Dolby Digital lyd med komponentkabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dolby Digital lyd med komponentkabel?

Jeg har en moddet xbox som jeg vil ha til å levere hdtv og dolby digital signaler.

1. Vil jeg få Dolby Digital 3.2.1 lyd med følgende komponentkabel: http://www.digistore.no/product_info...oducts_id=1722

2. Kobles denne kabelen i så tilfelle rett på vanlig phono-inngang i forsterkeren eller må jeg kjøre omformer til optisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i teksten under bilde at du må ha:

Ved hjelp av tillegsmodulen XBOX XLW 100 Fiber Optic så kan du også få fiberoptiske signaler ut av kabelen slik at du kan koble den rett i den optiske inngangen på hjemmekinoforsterkeren din.

Da vil du få Dolby Digital lyd. Må kobles til den optiske inngangen på forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det betyr at alle komponentkabler som har 5 plugger (audio og video) er analoge?

Forstår meg ikke på audio delen på denne kabelen. Er det vanlig phono-kabel?

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bkaanens
    Så det betyr at alle komponentkabler som har 5 plugger (audio og video) er analoge?

Forstår meg ikke på audio delen på denne kabelen. Er det vanlig phono-kabel?
    Det er en vanlig rca analog audio på den kabelen. 3 av pluggene er bilde delen, component. RGB (red/green/blue)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, kjøper heller xbox 360 jeg. Koster jo ca halvparten bare for denne komponentkabelen og adapteret til toslink en må ha i tillegg.

Burde finnes en komponentkabel med digital lyd til xbox. De har alle andre varianter.

EDIT: Hm, overså det enkleste alternativet: Micro$ofts egen komponent kabel med toslink.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •