen. Jeg vet ikke om de har offentlig godt ut med konkrete specs, men det er ganske lenge siden jeg leste hva innmaten besto av i all hovedsak, og det var langt saftigere saker enn hva lillebill har vartet opp med så langt.

:-P
    Det jeg har skjønt av E3 så stemte ikke dette lengeer. (2 hdmi var blitt til 1, maskinkraften var kraftig redusert til xbox 360 eller lavere osv)

Derfor kuttet Sony all profilering av maskinkraften på maskinen i forhold til det de gjorde i fjor på E3. (de håpte at ingen skulle si noe om det fordi nå sitter mange PS fanboys og tror at PS3 er superkraftig i forhold til 360 uten at den er det)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også en snodig spekulasjon...hvis de ikke sa noe om maskinkraften fordi den var kraftig redusert, hvordan kan du da vite at den er det?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi han "kan alt", selvsagt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS Fanboys er ikke lett å overbevise :-)

Men dere kan jo prøve å finne noe offisielt om 2 HDMI og super regnekraft fra årets messe ;-)

Jeg er glad jeg holder meg til PC. Konsoller er jo nesten som en religion for enkelte. Man kan jo nesten sammenligne med diverste tegninger hvis man tviler på guden til ps folket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Forskjellen blir vel som med PS2 og Xbox. Selvsagt skjer det litt på et år, skulle bare mangle.
    Forskjellen mellom PS2 og XBOX var mange år. PS3 ble startet utviklet før XBOX 360. MAO så er PS3 eldre teknologi ;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpenbart har den ikke to HDMI, er jo ikke verre enn å kikke på baksiden. At man kutter ned på antall plugger er jo ikke uvanlig, Sony har gjort det både med PS og PS2; fjernet de som nesten aldri brukes for å få ned produksjonskostnadene. Den første maskinene hadde hele raden bak fylt opp med diverse kontakter, tilmed en seriellport, men hvem brukte egentlig den der? Bort med det. På PS2 forsvant firewire-porten og etterhvert harddiskskuffen. Ærlig talt, hva skal man med tre nettverksporter og to HDMI? Like greit å fjerne det med en gang.

Når det gjelder maskinkraft...at de ikke snakker om den = kraftig redusert?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Forskjellen mellom PS2 og XBOX var mange år. PS3 ble startet utviklet før XBOX 360. MAO så er PS3 eldre teknologi ;-)
    Forskjellen var ETT år.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke følge mye med i verden. For det har de.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    PS Fanboys er ikke lett å overbevise :-)
    Kan vel si det samme om Xbox fanboys.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Du kan ikke følge mye med i verden. For det har de.
    Nei det har de ikke. Nettopp derfor har flere spillutviklere stoppet utviklingen av spill til PS3 siden de ikke vet hvilken ytelse de har å arbeide med. Sony har ennå ikke vist frem fungerende PS3 hardware, kun development kits.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Forskjellen var ETT år.
    Det var lengre enn ett år:
    PS2. 4 Mars 2000
    XBOX 15 november 2001

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å diskutere hva som er "best" når den ene konsollen ikke er på markedet, er det ikke?

Uansett blir det spennende å se hvordan det går iht. pris, og om folk aksepterer en en dyr konsoll, om den blir priset høyt. I norge vil den vel kanskje selge endel uansett, da vi har flust med penger, men hva med resten av verden...... ?

Personlig foretrekker jeg PC, og satser heller på en skikkelig HTPC i stuen. Men til riktig pris kunne jeg godt slengt inn en konsoll, just for the kick of it... men til 5000 blir det for dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det har de ikke. Nettopp derfor har flere spillutviklere stoppet utviklingen av spill til PS3 siden de ikke vet hvilken ytelse de har å arbeide med. Sony har ennå ikke vist frem fungerende PS3 hardware, kun development kits.
    Vet det ganske sikkert jo. Vet iallefall at den har Cell prossesor. Som er sinnsykt rå. 3 ganger kraftigere enn noe som microsoft har komt med hittil. Det er en revulosjonerende prossesor. Og den har Blue-ray. Som 360 ikke har. Vet også at skjermkortet de bruker er ett ganske sykt et som Nvidia har utviklet. Som skal vær mye mye råere enn de råeste skjermkortene no til dags.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Litt vanskelig å diskutere hva som er "best" når den ene konsollen ikke er på markedet, er det ikke?

Uansett blir det spennende å se hvordan det går iht. pris, og om folk aksepterer en en dyr konsoll, om den blir priset høyt. I norge vil den vel kanskje selge endel uansett, da vi har flust med penger, men hva med resten av verden...... ?

Personlig foretrekker jeg PC, og satser heller på en skikkelig HTPC i stuen. Men til riktig pris kunne jeg godt slengt inn en konsoll, just for the kick of it... men til 5000 blir det for dyrt.
    5000 er egentlig ikke noe dyrt med tanke på hvor mye power og brukermuligethete du får. Koster cirka rundt 5000kroner å produsere den faktisk. Så de vil faktisk tape på det. Hva trur du må ut med for å få en PC med samme ytelse?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker Forza, Project Gotham Racin og Halo, så jeg kjøper Xbox 360 brukt pga. de.

Eller så er det PS3 for alle pengene

Var så fett å ha PlayStation når den kom ut for mange, mange år siden, fikk mange nye venner da :wink:

Forhåndsbestilling legges inn snart

Edit: Har i grunn lyst på Wii og, men får gi dama den i julegave så kan jeg spille det hos henne :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det ganske sikkert jo. Vet iallefall at den har Cell prossesor. Som er sinnsykt rå. 3 ganger kraftigere enn noe som microsoft har komt med hittil. Det er en revulosjonerende prossesor. Og den har Blue-ray. Som 360 ikke har. Vet også at skjermkortet de bruker er ett ganske sykt et som Nvidia har utviklet. Som skal vær mye mye råere enn de råeste skjermkortene no til dags.

5000 er egentlig ikke noe dyrt med tanke på hvor mye power og brukermuligethete du får. Koster cirka rundt 5000kroner å produsere den faktisk. Så de vil faktisk tape på det. Hva trur du må ut med for å få en PC med samme ytelse?
    Jeg skjønner at du tydligvis har dannet deg en vurdering om hva som er best uten å engang ha prøvd produktet, noe som er helt greit. Men av erfaring danner jeg meg ikke meninger om et produkt før jeg har prøvd det i praksis.

Du kan godt si at det ikke er dyrt for deg og meg, men 5000,- er veldig mye for en boks man bruker til å spille av TV-spill. Man trenger ikke dra ut av norge engang for å skjønne at det er mye penger for en familie, så jeg er litt skeptisk til hvor stor suksess denne kommer til å bli hvis den prisen er reell. Man er oppe i 7000,- med ekstrautstyr og et par spill. Antall solgte enheter kommer til å ha noe å si for spillutviklere også, og til vilken grad de ønsker å bruke mye penger på en konsoll som ikke er så utbredt.

Ikke for å være frekk, men hva Sony taper på eller ikke, er ikke du i en posisjon til å uttale deg om. Det er mye mer inn i bildet enn bare utviklingskostnadene og byggekostnadene til selve enheten som spiller av spill. Et superkonsern som Sony lager ingenting for å tape penger... Det vil være naivt å tro noe annet, selv om det fra visse vinkler kan ses slik ut.

Og ytelse er et tall. Sammenlign spesifikasjoner med tidligere konsoller og PC`er, så ser du at hver gang de siste årene det skal komme en ny konsoll er det en bølge av hylende fans som forteller i det vide og breie for mange ganger raskere den er enn PC. I praksis så tar det så lang tid for spillutviklere til å utnytte det, at skjermkort til PC tar det igjen, og vel så det. En spillkonsoll kan uansett ikke sammenlignes med en PC, da de er bygget på helt ulike arkitekturer. En PC kan gjøre mye mer, og koster naturligvis også mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du vise til noen linker som bekrefter disse ytelsesstallene. Tror ikke det ;-)

Ja det gikk mange rykter i fjor, men nå som realiteten er kommet på bordet har det blitt fryktelig stille på den fronten.

Side 6 av 18 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •