Hvordan modde XBOX?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan modde XBOX?

Hei

Har ein vanli XBOX, har tenkt å gjøre denne om til mediacenter, men lurere på kor eg kan få tak i den billigste hardisken og vordan eg eventuelt skal sette denne inn? Kan eg bruke ein Vanli HArdisk, da 3.5 eller 2,5 IDE`?

Ser dem har ein "komponentkabel løsning kabel" ut fra xboxen på komplett, er det mye forsjell på den MONSTER kabelen for 800-900 på komplett eller den billige for 200-300 på komplett?

Noe annet lurt eg kan gjøre?

Takk for kjappe svar.

Mvh

Per D P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler som regel hd'er hos mpx, psdata eller pcutstyr. De leverer raskt og har rimelige priser. 250 GB er vel den som gir mest gig pr. krone nå om dagen. Mulig 300/320 tar innpå....

Når det gjelder chip, vil jeg anbefale en chip som ikke koster 10.- i innkjøp som er billig china klone drit som f,eks Aladdin, duox3 osv. Jeg anbefaler Duox2, Xecuter 2.6 CE. Dette er gode chipper med høy kvalitet.

Som mediacenter er det XBMC som gjelderm her kommer det ut nye oppdateringer nesten en gang i uka. Det greieste er å bruke en autoinstaller DVD som gjør jobben for deg. Du kan da bytte ut innhldet i XBMC mappa etterhvert som oppgraderinger kommer via FTP fra PC'en din.

Jeg er behjelpelig med montering om du ønsker det.

Komponentkabeln til 300.- fungrer meget godt her.... om det er verdt de 500 ekstra tør jeg ikke si....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3,5" er det som gjelder. Ikke gå for S-ATA, men IDE.

Når det gjelder chipping, kan du også levere inn maskinen til DigiStore, for å nevne en side.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, forstår, så det er bare å kjøpe ein heilt vanlig IDE 3.5 250,- GB for eksempel og bytte ut den med den som orginalt er inni da? Trenger vel chippes for å kunne benytte denne nye hardisken?

Har tenkt å chippe den ja, er dette eit stort inngrep? Inn med loddepennen og slikt? Er det bare å installere chipper i maskinen og så fungere det? Uten å omprogramere no?

mvh

Per DP

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kikke på: http://www.teamxecuter.com/x23b_pro_method.htm og http://www.xbox-scene.com for å se om det å installere disk, modchip og førstegangsoppsett av xboxen er noe for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aqeer
    ahh, forstår, så det er bare å kjøpe ein heilt vanlig IDE 3.5 250,- GB for eksempel og bytte ut den med den som orginalt er inni da? Trenger vel chippes for å kunne benytte denne nye hardisken?

Har tenkt å chippe den ja, er dette eit stort inngrep? Inn med loddepennen og slikt? Er det bare å installere chipper i maskinen og så fungere det? Uten å omprogramere no?

mvh

Per DP
    Det er ikke fullt så enkelt som du nå prøver å beskrive, for å være ærlig. Jeg har ikke direkte erfaring med dette selv, men det er ikke bare å hive ut orginale harddisken, for å deretter smette inn den nye. Den må blant annet formateres, slik at den blir "lik" den harddisken du tar ut. Chippen(eller rettere sagt biosen) må flashes, og så videre.

Xbox-Scene som tZar linker til er en genial side, både for nybegynnere, så vel som proffesjonelle. Men fine guider der, som er proppfulle med detaljerte instruksjoner samt bilder.

Lykke til.

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Xboxmodifisering...

Masse fine innlegg her... Men... Har du en xbox versjon 1.0 - 1.5 så trenger du ingen chip... Jeg har moddet mange boxer slik.. Genialt.. Og kanskje jeg kan hjelpe deg oxo..

Da er alt lagt tilrette på hovedkortet.. Klikk på linken forå se en versjon guide : Xbox version Web Guide

"How 2 do " finner du her.. Klikk her

Følger du denne til punkt å prikke,,, å vips.. Du har en genial mediaboX.

Lykke til...

Go 4 it !

Mvh
    CTV

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moddings hjelp

Hei.
    Jeg har en orginal xbox v1.4 tror jeg det var.
    Jeg trenger hjelp til å modde den.
    Jeg har søkt rundt på nettet å lastet ned ting & tang, men finner ikke ut av det.
    Jeg har ikke minne kort.
    jeg har lyst å bytte til en 80 gb disk.
    Kan noen plz hjelpe meg?
    hvordan får jeg flashet biosen uten minne brikka?
    hvordan får jeg os på 80 gb disken?
    hvordan setter jeg opp ip på xbox`en og på pcen? å om jeg kan bruke flashfxp (ftp) uten at jeg har flashet biosen å uten at jeg har gjort noe som helst?
    Trenger virkeli hjelp her ass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •