Mangler komponentinngang for HDTV-avspilling av Xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mangler komponentinngang for HDTV-avspilling av Xbox

Hei
    Jeg har en modda vanlig gammel Xbox og en LG HD-Ready plastmaskjerm http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...=LG%20RZ42PX4R
    på 42". Nå vil jeg gjerne få best mulig bilde fra Xboxen! Dette gjelder særlig ved avspilling av filmer med XBMC.

Vet at man trenger kabler osv., men problemet er at komponetinngangen på plastmaskjermen min er opptatt med kablene fra DVD-spilleren! Finnes det en mulighet for å fikse dette? Og hvis ja; fint hvis dere sender en link(:

Lurer også på om bilde vil bli vesentlig bedre ved filmavspilling med XBMC eller gjelder dette bare spill?

Håper på raskt og positivt svar

Mvh
    Tommyt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke spille av HD videoklipp med den gamle xboxen... Den er rett å slett ikke kjapp nok. Det er noen spill som kan spilles i HD og disse merker du forskjell på

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

man kan spille av HD(fake) på xbox

Den føsrte Xboxen kan spille av så kalte komprimerte HD-filmer etc. Dette er med Med full 720p (1280x720) oppløsnig, men det er ikke ekte HD, ekte HD bruker vel en båndbredde på ca.2500-3750kbps, mens den komprimerte HD-standaren(ikke sikker hva de kaller den for noe) bruker kun en båndbredde på 600kbps.
    Dette blir også veldig bra, har sett noen tv-serier av denne typen på xboxen min, og dettet gir et meget bra bilde, som veldig bra DVD kvalitet++ :grin:

Og til svaret på spørsmålet ditt, du kan kjøpe en switch HER PÅ AVSHOP, hvor av du kan plugge inn både komponentkabelen fra dvd-spilleren og xboxen, og en kabel fra switchen til TV`n, så velger du innput signalet fra en fjernkontrol. Jeg tro da dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Har funnet en fordeler her:
    http://www.digistore.no/product_info...oducts_id=1844

Har noen spørsmål i denne forbindelsen:
    1. Har noen erfaring med den fordeleren? Den er jo vesentlig billigere enn de andre jeg har sett.

2. Når man bytter over til NTSC, vil man da kunne spille europeiske spill? Og vil man se film med XBMC uten å måtte bytte kabler og til PAL?

3. Vil bildet når man ser film bli vesentlig bedre med komponentkabel
    (feks. denne: http://www.digistore.no/product_info...oducts_id=1910)

Håper på raskt svar

MVH
    Tommyt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet til NTSC via Enigma Switchdisk, og har ingen problemer med å spille norske PAL-spill (eller andre spill for den del). Og for de som måtte være interessert, xboxen blir heller ikke bannet fra xbox live selv om den endres til NTSC (forutsatt at man tar de øvrige vanlige forbeholdene - kjører umoddet på live mv).

Komponentkabelen gir i seg selv et meget bra bilde. Når xboxen settes til NTSC kan du endre oppløsingen til f eks 720p i MS dash. Det samme må du gjøre i XBMC og evt. Avalauch dersom du bruker dette. Du trenger ikke bytte kabler eller noe annet for å spille PAL-spill eller se PAL-filmer. Bare start filmen/spillet slik du alltid har gjort.

Jeg har samme kabel som den du lenket til og forbedringen fra min gamle Joytec-kabel var dramatisk. Selv før jeg satte xboxen til 720p ble det stor forskjell. Eneste negative som jeg (tror jeg) har merket er at PAL-filmer fra DVD blir noe mørkere i NTSC. Er ikke sikker på om dette er korrekt eller om det samme gjelder med film fra HD.

Jeg kjenner ikke til den splitteren du lenket til, men ser at den ikke har fjernkontroll. Da er det vel nesten like enkelt å bare bytte kabler når du skal skifte mellom DVD og xbox. Jeg har samme dilemma som deg og vurderer en slik mutimedia hub fra Joytech. Kjekt med nettverksswitch, mange innganger og fjernkontroll. Nå kjører jeg gammelmetoden med kabelbytte.

Lykke til. Du kommer garantert til å bli fornøyd med komponent ut fra xboxen. I alle fall dersom du har brukt Joytec-kabel fra før.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •