PS3 har vunnet...? - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 349
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Bare et lite tips [wcip]Angel.
    Når en må trekke fram en rekke skrivefeil og lekse de opp. Da er det et tydelig tegn på at en ikke har mer å tilføre debatten.
    Men jeg hadde jo mer å tilføye til debatten, så den teorien kan det ikke være så mye grunnlag for?

Men men.. nok om dette.. Er lenge siden jeg har lest noen oppdateringer om PS3 på gamespot. Er forsåvidt bare MGS4 som kommer ut med den samme traileren hver uke, bare med høyere oppløsning. Lengter etter mer info om Silent Hill, Final Fantasy og Resident Evil...

Newcomer be_h sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bunn og grunn har vel alltid denne krigen handlet om smak og behag.

Noen liker morra, noen liker dattra.. Jeg må innrømme jeg aldri så noen serlig forskjell fra xBox til PS2 f.eks, men PS2 vant jo pga spille utvalget. Personlig har jeg vært en slik " PS " tilhenger, men jeg må si at jeg tviler PS3 vil overaske meg. Bedre grafikk er ikke serlig imponerende, lenge vi ser forbedret grafikk nesten hver uke i PC verdenen.

Må forresten si at denne diskusjonen var meget morsom å lese. Men smak og behag folkens, morra og dattra! :-P

Må legge til at jeg syns det er ganske utrolig at folk beskyttet PS3 så utrolig godt. Ingen har prøvd den før? Ingen har personlige erfaringer?...

La oss åpne denne diskusjonen når PS3 kommer på markedet.. :razz:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror Wii vinner konsoll "krigen", men siden jeg er en litt playstation fanboy og digger PS titlene kommer jeg til å kjøpe meg Ps3 uansett...... hvis jeg har råd.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Hvis det derimot er alderen din som er årsaken til din umodenhet, så ønsker jeg deg lykke til i utviklingen din og håper at du lærer fra dine egne feil samt at du blir inspirert av modnere forum-medlemmer.
    Ettersom du er så interessert i rettskrivning istedenfor innholdet i innleggene vil jeg gjerne få påpeke at den rette formuleringen vil være "mer modne". Det er ingen ting som heter "modnere". Du er ikke langt foran cerwin når det kommer til rettskrivning, til tross for den store aldersforskjellen du gjør et poeng av..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 blir jo villt! Men utrolig vanskelig å få tak i de første måneden. Leste en gang at Sony skulle sende ut 1,2 mill eksemplarer i første runde. OG det holder jo så vidt i europa... Når det gjelder de 2 modellene, standard modellen og "premium" modellen, så er det jo veldig lite vits å kjøpe standard modellen. Den har jo ikke harddisk, ikke HDMI og ikke mulighet for avspilling av Blu-Ray... pluss et par ting til. så hva er vitsen da? for en tusenlapp mindre? kanskje et valg for de som ikke er så kresne og fortsatt har en sliten 28" i stua...

(mulig dette er rettet på/endret av sony i de seinere dager)

Blir nok en PS3 etter jul på meg, når de er litt mer tilgjengelig..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser jo nå at dette er diskutert før :P

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ettersom du er så interessert i rettskrivning istedenfor innholdet i innleggene vil jeg gjerne få påpeke at den rette formuleringen vil være "mer modne". Det er ingen ting som heter "modnere". Du er ikke langt foran cerwin når det kommer til rettskrivning, til tross for den store aldersforskjellen du gjør et poeng av..
    http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j

Bedre lykke neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    En ville aldri brukt den formen i sammenhengen du bruker den, hvertfall ikke skriftlig - selv om det er lov. Moden, mer moden og mest moden er i alle fall bøyningene som ble lært bort da jeg gikk på barneskolen. Hva lærer dere nå?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På barneskolen lærte vi å bruke blandede tall istedenfor brøk, samt at sopp er planter. Full støtte til Angel her.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ordet 'modnere' er ikke et oppslagsord i Bokmålsordboka." :?

Uansett, poenget er at innlegget der du rakker ned på rettskrivningen til cerwin for å ydmyke han er så fullt av skrivefeil at du fremstår ikke som spesielt kompetent selv heller.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, la oss holde oss til saken her, litt rettskrivningsfeil må vi kunne leve med, så lenge skribenten i det minste tar seg tid til å se raskt over... AVforum er ingen norsk-konurranse, men et sted for entusiastiske AV-folk! Uansett, tilbake til tema, PS3!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dra thread on-topic igjen*

Spørsmål:

Har det noe å si hvilken console som vinner; sånn rent praktisk? Hva er egentlig konsekvensene? Hva har Sony klart å oppnå etter å ha gått seirende ut av de 2 siste konsoll-krigene? Er det bare det at selskapet tjener mer penger og at de får flere 3rd-party utviklere? Det stopper jo ikke Nintendo og Microsoft for å lansere nye konsoller. Man kan kanskje hevde at Nintendos valg om å lage en teknisk 'svakere' konsoll (Wii) er et resultat av at Gamecube'en som til tross for bedre hardware enn PS2 (stemmer dette?) ikke solgte på nært like bra.

Gamecube'en led jo en miserabel skjebne. (Ikke ment som et dømmende eller nedverdigende utsagn, jeg sitter på en Gamecube selv) Mens PS2en fremdeles lever i beste velgående og har rader med spill i butikkene, så er Gamecube'en så og si fjernet fra markedet. Når jeg går på Play.com for å se hvilke spill som er på markedet, så har PS2en 5-10 ganger mer enn Gamecube. Hvorfor er dette tilfellet? Er det fordi Gamecube'en ikke har solgt så bra? Er spill-tørke en konsekvens av at konsollene selv selger dårlig? Hvorfor ser jeg fremdeles Xbox i butikkene da?

Jeg sliter ærlig talt med å se konsekvensene av tapene og seirene i konsollkrigene. Microsoft har mekket en 360, Nintendo har mekket en Wii; alt til tross for Sonys utklassing i de siste "krigene". Så når den nye generasjonen med konsoller kommer ut fra de tre selskapene, hva har de egentlig tapt når hovedkonkurrenten stakk av med seieren sist? Det er jo ikke som om Nintendo eller Microsoft står eller faller på salget av konsollene sine.

Kjør debatt!

edit: Ikke direkte relatert til emnet, men siden threaden heter "PS3 har vunnet", så føler jeg at ordlyden i emne-threaden er rimelig relatert til spørsmålene jeg stiller her.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror problemet kan spores tilbake til 1995. Mens Nintendo hadde så godt som ignorert dette markedet, var det en eller annen luring hos Sony som kom på at kanskje ikke det er tolvåriger som har mest penger å bruke, men heller folk på 18-25. PlayStation ble jo markedsført mot folk i den aldersgruppen allerede fra dag én, mens Nintendo satset alt på Mario, Zelda og Pokémon. Det er klart at noen sånt har en effekt på imaget: Nintendo ble kjent som en produsent av barnespill, og de sliter med det fortsatt. GameCube har ikke noe større prosent av barnespill enn PS2 har, men det har lite å si så lenge imaget sier at den har det. Det er liksom ikke kult å si at man eier en Nintendo-konsoll, bortsett fra i visse gamer-kretser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt sagt Pogwaq!

Ikke umulig at PS3 blir en vinner på salgstall her hjemme. Men jeg er litt usikker i andre land hvor tusenlappene ikke sitter like løst ved juletider.

Men på en annen side er vi ganske treige med hd sendinger og muligheter for å få sett HD materiale lovlig. Hvis man først blir hekta på god bildekvalitet, kan det jo hende at PS3 med BR også kan føre til gode salgstall. Som "gamer wannabe" er det stor fare for at alle 3 kommer i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://kotaku.com/gaming/top/kutarag...isk-187680.php interessant artikkel.

a|ex: Et oppslagsord er et ord man slår opp i ordboka, disse er ikke i bøyd form. Man slår opp ordet moden for å se hvordan det bøyes, ikke en av de bøyde formene. Skulle alle former av alle ord vært oppslagsord i ordboka ville ordboka være veldig tykk.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status?

På tide å dra frem denne tråden igjen? Status pr i dag er at Wii leder noe overraskende, 360 ligger i rygg, mens det ser ut som om PS3 (etter en treg start) er i ferd med å få opp momentum. Selv om løpet er langt fra avgjort er det nåværende resultatet stikk i mot det som var forventet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har lest så ligger PS3 foran Wii. Men dette betyr egentlig ingenting for meg... PS3 er og blir den beste maskinen FOR MEG... ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan umulig stemme. Sony har ikke hatt mulighet til å produsere så mange PS3 konsoller at de kan lede over Wii. Jeg har "hørt/lest" det samme som nevnt over at Wii leder med x360 hakk i hæl

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Etter det jeg har lest så ligger PS3 foran Wii. Men dette betyr egentlig ingenting for meg... PS3 er og blir den beste maskinen FOR MEG... ;-)
    Lest din egen håndskrift da eller?

Home*-*nexgenwars.com

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony PS3 selger vel mer enn Wii i Japan for øyeblikket. Totalt sett så leder nok Wii.

Side 15 av 18 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •