Xbox _ VS_ PS2 _Vs_ GameCube - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jo det er mulig å skifte ut viften på xbox!men garantien forsvinner vel hvis man prøver å skifte vifta selv.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke åssen det er mulig å høre den, vis du ikke sitter og ser på en kjærlighetsfilm da :P

Men Xboxen er bare råest, gamecube kommer på en klar andre plass ( det nye Mario Cart rocker, og man får faktisk bredbådsadapter til den ås online er ikke noe prob her heller), mens PS2 kommer på en tredje.

Hadde du plassert Sega Dreamcast her også hadde PS2 dalt ned til 4, Dreamcasten har like bra grafikk vis ikke bedre, og det er nesten bare AAA spill på den.

Men såklart , PS2 har sine spillglimt, men vis du skal ha den ultimate grafikkopplevelse så er det bare og spille PS2 i en time før du skifter over til Xboxen, du går ikke tilbake til PS2`en etterpå!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    At noe en annen bruker sier er "bare tull" er vel kanskje litt å ta i, Peakman? Husk å holde en hyggelig tone, også her inne! På forhånd takk!

Jeg lot meg rive med.... Beklager hvis tonen virker uhyggelig :lol:

Jeg er ALLTID hyggelig, men er kanskje litt dårlig å formulere meg i kampens hete.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Itavisen sin november konkuranse har ein xbox med xbox-live abb. i premie. Alt man trenger for å være med i trekningen, er å svare på 6 spm. som eg har gjort.....kan jo hende :roll:

Har ikkje prøvd xbox så masse, men holder ein knapp på ps2 da dei har gt4 som kommer snart. Og wrc3 skal visst være best på ps2 og.

Hvorfor kjøpe XBOX, og hvorfor GT4 ikke er så farlig;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=202894

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT-spillene er mere rettet mot simulering, og mindre spill.
    Selv skulle jeg gjerne hatt et spill med realistisk GT-fysikk og mere spillmoro.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Itavisen sin november konkuranse har ein xbox med xbox-live abb. i premie. Alt man trenger for å være med i trekningen, er å svare på 6 spm. som eg har gjort.....kan jo hende :roll:

Har ikkje prøvd xbox så masse, men holder ein knapp på ps2 da dei har gt4 som kommer snart. Og wrc3 skal visst være best på ps2 og.

GT4 har mange fleire biler, og så kan du bygge på den med tuning og sånt. Men spørs om ikkje eg må gå til innkjøp av begge to, og få med meg dei beste spela av begge som feks det du nevner og top spin til xbox.

Kan eg bruke rattet som eg har til pc'en på xbox?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GT4 har mange fleire biler, og så kan du bygge på den med tuning og sånt. Men spørs om ikkje eg må gå til innkjøp av begge to, og få med meg dei beste spela av begge som feks det du nevner og top spin til xbox.

Kan eg bruke rattet som eg har til pc'en på xbox?
    Desverre Roger J. så kan man ikke det.

Kanskje hvis man modder den. Men det vet jeg ikke.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best grafikk på xbox, fetest spill på ps2...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg Xbox og Gamecube. Ps2 har ikke fenget noe særlig pga dårlig ytelse, men kurer veldig nå som det eneste offisielle (og det beste) rallyspillet kun finnes på ps2.

Ellers må jeg si at Gamecube skuffer meg en del teknikkmessig sett, det å få tak i en rgb-kabel for å få noenlunde bilde er ikke så lett, det blir å ty til nettet (selger til meg: nei det fører vi ikke, det er ingen som har klaget på bildet hittil?!?!).

Skal du i tillegg ha digitallyd på cuben blir det veldig vanskelig. Å få opp et widescreenbilde er også vanskelig (eller umulig?) Veldig rart da mange av mine gamle N64 spill var i 16x9 format!! Utviklingen går visst bakover...

Xboxen derimot er jo fantastisk med DolbyDigital rett i surround forsterkeren og 16x9 bilde!

Så min favoritt og klare anbefaling er uten tvil Xbox (hvis du går ut i fra at kvalitet og antall spill er likeverdige på konsollene).

Det ble nevnt støy fra xboxen her, har selv ikke merket stort til dette, men kan si at Gamecuben er mer stille.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående støy: Xbox har kommet i flere versjoner (seks kjente; v1.0 til v1.5 så langt) hvor de første (inkludert min) har to vifter; en 40mm på GPU-kjøleren og en 70mm som trekker luft ut av selve kassa. De nyere modellene har en litt mer effektiv GPU-kjøleribbe og har derfor ikke denne vifta (som bråker ganske mye - 40mm med høy RPM, ligger vel rundt 35dB tenker jeg..)

Siden garantien på boksen allerede er herpa pga chipping, bestilte jeg nye vifter fra microplex (spesialisert på casemodding, kjøling og støydemping, kan forøvrig anbefales til HTPC-byggere også..) og fikk dempet den høyfrekvente "pipe"-lyden ned mot en litt mer behagelig brumming. Kan sikkert komme med noen bilder her etter hvert hvis det er interessant..?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal du i tillegg ha digitallyd på cuben blir det veldig vanskelig. Å få opp et widescreenbilde er også vanskelig (eller umulig?) Veldig rart da mange av mine gamle N64 spill var i 16x9 format!! Utviklingen går visst bakover...
    :lol:

Er ikke snakk om 16:9, men elendige PAL-konverteringer. Flere linjer på PAL-TV = mer sammentrykt spillbilde, for ikke å snakke om at 50 Hz gir tregere bevegelser, noe som er døden for for eksempel slåssespill. Enda bra såpass mange nyere spill støtter NTSC.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte ps2 på fredag, nett heime med xboxen, så no får me sjå kva boxen og «Project Gotham Racing 2» har å by på

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Xbox som gjelder her i gården og det har det vært siden 14. mars 2001. Spillutvalget var litt tynt i starten, men har tatt seg opp betraktelig og har hatt de beste spillene denne høsten, IMO. Top Spin, Crimson Skies, Project Gotham Racing 2(ekstremt bra!!), Rainbow Six 3, Amped 2 og m.m. Når du sammenligner online-tjeneste til PS2 og Xbox blir det ikke så mye tvil for meg.

Alle konsollene har sine lyspunkter og uansett hva du velger blir du fornøyd. De eksklusive Xbox-spillene er viktigere for meg å ha enn det de på PS2 og det eneste jeg ikke klarer å leve uten er GT4. Så det blir nok en PS2 på meg ut på nyåret...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller man bare actionspill er nok Xbox best, hvis man ser bort fra at PS2 fremdeles vinner når det gjelder slåssespill.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Og på rollespill er fortsatt PS2 sjef, men Xbox tar innpå der også.

Jeg spiller aldri rollespill jeg da, så det er ikke noe problem

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Europa suger begge på rollespill. I USA har PS2 Xenosaga, Suikoden 3, .hack og Disgaea, og alle har til felles at de har fått kjempekritikker, solgt veldig bra, og vil aldri se dagens lys her på berget. FFX tok over et halvt år å oversette til tysk og fransk, osv, og FFX-2 kommer først fire måneder etter den amerikanske utgivelsen.

Tror jammen jeg skal chippe maskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox har overlegen grafikk (16:9, GeForce), overlegen lyd (Dolby Digital 5.1), overlegen online tjeneste (Xbox Live), harddisk og klart best kontroller (S utgaven)! Er det egentlig noe å lure på?

Av en eller annen grunn hører jeg de fleste si at de liker PS2 kontrolleren best. Det skjønner jeg bare ikke. Mulig det har med vane å gjøre. Jeg syns den ligger dårlig i hendene (for kompakt). Digitalpad'en er slitsom å bruke lenge av gangen (separate knapper). Plasseringen av de analoge stikkene bærer tydelig preg av å være en add-on til den opprinnelige PS1 kontrolleren. Og knappene bakpå er vriene å nå hvis man samtidig skal holde kontrolleren komfortabelt, særlig L2 og R2.

Den originale kontrolleren til Xbox var hårreisende, men S utgaven er helt genial. Den ligger godt i hendene, digitalpad'en er den beste jeg har brukt foreløpig, de asymmetriske analoge stikkene er komfortabelt plassert og knappene bakpå er lette å bruke. Jeg blir ikke sliten i fingrene etter å ha spilt i timesvis slik jeg blir med PS2 kontrolleren. Faktisk har jeg prøvd å finne en overgang som lar meg bruke Xbox kontrolleren på PS2, men uheldigvis fins det bare overganger andre veien.

PS2 har riktignok flest spill, men jeg liker ikke å spille på PS2 uansett fordi jeg syns den dårlige grafikken, 4:3 og stereo ødelegger hele opplevelsen. Det går greit i enkle multiplayer spill men ikke i spill som krever innlevelse. Etter min mening hadde PS2 dårlig grafikk selv når den kom (grafikken så ut som PS1 men med flere polygoner), og sliter fremdeles med kraftige begrensninger som følge av et design som går på tvers av resten av spillindustrien. PS2 er et merkelig beist, og jeg håper virkelig Sony skjerper seg med PS3 (ser dessverre ikke slik ut). De eneste fordelene PS2 har er høy markedsandel (branding) og eksklusive titler (som forøvrig hadde kjørt mye bedre på konkurrentene). Skulle ønske WWE Smackdown fantes til Xbox!

Forøvrig misunner jeg PS2 de japanske rollespillene, som Xbox ikke ser ut til å få et eneste av, men de måtte ha blitt importert til PS2 uansett.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Box og PS2. (controller S)
    Må bli som en annen skrev tidliger.
    PS2 har de beste spillene, Xbox har grafikken og mulighetene (hd, mod og alt som det fører med seg av DivX, MP3)

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS 2 rules. men bare av en grunn. WRC3

Har ikke testet xbox. Kona synes det holder med pc og ps 2. :evil:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kimsnarf, enig med deg at S er utrolig mye bedre enn den blobben som var den originale Xbox-kontrollen. Men jeg foretrekker fremdeles PS2-kontrollen. Controller S har 6 face buttons, og det føler jeg blir for mange å holde styr på med én finger; 4:4 er i mine øyne(fingre) en bedre konfigurasjon enn 6:2. Skønt, Xboxen har klar fordel i bedre analoge kontroller, men taper igjen på dårligere styrekryss (som forøvrig er ganske irrelevant hvis du ikke spiller slåssespill).

Vane har nok også mye å si her. Jeg har hatt PlayStation siden september 1995, og da er det klart at det er lettere for meg å håndtere den kontrollen. Jeg har også hender som er nærmere gjennomsnittlig japansk størrelse enn gjennomsnittlig norsk, så sånn sett sitter Dual Shock2 (og GameCube-saken) perfekt i mine hender, mens Xbox-kontrollen blir noe stor.

Men som jeg har sagt tidligere: Basér konsollkjøp på spillutvalg. Lag en liste på fem eksklusive spill du kunne tenke deg å kjøpe, og gå for den konsollen som har dem. Eller kjøp alle tre, det er jo ikke som om de er spesielt dyre lenger. Jeg plukker vel opp en Xbox når prisen er nærmere tusenlappen, om enn bare for å spille Panzer Dragoon Orta.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •