PS3 har vunnet...? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 349
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Land i Asia står for veldig mye av salget av spillekonsoller, og der har prisen langt mer å si enn i lille Norge.
    Dette stemmer ikke, med mindre vi snakker om Japan, der kjøpekraften er tilsvarende Norge. Japanske spillprodusenter har vært veldig varsomme når det gjelder i å gå inn i landene rett vest for dem, særlig Kina; før forrige generasjon var det faktisk bare GameBoy som var noe å snakke om der. Piratmarkedet er for stort til å hente ut så mye penger i denne regionen, og som nevnt tidligere tjener man fint lite på salg av selve konsollen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dette stemmer ikke, med mindre vi snakker om Japan, der kjøpekraften er tilsvarende Norge. Japanske spillprodusenter har vært veldig varsomme når det gjelder i å gå inn i landene rett vest for dem, særlig Kina; før forrige generasjon var det faktisk bare GameBoy som var noe å snakke om der. Piratmarkedet er for stort til å hente ut så mye penger i denne regionen, og som nevnt tidligere tjener man fint lite på salg av selve konsollen.
    Godt mulig det, men hjelper det da at den har en høy pris? Jeg vet i allefall at i land som Thailand, Malaysia, Philipinene, Singapore etc er pris et viktig argument for om det selges mye eller ikke. Poenget mitt er at høy pris er et negativt punkt for mulighetene til å bli en salgssuksess på verdensbasis, da svært få land har den kjøpekraften Norge har i disse dager med høye lønninger og lav rente.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony tenker like nytt som Nintendo. Om ikke mer. Mye nyere og kulere ting på PS3 enn den nye nintendo tingen. Den ser jo bare latterlig ut. Og kjedelig ut. Kontrollen asså. Den nye kontrollen til PS3 er veldig spesiell. Har en motion sensor eller hva det heter som gjør ting mye virkligere og mye annet. Den kontrollen til Wii som ser ut som en vanlig forsterker kontroll er ikke noe spes.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at noen nekter å gå for at PS3 kan bli en liten skuffelse.. Selv har jeg venta på dette "monsteret" av en maskin (slik det ble presantert for 1 år siden..). Men ser ut til at dette såkalte "monsteret" kommer til å skuffe for min del . Utseendemessig er den bare OK.

EDIT: men jeg bryr meg null og nix om navn og utseende. Kjøper den maskina som passer meg best (om det skulle bli PS3, så må jeg vente til prisene er litt nede. De går nok relativt fort ned når de får ned prisen på Blu-ray produksjonen.).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Sony tenker like nytt som Nintendo. Om ikke mer. Mye nyere og kulere ting på PS3 enn den nye nintendo tingen. Den ser jo bare latterlig ut. Og kjedelig ut. Kontrollen asså. Den nye kontrollen til PS3 er veldig spesiell. Har en motion sensor eller hva det heter som gjør ting mye virkligere og mye annet. Den kontrollen til Wii som ser ut som en vanlig forsterker kontroll er ikke noe spes.

Dette ble altfor tynt...

Hva har Sony tenkt nytt? Vil nesten påstå at dem rappet idèen om bevegelsessensoren fra Wii. Hva annet er spesielt med kontrollen? Jeg syns nye PlayStation 3 kontrollen er dønn lik slik den gamle fra PlayStation 2.

Hva er forsterkerkontroll?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ikke tenke så sort/hvitt på ting? Du vet ikke engang hvordan håndkontrollen til nye Nintendo fungerer før du avskriver den som ingenting spesielt. Husk at Nintendo har lang og bred erfaring på hvordan å gjøre en spillekonsoll populær og brukbar for folk flest. De har vært i gamet lenge før første Playstation kom. Hva er det som er så "kult" og nyskapende med PS3? Økt maskinkraft og utganger som følger dagens standard er bare en naturlig utvikling vi har vært vitne til de siste 15 årene... At drevet som blir brukt er BlueRay er også en naturlig utvikling. Ikke lenge før man får slike kastet etter seg, likt som DVD-spillere og drev til PC.

Maskinkraft på nye spillekonsoller beskrives som rene verdensrevulosjoner hver eneste gang en ny konsoll kommer, og det tar ikke lang tid før den er forbikjørt og er gammelt nytt med dagens utvikling. Likeledes lar forbukere seg blende av god reklame. Ergonomi, spilleglede og antall gode spill på markedet har langt mer å si enn ren maskinkraft for å få fornøyde forbrukere. Og et slikt utfall er vanskelig å spå før konsollen faktisk har kommet på markedet.

Skal ikke se bort i fra at jeg ender opp med en PS3 selv når den faller litt i pris, men av erfaring har jeg lært meg til å ikke avskrive noe før jeg faktisk har prøvd det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    "Brikken skal angivelig være kraftigere enn to stk. GeForce 6800 Ultra tilsammen".

Det er uansett mye kjappere enn det beste på markedet idag. Ikke bare det, de skal etter sigende ha oppgradert ytelsen på brikken enda mer siden den påstanden der.

"Foruten den mye omtalte Cell-prosessoren som kjører på 3.2 GHz, stiller maskinen med 256 MB 3.2 GHz XDR minne og 256MB GDDR 700 MHz VRAM-minne".

Det er jo heller ikke galt. Forøvrig er det fra sony sitt hold som nevnt over, uttalt at deler av maskinvaren vil bli oppgradert fram mot lansering for å stille med det absolutt råeste og best mulige produkt når den endelig slippes.

Denne infoen fra IT-avisen er imidlertid gammel, og tilsvarende info har pressen sluppet mange ganger. Så dette våset med at ingen har hørt snakk om specs på PS3 skjønner jeg ikke. Noe helt offisielt, fastspikret derimot, foreligger vel ikke, men det er grunn til å få en temmelig god pekepinn på maskinkraften uansett. Og den ER mye kvassere enn hva xbox 360 kan skilte med.
    Velger likevel å stille meg på sidelinjen før jeg faktisk får se denne monstrøse oppvisningen av umenneskelig kraft. Det tok årevis før man fikk utnyttet potensialet til PS2. Specs på papiret, og specs i prakisis blir ofte 2 forskjellige resultater :wink:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noen her som er så blind av entusiasme at de kommer med de mest absurde uttalelser, det blir bare komisk og lite seriøst! alle konsollene har/får sterke og svake sider, hva som blir "best" er opp til hver enkelt å bestemme.. Selv er jeg rimelig nøytral, jeg liker spill i alle leirene.. Men etter E3 og den utrolig skuffende ps3 presentasjonen så er det rart at folk her fortsatt hyler og skriker om at ps3 er det beste som har skjedd siden frigjøringen i 1945

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ikke tenke så sort/hvitt på ting? Du vet ikke engang hvordan håndkontrollen til nye Nintendo fungerer før du avskriver den som ingenting spesielt. Husk at Nintendo har lang og bred erfaring på hvordan å gjøre en spillekonsoll populær og brukbar for folk flest. De har vært i gamet lenge før første Playstation kom. Hva er det som er så "kult" og nyskapende med PS3? Økt maskinkraft og utganger som følger dagens standard er bare en naturlig utvikling vi har vært vitne til de siste 15 årene... At drevet som blir brukt er BlueRay er også en naturlig utvikling. Ikke lenge før man får slike kastet etter seg, likt som DVD-spillere og drev til PC.

Maskinkraft på nye spillekonsoller beskrives som rene verdensrevulosjoner hver eneste gang en ny konsoll kommer, og det tar ikke lang tid før den er forbikjørt og er gammelt nytt med dagens utvikling. Likeledes lar forbukere seg blende av god reklame. Ergonomi, spilleglede og antall gode spill på markedet har langt mer å si enn ren maskinkraft for å få fornøyde forbrukere. Og et slikt utfall er vanskelig å spå før konsollen faktisk har kommet på markedet.

Skal ikke se bort i fra at jeg ender opp med en PS3 selv når den faller litt i pris, men av erfaring har jeg lært meg til å ikke avskrive noe før jeg faktisk har prøvd det.
    Då vet du ingenting om PS3 kontrollen heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Velger likevel å stille meg på sidelinjen før jeg faktisk får se denne monstrøse oppvisningen av umenneskelig kraft. Det tok årevis før man fikk utnyttet potensialet til PS2. Specs på papiret, og specs i prakisis blir ofte 2 forskjellige resultater :wink:
    Årevis nei? Men uansett så går utviklingen mye mye fortere no. Allerede har de utviklet spill som er til og med for mye for 360. Som for eksempel Oblivion. 360 kjører det dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit. Og jeg trur ikke blindt på rykter. Men at PS3 er revolusjonerende og har ekstreme krefter trur jeg gjerne og at den har velig mye brukermuligheter. Hvorfor skulle ikke det være sant? Hører litt mer på Sony sine uttalelser enn noen kritiske folk som skal spekkulere på alt og hører bare på negative uttalelser.

Med tanke på hvor bra Sony har gjort det i det siste. PSP for eksempel. Har tatt helt over. Den knuser jo Nintendo DS. PS2 kraft i en så liten ting. Det er imponerende det. På så liten tid. Så hvorfor skulle ikke PS3 være så rå som de sier?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha, uff.. så du på ps3 konferansen eller? utvikleren av warhawk skulle prøve å demonstrere den nye ps3 rippoff kontrolleren, det var bare det latterligste jeg hadde sett for å være ærlig..
    Grunnen til at Oblivion kjører dårlig på 360 er fordi utviklerene IKKE har utnyttet kraften i maskinen, vi vil se mere detaljerte spill med stødigere fps ettervært.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det det beste argumentet du kunne komme med? :-?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit. Og jeg trur ikke blindt på rykter. Men at PS3 er revolusjonerende og har ekstreme krefter trur jeg gjerne og at den har velig mye brukermuligheter. Hvorfor skulle ikke det være sant? Hører litt mer på Sony sine uttalelser enn noen kritiske folk som skal spekkulere på alt og hører bare på negative uttalelser.

Med tanke på hvor bra Sony har gjort det i det siste. PSP for eksempel. Har tatt helt over. Den knuser jo Nintendo DS. PS2 kraft i en så liten ting. Det er imponerende det. På så liten tid. Så hvorfor skulle ikke PS3 være så rå som de sier?
    Rart du ikke har lært noe her.. Ds er kanskje underlegen på kraft, men hvem har solgt mest? jo det er DS, igjen er det spillene, kreativitet, nyskapning orginalitet som vinner kundene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årevis nei? Men uansett så går utviklingen mye mye fortere no. Allerede har de utviklet spill som er til og med for mye for 360. Som for eksempel Oblivion. 360 kjører det dårlig.
    At Oblivion kjører dårlig har med dårlig koding fra produsentens side og gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og selv om den nevnte PSP har lekrere grafikk, har den floppet deluxe sammenlignet med suksessen DS har hatt :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingenting med å utelukkende være kritisk og høre på negative rykter å gjøre. Men av erfaring har jeg lært at det er greit å ikke bli så blendet av all reklamen på nye produkter om hvor revulosjonerende det er, og hvordan det kommer til å forandre hverdagen vår. Å høre på Sony er greit nok, men ikke glem at de ikke er helt nøytrale da...

Sier ikke at den ikke blir "rå". Men det er greit å holde beina plantet på bakken, og ikke la seg blende av produsentens reklame før man faktisk har prøvd produktet. Som tidligere nevnt, kommer det til å ta en stund før de klarer å utnytte maskinkraften, og innen den tid er den forbikjørt av helt vanlige grafikk-kort slik PS2 er i dag. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk tar helt av når de snakker om ren maskinkraft som et argument for å kaste seg over maskinen når den kommer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Og selv om den nevnte PSP har lekrere grafikk, har den floppet deluxe sammenlignet med suksessen DS har hatt :wink:
    Vurderte å kjøpe PSP selv bare som et lite leketøy når jeg reiser, dersom jeg fikk den for en billig penge...(1000-1200,-) Men jeg hører den har dårlig batteritid, noe som er en killer for en slik enhet. (noen som vet noen tall?) Jeg gidder heller ikke betale over 500,- for spill som skal avspilles på en så liten skjerm....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det det beste argumentet du kunne komme med? :-?
    Det var det eneste jeg gadd å komme med. For jeg er lei av denne tåpelige diskusjonen. Jeg vet uansett hva jeg kommer til å kjøpe. Og jeg har god tru på PS3.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Rart du ikke har lært noe her.. Ds er kanskje underlegen på kraft, men hvem har solgt mest? jo det er DS, igjen er det spillene, kreativitet, nyskapning orginalitet som vinner kundene..
    Kanskje ikke så rart når man ser hvem som produserer DS.... De er ikke akkurat noen nykommere på markedet når det gjelder å skape ting som fanger oppmerksomheten til forbrukere litt lenger enn lanseringsdagen.

Side 10 av 18 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •