PS3 har vunnet...? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 349
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nå har vel verken du eller jeg prøvd den, men ifølge spesifikasjonene så blir PS3 en del kraftigere enn 360, og da er det nærliggende å anta at den vil kunne varte opp med mer imponerende grafikk blant annet.

I tillegg vil også spillene være basert på blue-ray, noe som betyr større lagringsplass enn hva spillene på 360 har. Wii har etter hva jeg skjønner nærmest PS2-grafikk, så for de som vil kjøpe den bare fordi man kan veive med en kontroll..værsågod. Det kan du på PS3 også, hvis trangen skulle melde seg.

Uansett, de fleste synes jo å være enig i at PS3 tilbyr noe mer enn både 360 og Wii. Da skulle det vel bare mangle om den ikke kostet litt mer.

Man får som regel det man betaler for, og jeg kan ikke se hvorfor det ordtaket ikke skulle gjelde i dette tilfellet.
    Den tilbyr noe mere, og det er homebrew, og blueray. Utifra det vi har sett så langt kommer den ikke til å være grafisk kraftigere enn 360, det eneste PS3 spillet som ble vist på E3 og hadde en noenlunde overbevisende grafikk var Gran Turismo HD. I ettertid har det vist seg at demoen kjørte på en PC!

Sony taper tradisjonelt sett ikke penger på hardware, dvs. de sponser ikke hardwaren på samme måte som Nintendo og Microsoft, det er en del av grunnen til at PS3 er dyrere.

Jeg tror ikke PS3 kommer til å få samme markedsandel som PS2 fikk, både xbox og nintendo vil komme til å selge mere i denne omgang, men det er kun en spådom

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også noen gode PS3 nyheter, den skal vistnok bråke mindre enn en slimline PS2

http://www.t3.co.uk/news/247/games/p..._3_goes_silent

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da enda bra. vifta til 360 støyer jo som en F16 under take-off! synes det der er ganske viktig egentlig, og PS2 new edition var betraktelig bedre enn den gamle

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    I ettertid har det vist seg at demoen kjørte på en PC!
    Hmmm..er det så merkelig? Man streamer jo HD-materiale fra en PC også selvom den nødvendigvis ikke har HD-DVD eller blue-ray-drev...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det vi har sett så langt kommer den ikke til å være grafisk kraftigere enn 360, det eneste PS3 spillet som ble vist på E3 og hadde en noenlunde overbevisende grafikk var Gran Turismo HD. I ettertid har det vist seg at demoen kjørte på en PC!
    Maskinen er ikke engang lansert, men utfra noen hastverksdemoer fra E3 kan vi konkludere med at den ikke har mer potensiale enn 360? Tja.

Uansett blir dette tåpelig. Om de tre havner på 1500, 3000 og 5000 er dette priser vi alle kan tåle, selv studenter, sosialklienter og minstepensjonister, så lenge man nedprioriterer biff og øl og dyre mobiltelefoner en liten stund. Er heller ikke enig i at man kan si en billigere konsoll er et bedre kjøp, spillutvalget er jo totalt forskjellig! Greit, om det bare er EA du vil ha er det vel ett fett, men som nevnt mange mange ganger har Microsoft fint lite support i Japan, men sitter på desto større ressurser i USA, to lang med svært forskjellige filosofier når det kommer til spilldesign.

Hva kostet en Commodore 64 på midten av åttitallet?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke nøyaktig hva jeg ga for Amiga 500, men jeg måtte grave virkelig dypt husker jeg... Husker ikke nøyaktig jeg.. Med inflasjon etc så blir nok ikke PS3 noe særlig dyrere enn den.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På midten av 80 tallet kostet en C64 2500-3000kr, men den ble lansert til 6000kr.

Amiga 500 kostet 5000 når den kom.

Det er ikke helt riktig å sammenligne prisen på gamle computere med konsoller fordi produsentene tjener de fleste pengene på avgifter på software.

5000kr anser jeg som den absolutte smertegrensen for hva jeg er villig til å betale for PS3, og selv da skal den ha noe vesentligt mere å by på enn 360 siden den koster langt mindre. Det er her at muligheten for homebrew kan bli det som får meg til å gå for en PS3

Det er også viktig for meg at en spillemaskin ikke bråker, av den grunn har jeg selv bygget om min orginale xbox, og bråk er grunnen for at jeg ikke har kjøpt en 360. Skal det bli en 360 på meg så er det et minimumskrav at støynivået senkes.

Det eneste konsollet som ikke har noen store turn offs er Wii, prisen er lav, ytelsen middels og dermed burde det kunne laves stillegående. Et lite turn off er at det ikke støtter HD nå som man har kjøpt seg HD plasma.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eia_
    Jeg prøver å banke inn litt vett i dere hjernevasket ps3 fans som mener at ps3 ikke er dyr. Det å sammenligne en 5? år gammel ps2 me xbox360 blir for dumt..
    Men la oss ta wii, som også ligger inne til forhåndsbestilling til den nette sum av 1500! Legger du til xbox 360 prisen som i værste fall er 3000, er du oppe i 4500. Ingen kan komme her å si at ps3 vil bli billigere enn 4500? Det at du får to neste generasjon konsoller til prisen av en bør si det meste om prisen til ps3.
    Wii er laget for å være rimelig. Tror du nintendo kunne konkurrert mot Sony og Xbox i deres prisklasse? En ny håndkontroll blir for tynt for det tror jeg. Gamecube er et godt eksempel på deres forrige forsøk.
    Jeg for min del skal ha en Wii da jeg elsker deres eldre spill og systemet for å laste ned alle tidligere nintendo spiller faller meg veldig godt i smak, dog såvitt jeg har erfart er at dagens "yngre" garde er mer interessert i det nye hotte og det som er "best" og der kommer ikke Wii til å slå igjennom (tror jeg).

Over til PS3 pris diskusjonen igjen,
    Poenget mitt er at xbox som NÅ er rimeligere (laveste pris 3000,-) kostet LIKE MYE som ps3 er annonsert til. Er det så vanskelig å forstå? Xbox360 er jo nærmest en gammal maskin når ps3 kommer og selvfølgelig har den blitt rimeligere. Man betaler ikke introduksjonspris i 2006 for en 2005 modell BMW f.eks? Elkjøp og Lefdal brukte ikke akkurat lang tid på å dumpe x360. De annonserte GRUSE priser noen dager før lansering. Hvorfor skal ikke det skje med PS3? Nei den skal koste 4995,- i alle butikker uansett for det har Sony sagt. Lite sannsynlig.

Og når du er så godt i gang med å delegere slag, kanskje du bør prøve et speil?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da enda bra. vifta til 360 støyer jo som en F16 under take-off! synes det der er ganske viktig egentlig, og PS2 new edition var betraktelig bedre enn den gamle
    Du jobber vel ikke tilfeldigvis for Sony?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, godt poeng! Skulle ikke forundre meg om det var tilfelle..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, det er nå strengt talt dvd-romen som bråker som et uvær. Viftene bråker ikke mer enn en middels nedstøvet Dell Inspiron :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt flere som klager på dette. Men sitter dere virkelig helt oppi maskina?! Og helt uten lyd?! Jeg bare spør, kan ikke si jeg verken tenkte over PS2 sin støydel eller 360 så veldig når jeg fikk igang spill. PS2'en min står under TV'en (gamle typen). Jeg sitter vel 2-3 meter unna.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hørt flere som klager på dette. Men sitter dere virkelig helt oppi maskina?! Og helt uten lyd?! Jeg bare spør, kan ikke si jeg verken tenkte over PS2 sin støydel eller 360 så veldig når jeg fikk igang spill. PS2'en min står under TV'en (gamle typen). Jeg sitter vel 2-3 meter unna.
    Det er forskjeller på den "gamle typen" også. De første eksemplarene på markedet støyet mest. Viftestøyen har blitt gradvis redusert med nyere modeller, og "silver edition" av den gamle typen hadde nesten så lavt støynivå som PS2 New Edition (slim line).

Og det er stille partier under diverse spill skorob, og da kan viftestøyen være sjenerende. spesilt om man bruker spillkonsollen til filmavspilling, noe som jo blir spesielt aktuelt med PS3 og blue-ray. støy er uansett en styggedom!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy er jo selvsagt ikke noe fint å ha. Men vi får se da, hvordan PS3 blir til slutt. Jeg er iallefall kjempespent, og klar for å kicke ut min gamle PS2(som sliter litt med optiken ). Xbox støyer vel fint lite på film?! da skal jo turtallet gå ned endel. Men jeg har nesten aldri sett film gjennom slike kosoler da, så skal ikke uttale meg så mye om det.

PS2 silver edition er RÅ . MEn slim'n er jo kjeme røff også, hmm.. kanskje handle en . Koster jo "bare" 800kr på elkjøp tror jeg. Ha til PS3 kommer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes tre PS2-modeller, den som kon ved lansering, en som dukket opp i 2003/2004 uten Firewire og med lavere viftestøy, og slim-line. Husker jeg la godt merke til støyen i den første, var tross alt første konsoll med vifte (eide aldri en Dreamcast), og det har ikke noen velkommen egenskap.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det finnes tre PS2-modeller, den som kon ved lansering, en som dukket opp i 2003/2004 uten Firewire og med lavere viftestøy, og slim-line. Husker jeg la godt merke til støyen i den første, var tross alt første konsoll med vifte (eide aldri en Dreamcast), og det har ikke noen velkommen egenskap.
    Det er disse tre versjonene som offisielt er forskjellige, men jeg har da blitt fortalt at viftestøyen har bedret seg etter hvert utenom disse tre offisielle versjonene også. Uansett, fra min første PS2 fra 24. november år 2000 og til min nye slim line silver edition er det et hav av forskjell på viftestøy - fra konstant BRÅK til nesten ikke hørbar summing.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener forøvrig å ha lest et eller annet sted at de "slimme" utgavene av PS2 skal i teorien ha blitt svekket på audio/video-biten, ettersom kretsene for lyd og bilde visstnok er slått sammen på et kort istedenfor på to separate som visstnok var saken i den gamle og store PS2. jeg kjører no monster komponent og optisk ut fra den nye slimme, og kan ikke si at jeg har noe å utsette på verken lyd eller bilde..men man vet jo aldri. spill med progressiv scan eller 60Hz er ihvertfall en FRYD for øyet!

Er det en ting jeg IKKE kan fordra med PS2 så er det underscan. Det er jo simpelthen ingen spill som fyller hele skjermen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil også føre til at de som feks meg som vil bruke maskinen til homebrew 75% av tiden vil ha mindre motivasjon til å skulle kjøpe, og installere en eventuell chip for å kun spille piratspill. Dette i motsetning til i dag hvor jeg har en chip i Xboxen for å kunne bruke den til homebrew, den chippen gir meg også muligheten til å kunne spille uorginale spill. Resultatet er at kun 6 ut av 10 spill jeg har til Xboxen er orginale.
    Tenker du her på f.eks XBMC o.l? Hva tror du det programmet i 99% av tilfellene blir brukt til? Å se ulovlig nedlastet materiale som f.eks tv-serier og filmer. Sony har vel foten godt plantet i dette redet også, "tape" penger vil de gjøre uansett så lenge det er mulig å kjøre programmer som spiller av mp3, divx filer osv.

Sony har vel tenkt at de som kan lage space Invaders o.l faktisk skal få lov til å spille det av på maskinen på en hjemmebrent cd-r plate. Og ikke noe mer enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel den rimeligste versjonen man sammenlignet med der du. Forøvrig er det jo bare tøv at xbox 360 er like bra som en PS3 uten Blue-ray. Som forøvrig er en meget velkommen feature hos de fleste.

PS3:

- 1080p
    - HDMI
    - Blue-ray
    - Større harddisk
    - Motion aware håndkontroll
    - Bedre regnekraft og tekniske specs

Hva har xbox 360?
    xbox360 når ikke PS3 opp til knærne engang. Har alt som 360 ikke har. Bedre spill. 3 ganger mer power. Bedre kontroll tipper jeg. Og er mye billigere med tanke på hvor mye mer du får med PS3. 360 er jo den som er dyr. Ble litt skuffet når jeg prøvde den. Ikke i nærheten så bra som ryktene sier.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig noen som har skjønt det