Er Oblivion alene grunn nok til å kjøpe seg 360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Oblivion alene grunn nok til å kjøpe seg 360?

Som tittel sier...

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et enkelt svar ja. Har skaffa meg spillet på PC og jeg sitter her å er storfornøyd, det er det nermeste jeg har kommet et perfekt spill på laaang tid. Alt er bare perfekt grafikken,gameplay,lyd så å si det meste

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3-4tusen "bare" for ett spill.. I'd say no.

Men, det er jo "THE game" for tia, så om du liker den typen spill og har penga, hvorfor ikke?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det kommer jo litt an på.

Jeg har spilt fem timer, og rent grafisk er det helt nydelig. Selve spillbarheten er også meget solid, selv om det er en del å sette seg inn i da jeg aldri har spilt et Elder Scroll-spill.

Jeg mener det er flere gode grunner til å kjøpe Xbox 360, som f.eks Live Arcade, PGR3, Call of Duty 2 osv. Ghost recon: Advanced Warfighter har jeg ikke prøvd, men det skal være svært bra.

Å betale over 3.000 for å spille ett spill er drøyt, men jeg er sikker på at du får mye glede av den hvite boksen etter at du er ferdig med Oblivion.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Oblivion er kjent for å "tilte" en del Xbox360-er.
    Masse meldinger på nettet om at nettopp dette spillet bugger, gjør at maskinen låser seg, en må ta av harddisken for å få det til å fungere osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt oblivion i timesvis.. Har ingen problemer med "tilting".. Går strålende. Et flott spill Men litt drøyt å kjøpe 360 kun for et spill da..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit. NEI
    Oblivion er et ganske bra spill, men setter meg heller og spiller Call of duty 2, CS Source eller Anarchy Online.
    Syns morrowind hadde mye morsomere motstandere, og hvis du ser bort ifra grafikken så er morrowind et ""penere"" spill syns jeg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oblivion....

Min første virkelig store spillopplevelse var med The Elder Scrolls 1 Arena. Påfølgende Daggerfall var en grensesprengende oppnåelse innen spillindustrien. Mine beste gaming minner er fra nettopp TES serien, i tillegg til Arcanum, KOTOR og Neverwinter Nights.

Morrowind slo aldri helt an hos meg, mye grunnnet at en var en demigud ved level 15.

Oblivion klarer jeg ikke å sette ord på. Det vil si jeg kan ikke få uttrykt hvor usannsynlig bra dette spillet er i en post, jeg skal allikevel prøve

Grafikk: Veldig bra, en føler virkelig at Tamriel kommer til live på 360'en. Små ting som fysikk og det å se motstandere fly 10-15 meter etter å ha blitt truffet av en fireball er rått. Skog og byer er ekte og innbydende.

Musikk: Du merker ikke at den er der men underbevist bygger den stemning som er med på å la hjertet rase når kampen står og underbygge storheten når du inntar en solnedgang eller overser en by fra høyden.

Gameplay:

Kampsystemet er det beste jeg har vært borti. Strategi er alt, stick and move, konserver mana og pass på at du ikke blir utslitt. Sats stort på et kraftig angrep og se motstanderen falle til kne av kraften eller bli rystet og mens han summer seg, følg opp med et par kjappe hugg som ender kampen.

Magi er interessant og kan brukes til så mangt. Lag dine egne potions, noen helbreder deg andre kan du bruke til f.eks å forgifte våpenet ditt. Offensive spells kan antenne en motstander eller sende ham til værs.

Story og quests: Utallige dungeons kan utforskes, alle er forskjellige men stemningen er alltid trykkende. Grusomme feller kan ende ditt liv eller med litt kløkt bli brukt mot mostanderne. De sosiale eventyrene er svært bra i Oblivion. Du må ta mange ta vanskelige valg og mange krever detektiv arbeid og kløkt.
    Det er mange unike NPC's og all deres dialog er tale, halve dvden er faktisk tale!

Levelling systemet er balansert denne gangen, det vil si at mostanderne alltid er matchet deg. Det som gir deg overtaket i det lange løp er perks for hver skill og et større arsenal av handlinger du kan utføre for å få en god strategi.
    Med andre ord vil spillet alltid være utfordrende, selv ved level 50.

Er det det beste spillet jeg har opplevd, ja.
    Oblivion byr på en åpen verden og det er opp til deg hva du vil gjøre.

En xbox koster 3400. Dette er en liten sum i mine øyne for spill som oblivion, ghost recon, call of duty og fight night for å nevne noen. De virkelig gode spillene har nettopp begynt å komme og mer er det i vente. I tillegg har du xbox live og multimedia center funksjonen. En herlig liten boks

Madamen er ikke så fornøyd men heldigvis har jeg blitt flinkere til å begrense meg med alderen. Vær advart, dette spillet er avhengighets dannende!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Samsung LE40M61.
    Koblet opp mot denne har jeg en Xbox360 samt. en HTPC med P4 560 3.6Ghz , Ati x850xt PE og 2x1024 MB Ram.

Hva skal jeg kjøpe? Xbox360 Oblivion eller PC Oblivion?
    Jeg har et dilemma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Har en Samsung LE40M61.
    Koblet opp mot denne har jeg en Xbox360 samt. en HTPC med P4 560 3.6Ghz , Ati x850xt PE og 2x1024 MB Ram.

Hva skal jeg kjøpe? Xbox360 Oblivion eller PC Oblivion?
    Jeg har et dilemma
    Ja det kommer jo ann på hva du er interessert i. Hvis du feks er interessert i å bruke tid på å innstallere spillet og bruke mye tid på å prøve å finne den rette grafikkinnstillingen på den laaange listen med alternativer. Og kanskje til og med plages med bugs og lagging, så er PC utgaven definitivt noe for deg.

Hvis du derimot er interessert i å starte spillingen umiddelbart med toppgrafikk og lyd så bør du vurdere 360 utgaven.

Ja der har du virkelig et dilemma.. den var jammen ikke lett nei..

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott minianmeldelse, phonar!

Spillet låste seg faktisk i går, men jeg håper det var et engangstilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss ikke Oblivion hadde kommet på PC, så hadde dette vært et virkelig must-have spill til 360en i likhet med Halo til den orginale Xboxen. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så er dette et AAA spill, så det kan helt klart være verdt en 360 investering, spesielt om du ikke sitter på et monster av en PC.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg også litt på Tror ikke dama blir noe blid hvis jeg blir avhengig av Oblivion, så lar nok være å kjøpe det

Btw: Har en xbox360 til salgs, pm meg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann1
    Ja det kommer jo ann på hva du er interessert i. Hvis du feks er interessert i å bruke tid på å innstallere spillet og bruke mye tid på å prøve å finne den rette grafikkinnstillingen på den laaange listen med alternativer. Og kanskje til og med plages med bugs og lagging, så er PC utgaven definitivt noe for deg.

Hvis du derimot er interessert i å starte spillingen umiddelbart med toppgrafikk og lyd så bør du vurdere 360 utgaven.

Ja der har du virkelig et dilemma.. den var jammen ikke lett nei..
    Syns det der var litt i overkant negativt mot PC.
    Hadde muligens brukt litt tid på å konfigurere spillet, men dæven gutt, det tar ikke SÅ lang tid for en litt oppegående person.

Det jeg lurer på er hvilken platform vil gi best PQ.
    Av det jeg har lest om PC-versjonen er den ikke altfor kraftsugen, så jeg burde kunne kjøre spillet med alt på 100%.
    Men er det nok til å slå Xboxen på PQ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spilt oblivion i 10 timer nå! Føler at jeg har begynt å komme litt inn i det. har tatt pause fra hovedoppdraget! Reiser bare rundt å tar på meg mindre type oppdrag, men som likevel er spennende. Samtidig er det kommet en pil på kompasset som viser hvor du skal gå for å få gjort oppdragene. Det savnet jeg i morrowind, da jeg ofte måtte lete leeenge for å finne frem til riktig plass/person!

En ting jeg ble skuffet over, men som jeg har kommet over nå. Det er at detaljer blir tegnet opp foran deg! Steiner, gress, trær, gjerder o.l blir "tegnet" frem mens du ser på. Hender oså store ruiner plutselig popper opp på en slette når du kommer nærme nok. Kan også følge med på mennesker og dådyr som plutselig blir usynlige når de kommer et lite stykke unda. Jeg regnet med dette ville skje, men trodde det ville skje på lengre avstand...... Forstod dere dette tro? :P

Dette er så absolutt et avhengighetsskapende spill! Har spilt 5 timer i strekk nå, ikke likt meg. Får ta meg en løpetur snart, får liksom litt dårlig samvittighet av å sitte inne å spille hele dagen!

Jeg ville alikevel ikke kjøpt 360 bare pga oblivion Men jeg er jo bare en fattig student som må prioritere. Mulig du Mirage har mer penger å rutte med!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360 og Oblivion innkjøpt.
    Nå får vi se...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Mirage. Post gjerne noen førsteinntrykk når du har tid.

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent for meg å komme med innspill, men jeg ser ikke grunnen til å kjøpe 360 for å spille oblivion. Jeg spiller oblivion på PC'en min på 37" LCD-tv med trådløs håndkontroller. Det samme gjør jeg med diverse andre 360-spill (NBA 2006, call of duty 2). PC er svært undervurdert som tv-spillmaskin og det er langt fra noe kunstverk å installere et spill og velge oppløsning. Gratulerer forøvrig til Mirage.. håper du får mange timer med hjerneonani

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oogieboogie
    Litt sent for meg å komme med innspill, men jeg ser ikke grunnen til å kjøpe 360 for å spille oblivion.
    Den innlysende grunnen for min egen del, er nettopp det at jeg ikke har en pc som kan kjøre Oblivion. I tillegg trives jeg veldig godt med en kontroll i hånda i de fleste spillsjangre, selv om kb/m går bra det også.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... hvorfor står det på xbox sin offesielle side at Oblivion har ingen HDTV støtte...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •