Hvordan fungerer online-spilling på PS2?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fungerer online-spilling på PS2?

Lurer veldig på hva som skiller online-spilling på PS2 og Data?
    er det det samme, eller er det fordeler og ulemper med begge deler?
    er det mange nok brukere på PS2?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer eg på og da ps2 er rett tundt hjørnet.....noen her inne som har prøvd ps2 online???

Data funker fint, Burre nevnte at man kan oppleve hakking pga. at ikkje alle har raske nok linjer. Dette kan hindres på dataen da man kan sette maks ping tillatt (altså responstid) for å kunne logge seg inn og bli med.

Eg ligger med ein ping på 30 og nedover i norden, 45-80 i nederland/tyskland++ og når eg er på server i usa ligger eg på 125.....problemer oppstår ikkje før man har ein ping på over 300 og oppover. Da er og faren for at "sjefen" for serveren kicker deg ut til stede.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt ps2 over nettet siden sommer og det fungerer ypperlig. Du slipper hakking på ps2'en da alle som spiller har bredbånd. Du slipper med andre ord folk som logger seg på med moden/isdn og ødelegger for alle andre. Har bare fått prøve Descruction Derby Arenas på den ennå, men spillet fungerer ypperlig. Spillet er et bilspill noe alla Carmageddon, for de som har prøvd det. Du spiller mot 1-19 motstandere på baner/arenaer hvor det er om å gjøre å lage mest mulig skade på motstanderen eller på baner hvor det er om å gjøre å være raskest.

Det er ikke mulig å bruke ps2 online til noe annet enn spill eller å skjekke en dedikert "hjemmeside" hvor nyheter osv blir postet. Mao. kan du ikke bruke den til surfing på internett. For de som synes det kan bli litt tullete å bruke gamepad'en til å skrive med kan en koble til et usb-tastatur eller et headsett, hvor en kan prate med andre spillere.

PS2 er forøvrig den enkleste pcen jeg noen gang har koblet opp mot internett. Du dytter et nettverkskort inn i maskinen, putter inn en kabel, følger noen få og veldig intuitive instrukser på skjermen og vips så er du på nett. Hastigheten på nettet er det heller ingen ting å si på. Har aldri opplevd å vente noe mer enn et par sekunder på at noe skal bli lastet ned. Men dette avhenger sikkert en del av linjen hjemme også..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags linje har du da? Å spille Destruction Derby online høres jo morsomt ut. Husker jeg spilte eneren mye for endel år siden.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALT er moroere online da man møter skikkelig motstand og ikkje teit a1 motstand.................du kan tru du er god i eit spel, men det får du ikkje svar på før du har prøvd spelet online.............har blitt sett ned på jorden eit par ganger ops: :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Hva slags linje har du da? Å spille Destruction Derby online høres jo morsomt ut. Husker jeg spilte eneren mye for endel år siden.
    Er så heldig at jeg sitter på en studentby med en 100 mbit linje. Å spille online er utrolig morsomt det og til forskjell fra xboks koster det ikke penger heller. En annen ting som er fint med det å spille med en konsoll online er at alle har samme maskinen og derfor den samme ytelsen. Det er heller ikke så lett å bruke cheats på en PS2, så en slipper folk som er umulig å slå fordi de har lastet ned en eller annen patch fra nettet. Forøvrig helt enig med jolly's tankegang. Er lett å tro en er god i et spill, før en prøver seg online..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jolly tipset meg om et headset til online spilling.
    har fra før en liten USB-mikrofon til playstation.
    Har noen en formening om den kan brukes?
    er jo litt dumt å bruke headset når man vil ha effekten av DTS, liksom.. :roll:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går online når de lar meg spille Virtua Fighter. Eller, kan vel ta til takke med Tekken eller Soul Calibur også da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SOCOM er vel spillet headsettet i første omgang er designet for, hvor poenget er at du kan snakke med motstanderne om taktikk osv underveis. Derfor følger får en også kun kjøpt headsettet sammen med dette spillet. SOCOM er et action/skytespill alla CS, uten at jeg har prøvd SOCOM. Ellers har jeg inntrykket at man bruker headsettet mens man venter på spillere, altså en slags sosial greie. Når spillet så starter kan man bare ta det av seg og heller høre på DTS fra anlegget. Hvordan dette fungerer i praksis aner jeg ikke, da jeg ikke har noe headsett.

Burre: om du kan bruke en USB-mikrofon vet jeg ikke, men la inn et innlegg på ps2-betaforumet om dette. Skal gi beskjed dersom jeg får noe svar. Er enig med at å høre på lyden via et billig headsett ikke akkurat blir det samme som DTS i fem kanaler..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Takk. Det skal fungere til SSX3 også, i følge manualen. forskjellen på SSX3, og SOCOM, virker på meg å være at i SOCOM MÅ man ha headset, mens i SSX KAN man ha headset. derfor følger det ikke med. men jeg venter bare på adapteren, får den ganske snart, så får vi se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av hva jeg har forstått nå så mutes lyden fra linje-utgangene på ps2-konsollen straks en plugger inn et USB-headsett, så fremt det ikke er noen innstillinger i spillet som lar deg svitsje lyden fra headsettet over til et eksternt anlegg. Finnes visst noen som har løst dette problemet med å lodde fast RCA-kabler på headsettet, uten at jeg helt vet hvordan dette gjøres. Kan ikke tenke meg at lydkvaliteten vil bli noe særlig heller og en kan jo glemme DTS..

Å bare koble opp en usb-mikrofon vil derfor heller ikke funke, ettersom en ikke får noe lyd ut fra de vanlige linje-utgangene. Egentlig en litt dårlig løsning fra Sony's side spør du meg, men konsollen er kanskje ikke laget for de 5 prosentene med surround-anlegg..

Newcomer perulv sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke spill kan dere anbefale å spille online (ps2) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perulv
    Hvilke spill kan dere anbefale å spille online (ps2) ?
    SOCOM... SOCOM2 skulle vel også være rett rundt hjørnet, spillet blir i alle fall sendt ut til betatesting i de nærmeste ukene etter hva jeg har hørt. Etter det går det vel en to til tre måneder før den er i butikken. Dersom ryktene rundt SOCOM2 stemmer blir det neste års "höydare"..

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med betaling?

Man betaler for selve "apparatet" som kobler PS2en opp mot Internet regner jeg med. Betaler man noe tilnærmende "PS2-tellerskritt" hvis man har bredbånd?

Jeg sitter på en 3mbit-linje fra NGT. Kunne jeg spilt online på PS2en min uten å betale noe ekstra utenom tilkoblingsdingsen eller fins det noe takst à la Eve/Planetside/WoW/AO/Everquest-spillene til PC hvor man betaler en viss sum hver måned...?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 er gratis online 8)

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder det Final Fantasy XI også?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til på Xbox har ikke Sony satt opp noe sentralisert system for PS2 online. Altså er det opp til de enkelte spillprodusenter om de vil ta betalt eller ikke. Så langt er det vel bare EverQuest som koster noe her, tror jeg.

Final Fantasy XI trenger vi ikke bekymre oss for, for det kommer sikkert aldri hit likevel. :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •