PS3 har vunnet...? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 349
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skrotnisse, jeg tror du må ha linket til feil artikkel.. Det er jo en blog du har linket til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes fremdeles at prisen for PS3 er for høy, med mindre det skulle vise seg at den er en god BD spiller, og BD ikke flopper. Og angående det så fungerer vistnok de første BD spillerene ennå værre enn Toshibas HD-DVD. 3 x hurra for det!

Jeg har snakket med noen nerder i dag, og de er i fyr og flamme om homebrew blir en realitet. Det åpner dørene til en ny kundegruppe som ellers ville ha blitt sittende på gjerdet og ventet på at sikkerheten eventuelt ble cracket. Jeg har selv litt nerdeblod i meg, og jeg kjøpte xboxen hovedsaklig for å bruke den som medieavspillet. At PS2 på det tidspunktet hadde bedre spill vurderte jeg ikke like høyt. Nå har ikke 360 noen must have exclusives (for meg), så det er i denne omgang ennå enklere å velge.

Men det er ennå lenge til PS3 slippes, og MS kan velge å oppdatere softwaren på 360 sånn at den åpner for homebrew. Jeg tror dog at det er en stor kamel å skulle svelge, og at det kanskje vil ta noe tid å skulle venne seg til tanken

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har ikke dårlig tid. De har solgt over 100 millioner PS2, og er således totalt dominerende på markedet idag. xbox 360 er ikke helt den store revolusjonen spør du meg, og jeg har ingen problemer med å vente til PS3 lander i europa

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Specsa på PS3 ser utrolig bra ut ja. Ble litt skuffa over Xbox 360, føler den bare var vanlig xbox på stereoider med HD-støtte. Så følte det var litt lite nyskapende for penga. Men blir spennende med PS3 :]

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg er det er eneste grunn til å "tillate" homebrew er en lagsiktig plan med å endre regelverk i de land hvor det ikke selges mye spill. I England erdet ikke lov med chipper med bios som spiller av bakups, derimot homebrew chipper selges. Kjøperen oppdaterer da selv bios for å kunne spille av "backups". Bios finnes på hjemmeisden til produsenten av chippen. $ony har da som intensjon å endre regelverket ( i de land hvor det allerede ikke er ulovlig) slik at hvis man modifiserer maskinen sin er det kun for å benytte piratkopierte spill. Noe som antagelig er rett i 99% av tilfellene.

Og det å si at "hackere" som modifiserer maskiner for å tjene penger på chipper er dummere enn de som "hacker" for å spille hjemmelagd pac-man er vel litt naivt. Det er såpass mye penger i å utvikle og selge chipper at de lureste lar seg kjøpe. Alt har sin pris. Det sitter 1 mill. mennesker bare i China klare for å demontere PS3'en for å se om den kan hackes på noen måte.

Det nye med de siste generasjon spillkonsoller er at de antagleig ikke trenger noen chip for å kunne spille av backups. Det kommer gaantert noe som kan plugges i USB porten, flashing av en chip i maskinen eller lignende.

Jeg har stor tro på at PS3 blir den vanskligste å hacke, den beste spillemaskinen og den mestselgende. Selv om den kommer til å koste 5k.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    xbox 360 er ikke helt den store revolusjonen spør du meg, og jeg har ingen problemer med å vente til PS3 lander i europa
    Er enig i at 360 ikke akkurat var en revolusjon, men mer en solid evolusjon.
    Likevel tror jeg du kan se langt etter at PS3 skal bli revolusjonen. Er nok snakk om en evolusjon der også.
    Er nok Wii Nintendo som er revolusjonen i denne omgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de smarteste befinner seg i homebrew leieren er det liten tvil. Det er der crackene foretaes. Å cracke for piracy gir ingen cred, og om Sony åpner for homebrew vil det gi mindre enn noensinne. Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at piratene ikke kommer til å forsøke. De vil sikkert også lykkes, men det vil ta langt mere tid enn om sikkerheten også hadde blitt angrepet i fra homebrew leiren.

Det vil også føre til at de som feks meg som vil bruke maskinen til homebrew 75% av tiden vil ha mindre motivasjon til å skulle kjøpe, og installere en eventuell chip for å kun spille piratspill. Dette i motsetning til i dag hvor jeg har en chip i Xboxen for å kunne bruke den til homebrew, den chippen gir meg også muligheten til å kunne spille uorginale spill. Resultatet er at kun 6 ut av 10 spill jeg har til Xboxen er orginale.

Det skal også taes høyde for at det i dag er vanskeligere å åpne et system, og holde det åpent da programvareoppdateringer enkelt kan installeres via den innebygde nettverkstjenesten.

Man skal heller ikke undervurdere markedsføringsverdien av denne avgjørelsen. Det sender signaler om at Sony spiller fair, og vil også føre til at mange av de som ikke ble imponerte av hva de så i fra E3 får en annen grunn til å kjøpe PS3. Ta meg som eksempel, jeg var overbevist om at jeg skulle ha en 360 og en Wii, det er jeg ikke lengre.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også viktig å påpeke at Sony har foretatt et historisk valg og droppet soneinndeling. Dette har vi ikke sett på årevis, ikke på en viktig konsoll siden åttitallet. Når både import og homebrew tillates vil både de som elsker liker å importere saker og ting fra Japan og USA (aldri mer vente på at de skal oversette til fransk og italiensk!), samt de som vil bruke open source-løsninger for media og slikt ikke lenger trenge å innstallere noen chip. Tror det er endel som chippet Xbox for Media Center og PS2 for å spille japanske spill et år i forveien (eller i det hele tatt, mange gode spill kom aldri lenger enn til USA) som også falt for fristelsen å laste ned ting, selv om det ikke var hovedmotivasjonen for chipping.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det var vel den rimeligste versjonen man sammenlignet med der du. Forøvrig er det jo bare tøv at xbox 360 er like bra som en PS3 uten Blue-ray. Som forøvrig er en meget velkommen feature hos de fleste.

PS3:

- 1080p
    - HDMI
    - Blue-ray
    - Større harddisk
    - Motion aware håndkontroll
    - Bedre regnekraft og tekniske specs

Hva har xbox 360?
    xbox360:
    For 3000kr så har du en kraftig spillemaskin. Støtter også HDMI. Til nå den beste live-delen (betaling..) som Sony har kopiert.

Eneste jeg ser på PS som et pluss er vel Blue-ray, men jeg regner med kvaliteten på den er like lav som DVD-Video delen i PS2. Men vi får nå se. Gleder meg kjempe masse til den er til salg iallefall. Men prisen blir litt høy for min del . Hørt at den rimelige PS versionen ikke har HDMI ?! stemmer dette?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Den har en komponent utgang som det skyter fyrverkeri ut av.

Neida skal ikke egge opp til en ps vs xbox. Men som sagt over, vil man forhåndsbestille et slikt produkt som dette må man forvente å betale deretter også.
    Hei!
    Har selv 360 med komponentkabel.
    Det er vel ikke HDMI til 360 (så langt).
    Men, man kan jo kjøre HDsignaler via komponent.
    Selv har jeg ikke sett (sammenlignet) forskjell komponent vs. HDMI - men det vil kanskje variere ?
    Får snart en forsterker med HDMI og komponentinngang - kanskje sammenligne

Ellers er min mening at selve konsollene ikke er så dyre (særlig når det har gått litt tid), det er spillene som virkelig koster (man ender jo gjerne opp med en "liten" bunke...)

Har 360, og MÅ ha Wii når Mario kommer. Og, høre den håndkontrolen til Wii virker jo meget spennende.
    Dette er inget forsøk på å starte en krig, bare et spørsmål;
    Om man har Wii og 360 er det da noen "vits" i å kjøpe PS3 om man vil kjøpe en standalone BlueRay spiller ?

De fleste spillene kommer vel på alle 3 konsollene... ?

Halo på Xbox mario & Co. på Wii. Har PS3 noen spesielle titler?

Tenke tenke

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.lik-sang.com/info.php?cat...oducts_id=8540 Mulig jeg er litt på jorde her, men er ikke dette HDMI kabelen til Xbox?!

EDIT:
    PS Titler: Final Fantasy, God of war, GTA4
    Nindendo: Zelda, Mario..
    Xbox: GTA4, Halo..

Syns alle har gode titler på hånda! Men også her har jo Nintendo spillene ligget litt under konkurentene på pris!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    http://www.lik-sang.com/info.php?cat...oducts_id=8540 Mulig jeg er litt på jorde her, men er ikke dette HDMI kabelen til Xbox?!

EDIT:
    PS Titler: Final Fantasy, God of war, GTA4
    Nindendo: Zelda, Mario..
    Xbox: GTA4, Halo..

Syns alle har gode titler på hånda! Men også her har jo Nintendo spillene ligget litt under konkurentene på pris!
    Det virket fint lite på jordet, spør du meg
    "Xbox 360 HDMI Cable is available or back in stock" er aktivert!

De pstittlene er ikke noe jeg dør for, er faktisk ingen stor bilspillfan.
    På en anne side skal man aldri si aldri....

Jeg kjøpte Gamecube, og PS2. Når Xbox kom spilte jeg ikke PS2 mer, så jeg solgte den. Par år siden eller noe...
    Men, nå har jeg igjen kjøpt PS2! Grunnen; Buzz, EyeToy og Singstar.

Det er vel ofte slik at ikke selve hardwaren har så mye å si, det er spillene som er vktige...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dette svaret fra en kompis....

"Da anbefaler jeg deg å kjøpe en ;-)
    Men husk at Microsoft ennå ikke har uttalt at en slik kabel eksisterer...
    (Ryktene går at Xbox'en bare sender ut analoge signaler og vil kreve en A/D converter i dette tilfellet)"

Kommentarer ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    xbox360:
    For 3000kr så har du en kraftig spillemaskin. Støtter også HDMI. Til nå den beste live-delen (betaling..) som Sony har kopiert.

Eneste jeg ser på PS som et pluss er vel Blue-ray, men jeg regner med kvaliteten på den er like lav som DVD-Video delen i PS2. Men vi får nå se. Gleder meg kjempe masse til den er til salg iallefall. Men prisen blir litt høy for min del . Hørt at den rimelige PS versionen ikke har HDMI ?! stemmer dette?
    At sony har kopiert live fra Xbox blir som å si at MS har kopiert PS2. At blueray delen ikke er av den beste sorten er det nok ingen tvil om tatt prisen i betraktning. Men poenget her er å kunne tilby noe ingen andre har til en uslåelig pris. Og for den normale mannen i gata vil DVD i HD på hans nye HD tv være en milevis forbedring fra hans gamle støvete dvd spiller. (Eller PS2 kanskje)

At den er dyr er bare tull. Den koster 1000,- mer enn Xbox 360, eller egentlig bare 300kroner da Xbox 360 skulle ligge på 4495,- men ble dumpet til 3800,- av lefdal og elkjøp. Og 4800,- prisen på Sony er en veiledende pris den også. Den blir garantert dumpet av de største kjedene også. Og hvis prisen får samme fall kan man plukke opp en slik maskin til rundt 4000,- +/- og det er ikke dyrt i mine øyne når man faktisk ser på hva denne maskinen kan.

Blir som å si at en Mercedes er for dyr når man kan få en fiat til lavere pris.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo live delen til PS3 prikk lik xbox sin.. så si også på det grafiske grensesnittet... Det overraska meg, og jeg ble skuffa over hvor lite nytt Sony kom med (som de selv har stått for..). Men spennende dette .

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS sin nye bevegelses-funksjon på kontrollen var vel heller neppe dems idè, men snarere en "light"-ripoff av Nintendo sin.
    Men man blir vel ikke overasket over dette når man ser på dagens DualShock-kontroll og ser hvor mange av funksjonene på den som er Nintendos "oppfinnelse"...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Live delen til PS3 så gjenstår det vel å se hvordan den kommer til å fungere. Fordelen til MS var jo at live var temmelig utprøvd med xbox før de lanserte 360. Sony starter jo nermest på bar bakke her. Men jeg håper de får det bra til slik at det blir reell konkurranse også på dette området. Kanskje dette vil tvinge MS til å lage live enda bedre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at "live-delen" itl nintendo gir mulighet til å laste ned gamle klassikere?! . Det blir jo smårått..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 - Nintendo finner opp den moderne håndkontrollen, joysticken dør sakte men sikkert.
    2 - Sega kopierer Nintendo.
    3 - Sega videreutvikler konseptet med en mer ergonomisk kontroll og en ekstra knapp.
    4 - Nintendo har nå også en "rund" kontroll, som seks, med seks knapper, to av dem bak.
    5 - Sega lager også en med seks knapper, alle på front.
    6 - Sony lager en kontroll som er lik den til SNES bare med bedre ergonomi og to ekstra knapper bak.
    7 - Sony lager en dobbel analog kontroll, stor og klumpete og egentlig bare egnet for flyspill.
    8 - Nintendo lager en krysning mellom Sonys kjempekontroll og det som nå er industristandard for konsoll.
    9 - Microsoft lanserer en kontroll med motion sensor til PC.
    10 - Sony lanserer Dual Shock, med dobbel analog. Får etterhvert grader av trykkfølsomhet på alle knapper.
    11 - Nintendo kommer med en kontroll med dobbel analog og to triggers bak.
    12 - Microsoft gjør det samme.
    13 - Nintendo annonserer Wii Remote.
    14 - Sony kunngjør at den nye kontroll vil ha motion sensor og triggers bak.

...så for å unngå beskyldninger om kopiering burde egentlig standardutformingen på kontrollen være Nintendo only, mens Sony får alt med analog kontroll og Microsoft motion sensor.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å skille i mellom tilt, og motion sensing da de, og selvfølgelig heller ikke Nintendos, og Sonys løsninger er de samme. Sonys løsning kan som du sier anklages for å være en blåkopi av MS PC pad, men vistnok så hadde Atari en tilt sensing kontroller allerede på 80 tallet. Jeg kan heller ikke huske hvilken teknologi "hansken" til NES brukte

Side 2 av 18 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •