LE40M61 og Xbox 360. Gull ja, men hvordan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LE40M61 og Xbox 360. Gull ja, men hvordan?

Nå som min 360 er på god vei i posten lurer jeg på hvilken inngang jeg skal bruke;
    component eller VGA?

VGA vil jeg anta gir høyere skarphet da xboxen kan outpute 1360x768, men med komponent fungerer Dynamisk kontrast og Brightness sensoren.

Er det noen her som har sammenlignet komponent og vga fra 360 på denne TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som har testet med vga på lcd tv'er mener at fargene blir for blasse i forhold til komponent. Dette er sannsynligvis fordi xbox'en sender ut srgb uansett om man kobler til komponent eller vga. Problemet er bare at de fleste skjermer forventer et pcrgb signal via vga inngangen og dermed blir det en mismatch srgb -> pcrgb.

Jeg har selv en pc monitor/lcd tv Samsung 940mw som kan ta både komponent og vga, og fargene blir mer fyldig med mer kontrast via komponent. Imidlertid er kvaliteten på selve bildet bedre via vga enn komponent med mindre sagtenner/artifakter. Dette kan være både på grunn av at vga blir regnet som en bedre signaloverføring enn komponent, men kanskje óg på grunn av kvaliteten på komponentinngangen min.

At vga vil gi høyere skarphet enn komponent pga. at man kan velge 1360*768 er en sannhet med modifikasjoner. Det man egentlig gjør er å velge om scaler'en i xbox 360 skal oppskalere 720p signalet eller om skjermen sin scaler skal gjøre det. Dette siden de fleste spill ikke gir oppløsningen på 1360*768 direkte fra grafikkortet, men overlater til scaler'en i xbox'en å gjøre det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forklaringen.

Da prøver jeg komponent først og kjøper VGA hvis antialiasingen ikke er nok for å fjerne sagtennene.

Med all sannsynlighet blir det litt sånn som med film og denne TVen.
    Mørke filmer/spill = best via HDMI/komponent
    lyse filmer/spill = best via VGA

Hadde det bare vært mulig å aktivisere Dynamisk kontrast og brightness sensoren for VGA :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kobler x-boxen til samsungen med komponent, skal man velge 450p, 720p eller 1080i?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en 26m51

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    Når jeg kobler x-boxen til samsungen med komponent, skal man velge 450p, 720p eller 1080i?
    Velg enten 720p eller 1080i. Jeg synes 720p blir best ( dvs. veldig bra!! ) på min 40m61.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •