Ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61

Tråd: Ps3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ps3

Leste nettopp at PS3 ikke kommer til Norge før mars 2007. Skal jeg tro dette, er det for meg en dårlig nyhet. Enda verre må det være for Dere som sverger til kun PS. Dere må jo spille på forrige generasjon spillkonsoll i minst 1 år til. Mens andre kan kose seg med banebrytende, spektakulære spill på verdens beste onlinekonsoll.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Dette er rykter.
    2. Selv hvis konsollen ikke kommer til Norge før mars, så kommer den i Japan og USA lenge før det. Er ikke ulovlig å importere en konsoll derfra vel?
    3. Vi må ikke holde oss til "forrge generasjon spillkonsoll". Vi må holde oss til "denne-generasjon"-spillkonsoll. Det er ikke PSXer vi spiller på, men PS2er.
    4. Spektakulære spill... du har ikke fulgt mye med på utviklingen av Final Fantasy XII ser jeg... Hvor er disse spektakulære spillene til Xbox360? Det er ikke kommet ut et eneste ett som har fått mer enn 9.0 på Gamespot, og den størset mengden av spillene ligger på rundt 7.5. "Spektakulære og banebrytende"? "Middelmådig oppgulp" heller...
    5."Verdens beste onlinekonsoll" er vel strengt tatt PCen, og det er jo noe alle her har i huset.

Edit:

Bare for moro skyld så regnte jeg ut gjennomsnittskarakteren og medianen på de X-box360-spillene som fins på markedet idag. (brukte Gamespots anmeldelser)

Gjennomsnittet på 31 spilltitler ble 7,5 og medianen ble 7,45. Ja dette var spektakulære greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ja det er rykter, noe jeg også antydet.
    2. Klart man kan importere en konsoll, hvis den er tilgjengelig andre plasser tidligere.
    3. Ja, forrige generasjon ja!
    4. Spektakulære spill ja, PGR3, Test Drive Unlimited, Oblivion, Gears of War, Resident Evil 5 for å nevne noen. Final Fantasy kommer da til 360! Ikke sant?
    5. NEI, xbox360 er verdens beste onlinekonsoll, men det vet ikke du som ikke har en. Mer er det ikke å si om den saken.

[QUOTE='[wcip]Angel']Edit:

Bare for moro skyld så regnte jeg ut gjennomsnittskarakteren og medianen på de X-box360-spillene som fins på markedet idag. (brukte Gamespots anmeldelser)QUOTE]

Du får fortsette å ha det morro med å regne ut gj snitts karakterer, mens jeg spiller 360.

Jeg digger PS og har alltid hatt PS også. Jeg tror også at PS3 blir mye bedre enn xbox360, men jeg gidder ikke å sitte på gjerdet å være sur på xbox360, mens jeg venter på PS3, nei da er jeg heller med på morroa. Jeg spiller PC, Gamecube, PSP, ja det er faktisk bare Nintendo DS jeg ikke har, men gjerne skulle hatt. Jeg synes det er helt sykt at noen sverger til KUN 1 konsoll, når det er så mye bra underholdning der ute. Det er mye å gå glipp av.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Gears of War og Resident Evil 5 er ute har vi forhåpentligvis spektakulære spill. Nå har vi spill som er polerte utgaver av forrige generasjon. Første halvåret av en spillmaskins liv er som oftest lite spennende, etter min mening har ingen konsoll blitt lansert med noe AAA-spill siden Nintendo 64. I løpet av sommeren tenker jeg det begynner å bli mer interessant. Final Fantasy XII kommer forøvrig ikke til 360, bare PS2. Det som derimot kommer er Final Fantasy XI, som opprinnelig kom ut for et par år siden; blir pusset opp litt for nyutgivelsen dog, men det ser absolutt ikke videre next gen ut.

Angel, snittkarakter sier da ingenting, PS2 ligger sikkert på 5.0 der. Antall spill over 9.0 er mer spennende, men som sagt, sånt finner man ikke ved lanseringen.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan vel vente til alle deltakere (Microsoft/Sony/Nintendo) har sine maskiner ute før en snakker om forrige generasjon. 360 er bare starten på den syvende. Som nevnt tidligere så er det første året ikke velsignet av en mengde bra spill, selv om jeg synes at Sega med sin Dreamcast gjorde det bra. Problemet var vel at alle trodde at PS2 ville bli så mye bedre enn DC, noe den grafisk på langt nær var. Selv ville jeg aldri ha kjøpt en ny konsoll når den kom ut, etter at jeg har brent meg nok på maskiner til en svært høy pris og få spill, for deretter å se at en kan plukke opp den samme maskinen etter 1 år til halv pris og en mengde med bra spill. Jeg venter til alle er ute, for deretter å plukke dem billig. I mellomtiden trives jeg godt med min DC/PS2/GC/XB, og så lenge situasjonen er 2 many games 2 little time er det nok å kose seg med.
    Angående PS2, så gikk det et helt år før den fikk sitt førsste AAA spill, nemlig Gran Turismo 3. I mellomtiden var det en mengde bra spill til Dreamcast, men den eneste feilen med den maskinen var at den ikke het Playstation, for eierene av den måtte nemlig krype tilbake til PS1 for å få tiden til å gå.

BTW:I stedenfor å ta en titt på Gamespot etc. (som jeg gjør ofte selv), så skjekk opp magasinet Edge, som jeg tror treffer brukerbasen her på forumet med sitt meget seriøse og voksne innhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 kommer nok ikke til norge før i 2007 nei, og ja man kan seff importere med de probleme det medfører.

x360 er vel absolutt next-gen! Angel du kan vel sammenligne launchen når ps2 kom med xbox360 sin, så finner du ut at dette faktisk ikke er så ille til å være launch titler!!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Angel, snittkarakter sier da ingenting, PS2 ligger sikkert på 5.0 der. Antall spill over 9.0 er mer spennende, men som sagt, sånt finner man ikke ved lanseringen.
    Som jeg sa, X-box360 har ingen spill over 9.0 (hvis vi skal følge Gamespots anmeldelser).

Hvis du regner ut gjennomsnittet til alle konsollene så kan jeg tenke meg at den ligger på det samme som 360'en. Tingen er at samtlige andre konsoller har flere titler som ligger på 9,5 eller høyere.

PS2 har 11
    Xbox har 4
    Gamecube har 2

Poenget med det forrige utsagnet mitt var at Xbox360 har så langt ikke vist tegn til sine "spektakulere next-gen"-spill. Så hva er da poenget med å kjøpe konsollen?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    PS3 kommer nok ikke til norge før i 2007 nei, og ja man kan seff importere med de probleme det medfører.
    Ja, for som vi alle vet, så er kjøp av domestic konsoller alltid problemfritt. :roll:

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teamxbox har Call of Duty 2 og Project Gotham Racing 3 over 9.
    IGN har Call of Duty2 og DOA 4 over 9.
    Gamespy gir Call of Duty2, PGR3 og Condemned 4,5 av 5 stjerner.

Final Fantasy kommer til 360, Fight Night 3 er rett rundt hjørnet, makan til spill skal du lete lenge etter!
    Når det gjelder bilspill så kommer helt sikkert Forza 2 på 360`n og da får du en kjøresimulator der også.
    Halo 3 kommer, Gudfaren, Gears of War, Scarface, Alan Wake, Splinter Cell: Double Agent ,Ghost Recon og Top Spin 2. Tror vi har endel og glede oss til her!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evolved, det er masse å glede seg til, men poenget er at det ikke er ute NÅ. Masse å glede seg til til PS3 (og forsåvidt PS2) også.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evolved, det er masse å glede seg til, men poenget er at det ikke er ute NÅ. Masse å glede seg til til PS3 (og forsåvidt PS2) også.
    Haha det var dagens... masse og glede seg til på PS2
    Detter av stolen

hehe men det kommer noen godbiter til PS3, det er klart!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black, Final Fantasy XII, Grandia 3, Ace Combat: The Belkan War, Okami, og ikke minst Shadow of the Colossus.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper ikke det når du ikke skjønner hva som skjer på skjermen ;-)
    Er jo så dårlig grafikk at jeg får Pentium 100mhz minner. . .
    Og de titlene der er ikke akkurat AAA titler!

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360 er jo helt klart i en egen divisjon i forhold til ps2.Sålenge ps3 IKKE er på markedet enda så skjønner jeg ikke all den negativiteten rundt 360.
    Men men viss noen heller vil sitte på gjerdet til 2007 og vente på ps3 så de om det.(blir vel en aldri så "liten" prisforskjell også mellom ps3 og 360)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Hjelper ikke det når du ikke skjønner hva som skjer på skjermen ;-)
    Er jo så dårlig grafikk at jeg får Pentium 100mhz minner. . .
    Og de titlene der er ikke akkurat AAA titler!
    Ekstremt nærsynt? Jeg kjenner en fyr med -13 som fint klarer å få se hva som skjer.

Ikke AAA? Hvilke nye spill på hvilken som helst konsoll tror du vil selge mer enn FFXII? Black er også rimelig hypet av spillpressen, og Colossus fikk 9.7 på IGN.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E Hvilke nye spill på hvilken som helst konsoll tror du vil selge mer enn FFXII?
    Halo 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Som jeg sa, X-box360 har ingen spill over 9.0 (hvis vi skal følge Gamespots anmeldelser).

Hvis du regner ut gjennomsnittet til alle konsollene så kan jeg tenke meg at den ligger på det samme som 360'en. Tingen er at samtlige andre konsoller har flere titler som ligger på 9,5 eller høyere.

PS2 har 11
    Xbox har 4
    Gamecube har 2

Poenget med det forrige utsagnet mitt var at Xbox360 har så langt ikke vist tegn til sine "spektakulere next-gen"-spill. Så hva er da poenget med å kjøpe konsollen?
    For det første så syns jeg du skal prøve et spill før du uttaler deg omdet, kan ikke basere deg på kun anmeldelser som av og til kan være helt spinnville, gamespot syns gun er blandt de dårligste spilla til 360, noe som jeg mener er TOTALT feil.

For det andre så kan du ikke sammenligne 360 med bla ps2 når det gjelder å få flest over 9, ps2 har jo vært ute på markede i laaaange tider og det er jo ikke rart at det er flere og bedre spill til den.

Prøv et par 360 spill før du kommer å sier at det ikke er noen brukbare spill der.

Condemned er rett og slett fantastisk og spør du meg så vil jeg si at perfect dark er bedre online enn cs, men det er min mening

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Halo 8)
    Halo er ikke nytt, og solgte uansett på langt nær så bra som FFX. Halo 2 ligger nærmere, men må likevel se seg slått. På toppen finner vi imidlertid GTA: San Andreas. Det blir litt tåpelig å si at oppfølgeren til det nest mest solgte spillet denne generasjonen ikke er en AAA-tittel.

joasgull, hvorfor kan man ikke sammenligne? Det man må holde seg til er hvordan situasjonen er HER og NÅ, ikke om et halvt år. Om et halvt år, når blant annet Gears of War er ute og 360 har kommet ned i en behagelig pris, da skal du ikke utelukke at jeg kjøper en, men AKKURAT nå er ikke den konsollen spillmessig på topp i noen sjanger bortsett fra muligens racing, og kanskje sport, skal ikke uttale meg om det.

- Ingen FPS som slår Halo 2 og TimeSplitters: Future Perfect
    - Ingen rollespill av typen Final Fantasy og Dragon Quest
    - Ingen flyspill som Ace Combat eller Crimson Skies
    - Dead or Alive 4 eneste brukbare slåssespill, som er ganske simplistisk sammenlignet med Virtua Fighter, Tekken, Soul Calibur
    - Ingenting så episk som Shadow of the Colossus

Condemned virker kult, men ikke kult nok til å handle ny konsoll. Sånn det er nå har jeg lyst på en 360, men mer på grunn av teknologien enn spillene, de er liksom den vanlige launch-greia. Gidder ikke kjøpe en konsoll med småtrist spillutvalg bare på grunn av grafikk, den feilen har jeg gjort før.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange meninger jeg kan slenge min støtte bak. Pogwag hadde mye smart å si.

For de av dere som sier at Final Fantasy kommer til Xbox360, dere er klar over at det er FFXI (MMORPG) som allerede har vært ute på PS2, Xbox og PC i årevis? Altså, er dette noe dere trekker frem som en av Xbox360s største titler? Nå kan det jo være at det er noen her som faktisk liker MMORPGs, men for meg er de totalt uinteressante; spesielt hvis de er dårlige porter av 2-3 år gamle spill.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halo er ikke nytt, og solgte uansett på langt nær så bra som FFX. Halo 2 ligger nærmere, men må likevel se seg slått. På toppen finner vi imidlertid GTA: San Andreas. Det blir litt tåpelig å si at oppfølgeren til det nest mest solgte spillet denne generasjonen ikke er en AAA-tittel.
    Halo serien jeg mente da... og da kommer Halo 3 som en naturlig etterfølger!

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •