Lavere LYD med Monster Optisk Kabel WHAT ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lavere LYD med Monster Optisk Kabel WHAT ?

Jeg har en 32'' Panasonic Widescreen tv som jeg har en Xbox 360 Advance scart kabel tilkobla i Scart 1 inngangen på tveen (RGB) Joda, bilde er mye skarpere og klarerere en med den som fulgte med (Komposit)..

MEN lyden..

Før når jeg hadde komposit kabelen som fulgte med xbox 360 så kobla jeg bare denne scartkabelen i DVD/Recievern (innebygd) og fikk lyd igjennom 5.1 anlegget.. Men så kjøpte jeg altså denne ADVANCE kabelen og plugget scartpluggen da selvsagt i TVEN som har RGB inngang, og måtte derfor kjøpe en Optisk kabel til å plugge i recievern...

Plugget den optiske kabelen fra Advance scarten og inn i recievern, MEN LYDEN er jo lavere en det den var når jeg kobla med komposit scarten i anlegget ! ???

Det var mere trøkk og rett å slett HØYERE volum før med scarten Feks hvis jeg har lyden på -46db så er det ganske ''lavt'' men før var det mere trøkk.. ? Kan dette være riktig da, jeg har en Monster Fiber Optisk kabel ?

OG ja jeg har vært i setup på xbox 360 menyen å stillt inn på digital lyd, 5.1 surround...

Ikke bare i spill, jeg har feks lagt inn en identisk cd plate inn på Xbox 360 spillern (rippet cd altså) Satte på feks -40db lydstyrke med xbox 360 (som er kobla Optisk) og lagt inn cd platen inn i dvd/recievern på akkurat samma lydnivå -40db OG lyden er mye kraftigere her også med cd platen i dvd/recievern...

Noen som vet hva som er ''galt'' ?

Newcomer Zero sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

still volumet i cd-spillaren din i xbox 360 dashbordet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ta feil, men jeg trodde ikke scart leverer digital lyd. Dvs. om du tidligere brukte scart pluggen til å hente ut lyd fra 360, så snakker vi om analog stereo.

Grunnen til at den optiske er lavere er mest sannsynslig pga. at det nå er receiveren din som konverterer til analogt signal, og gir lavere signal enn den innebygde konverteringen i 360. Sjekk om det er noe db (boost/volum) funksjon i menyene på receiveren. Hvis ikke så kan du prøve å øke volum ut fra 360 som nevnt av forrige poster.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •