USB 2.0 drivere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

USB 2.0 drivere.

PCèn min ble på en eller annen måte angrepet av virus her om dagen, og jeg så ingen annen mulighet enn å formatere hele dataen. Har brukt litt tid på å innstallere programvare/drivere etc. Men kan ikke finne drivere til USB 2.0 noe sted. Er det meg som er blind?

Hvis noen har erfaringer med dette, eller bare vet om en side man kan laste ned dette fra, hadde jeg satt stor pris på det!

Er ikke sikker på om dette er riktig side (tråd) å spørre om dette på, men jeg tar en råsjangs! :wink:

På forhånd takk til alle tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du trenger egne drivere til dette? Hvis ja, så regner jeg med at disse portene sitter på hovedkortet, og da kan du vel finne driverne på nettsiden til produsenten. Det pleier i alle fall å være en komplett driverpakke for hvert hovedkort på produsentens nettside.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører XP så er det ikke nødvendig å legge inn drivere for USB2.0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker USB-portene da? Hva ser du i kontrollpanel->administrative verktøy -> datamaskinbehandling->Enhetsbehandling->Universell seriell busskontroller? Hvis du ikke har noen gule flagg der, kan du gå ut fra at riktige drivere er installert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du må laste ned og installere Intel chipset driverne for hovedkortet ditt.
    Oftest viser ikke dette som manglende i WindowsXP device manager, men for å få USB2.0 støtte må nok Intel driveren installeres.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB på mitt hovedkort (ASUS P5GPL-X; 916PL chipset) kom ikke opp før eg installerte SP2 for XP. Stappet i cd med intel chipset drivere etter installasjon av XP (uten sp) og fikk bare melding om at eg mått installere service packs. Kjørte inn SP2 og det spratt opp med en gang.
    Ikke sikkert det er dette som eg "galt" hos deg, men SP2 vil du vel ha uansett, så det skader ikke å prøve.

PS: Regner med at du ikke har vert inne å disablet i BIOS mellom installeringene dine. ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB en virker, dvs. til mus/tastatur. Men når jeg kopler iPoden til, popper det opp et vindu hvor det står: En høyhastighets usb-enhet er koblet til en ikke- høyhastighets usb port. Så regner med at det er driverene.
    Men skal sjekke litt rundt med forskjellige forslag dere har gitt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomE
    USB på mitt hovedkort (ASUS P5GPL-X; 916PL chipset) kom ikke opp før eg installerte SP2 for XP. Stappet i cd med intel chipset drivere etter installasjon av XP (uten sp) og fikk bare melding om at eg mått installere service packs. Kjørte inn SP2 og det spratt opp med en gang.
    Ikke sikkert det er dette som eg "galt" hos deg, men SP2 vil du vel ha uansett, så det skader ikke å prøve.

PS: Regner med at du ikke har vert inne å disablet i BIOS mellom installeringene dine. ;-)
    Ja, det kommer opp en boble med service pack2 når jeg starter pcen. men den blir avbrutt midt i innstallasjonen. Men prøver å innstallere sp på nytt av. Regner nok med det er det som er problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens_Martin
    USB en virker, dvs. til mus/tastatur. Men når jeg kopler iPoden til, popper det opp et vindu hvor det står: En høyhastighets usb-enhet er koblet til en ikke- høyhastighets usb port. Så regner med at det er driverene.
    Men skal sjekke litt rundt med forskjellige forslag dere har gitt.
    Den meldingen er typisk når du ikke har installert Intel chipset driverne.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et lite tips ang. SP2...

Dersom du skal installere SP2 vil jeg anbefale at du benytter deg av slipstreaming, da ikke alle oppdateringer er garantert å fungere. Dette forutsetter dog en ny installasjon av WinXP.

Oppskriften finner du i Mastiffs utmerkede Guide til HTPC på hardware.no.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Den meldingen er typisk når du ikke har installert Intel chipset driverne.
    Virket ikke nå heller, leter etter chipset drivere på hjemmesiden til leverandøren.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Dersom du skal installere SP2 vil jeg anbefale at du benytter deg av slipstreaming, da ikke alle oppdateringer er garantert å fungere. Dette forutsetter dog en ny installasjon av WinXP.

Oppskriften finner du i Mastiffs utmerkede Guide til HTPC på hardware.no.
    Ja, får vel kanskje se på det. Virket fortsatt ikke med intel chipset innstallert på maskinen. Leste feilmeldingen litt nøyere nå, og der stod det at kanskje produktnøkkelen for windows er ugyldig.. hmm, er ikke det litt merkelig, når jeg allerede har innstallert windows?!

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den meldingen kommer etter at man innstallerer oppdatering for Windows Update. Microsoft sjekker nå om man har en såkalt VLK/Corporate lisensnøkkel. Har man det så kommer meldingen om ugyldig lisens opp.

http://www.google.com/search?q=Micro...&start=10&sa=N

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Den meldingen kommer etter at man innstallerer oppdatering for Windows Update. Microsoft sjekker nå om man har en såkalt VLK/Corporate lisensnøkkel. Har man det så kommer meldingen om ugyldig lisens opp.

http://www.google.com/search?q=Micro...&start=10&sa=N
    Hva vil det si å ha en VLK/Corporate lisensnøkkel? Noe man kan "bli kvitt"? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Hvis du har en eldre windows xp version (uten sp 2) så er det ikke sikkert at usb2 driveren ligger med. Hvis du installerer usb2 driveren før du oppdaterer windows vil ikke usb2 driveren fungere som den skal.

Oppdater windows først, så legger du til en ny usb2 driver. Mest sannsynlig vil windows update legge inn denne driveren.

Men som sagt så må du ha en nyere version av SP1 for at usb2 skal fungere.

PS! Hovedkortet må ha støtte for usb2 for at dette skal fungere. Hvis du har ett eldre hovedkort så kan det være at den kun støtter usb1.1.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCen er nesten helt ny, men etter jeg formaterte den har driverene forsvunnet. Det som er problemet nå, er at jeg ikke får fullført oppdateringene (SP2) som vil gi meg driverene.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service Pack 2 gir deg støtte for USB2.0 Uten SP2 må man få tak i USB2 drivere fra leverandøren av PC'n. Er det selvbygg er det som regel hovedkortsleverandøren som burde ha disse.

I forbindelse med SP2 ble det også lagt inn sjekk om lisensnøkkelen er gyldig.

Lisensnøkkler som er skaffet til veie på ulovlig vis vil som regel ikke tilate deg å installere SP2. Har du en orginal lisensnøkkel må du ta kontakt med de som solgte deg pakka for å få en ny.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fixa akkurat en PC med samme problemet, der måtte vi inn i BIOS for å få USB 2.0 til å virke.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men hvordan formatterer man egentlig XP? Man får jo ikke med CD lenger.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Litt OT, men hvordan formatterer man egentlig XP? Man får jo ikke med CD lenger.
    Du skal på en eller annen måte kunne installere operativsystemet på nytt. Enten via en egen restore CD som noen leverandører legger ved eller via cd/diskett som henter fram operativsystemet fra en skjult partisjon på harddisken.

Ulempen med disse løsningene er jo at disken blir overskrevet og fårhåpentligvis har man tatt vare på viktige data før man setter igang.

Noen leverandører legger fortsatt ved en full XP CD men langt ifra alle.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •