Ps3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61

Tråd: Ps3

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakker vi om serien blir den iallefall spist til frokost av FF, som har noen flere år på baken. Halo 3 vil selge bra, men neppe så bra som nummer 2, enkelt nok fordi antallet 360 på markedet vil være færre enn antallet gamle Xbox ved utgivelsen av det spillet. Uansett, ingen som tviler på at det er en AAA-tittel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Halo er ikke nytt, og solgte uansett på langt nær så bra som FFX. Halo 2 ligger nærmere, men må likevel se seg slått. På toppen finner vi imidlertid GTA: San Andreas. Det blir litt tåpelig å si at oppfølgeren til det nest mest solgte spillet denne generasjonen ikke er en AAA-tittel.

joasgull, hvorfor kan man ikke sammenligne? Det man må holde seg til er hvordan situasjonen er HER og NÅ, ikke om et halvt år. Om et halvt år, når blant annet Gears of War er ute og 360 har kommet ned i en behagelig pris, da skal du ikke utelukke at jeg kjøper en, men AKKURAT nå er ikke den konsollen spillmessig på topp i noen sjanger bortsett fra muligens racing, og kanskje sport, skal ikke uttale meg om det.

- Ingen FPS som slår Halo 2 og TimeSplitters: Future Perfect
    - Ingen rollespill av typen Final Fantasy og Dragon Quest
    - Ingen flyspill som Ace Combat eller Crimson Skies
    - Dead or Alive 4 eneste brukbare slåssespill, som er ganske simplistisk sammenlignet med Virtua Fighter, Tekken, Soul Calibur
    - Ingenting så episk som Shadow of the Colossus

Condemned virker kult, men ikke kult nok til å handle ny konsoll. Sånn det er nå har jeg lyst på en 360, men mer på grunn av teknologien enn spillene, de er liksom den vanlige launch-greia. Gidder ikke kjøpe en konsoll med småtrist spillutvalg bare på grunn av grafikk, den feilen har jeg gjort før.
    det jeg først og fremst prøvde å påpeke er at det blir tåpelig å si om et spill er bra eller dårlig bare med å se på en anmeldelse, det er mange som har driti seg ut der (king kong f.eks, et ekstremt tragisk spill som fikk kjempebra kritikk)....

Jeg mener du burde prøve et spill før du sier at det er dårlig eller at andre er bedre enn det.... (selv om jeg også regner med at doa4 må se seg slått av sc3 som er et fantastisk slåssespill)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å se på én anmeldelse blir selvsagt ikke helt pålitelig, men kombinér fire-fem skikkelig anmeldelser fra seriøse skribenter (det vil si anmeldelser på et par sider, ikke tabloidlengde), salgstall og generell tilbakemelding fra publikum, så får man en idé om kvalitet. Når det er sagt mener jeg et spills kvalitet er i større grad kvantifisérbar enn tilsvarende for film og særlig musikk, selv om personlig smak selvsagt avgjør til slutt.

Spill som får toppkritikk men selger dårlig er gjerne litt spesielle og appellerer mer til folk som spiller mye spill. Et eksempel her er ICO, som "hardcore" spillere elsker mens de som vil ha instant gratification ikke fatter poenget med. Et spill som derimot slaktes over hele linja vil nesten garantert de fleste mislike.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å se på én anmeldelse blir selvsagt ikke helt pålitelig, men kombinér fire-fem skikkelig anmeldelser fra seriøse skribenter (det vil si anmeldelser på et par sider, ikke tabloidlengde), salgstall og generell tilbakemelding fra publikum, så får man en idé om kvalitet. Når det er sagt mener jeg et spills kvalitet er i større grad kvantifisérbar enn tilsvarende for film og særlig musikk, selv om personlig smak selvsagt avgjør til slutt.

Spill som får toppkritikk men selger dårlig er gjerne litt spesielle og appellerer mer til folk som spiller mye spill. Et eksempel her er ICO, som "hardcore" spillere elsker mens de som vil ha instant gratification ikke fatter poenget med. Et spill som derimot slaktes over hele linja vil nesten garantert de fleste mislike.
    BTW Ico relanseres samtidig med Shadow of Colossus.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt mener jeg et spills kvalitet er i større grad kvantifisérbar enn tilsvarende for film og særlig musikk, selv om personlig smak selvsagt avgjør til slutt.
    Jaha? Kvantifisérbar? Virkelig? Kan du utdype?

.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan for eksempel påpeke:

Grafiske egenskaper:
    - framerate
    - aliasing, kvalitet på textures
    - animasjon; realisme (Tekken Tag brukte animasjon fra 1996. Det så ikke særlig stilig ut)
    - kreativ variasjon

Interface:
    - brukervennlighet (i tidligere Resident Evil måtte du åpne menyen for å lade våpenet, tungvindt og tidkrevende)
    - loading
    - lagringssystem
    - menynavigering

Holdbarhet:
    - lengde på single player-spill
    - muligheter i multiplayer

...og så videre. En filmregissør kan si at en grainy transfer er der for effektens skyld (se 28 Days Later). Vanskelig for en spillregissør å si spillet har hakkete framerate, et minutt loading mellom hvert oppdrag og er gjort unna på en time av kunstneriske hensyn. Hva som er et godt spill er i mye større grad intersubjektivt enn hva som er en god film.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 til våren?

Ps3 til våren skriver VG, håper inderlig det er hold i dette, selv om jeg har mine tvil. Alle oppgraderinger blir satt på pause når jeg får vite releasen på Ps3, den skal ha 1. prioritet!

Link til artikkel.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo et rykte om release i Mars da.... men det er vel for mye å håpe på.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itavisen (internetts svar på se&hør :-) ) melder i dag at det garantert ikke blir noen PS3 i Europa før 2007.

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=292389

Men som sagt, tar det med en klype salt når det kommer fra itavisen. :???:

Mvh.
    Andreas

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men innen noen måneder nå sitter jeg med Test Drive Unlimited og AAAAA titlen Gears of War , og dere må fortsatt sitte og murre og lese masse uvisse rykter om når PS3 kommer... haha verden er grusom :razz:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er milevis unna. Hadde release-dato vært i mars hadde vi visst det i oktober ifjor. Jeg tror nok vi kan prise oss heldige hvis vi får sett konsollen her i Europa før 2007.

Men det haster jo ikke. Vi har jo allslags andre ting å holde oss opptatt med.

F.eks:
    1
    2
    3

Her har vi 3 Game of the Year-contendere. 1 kommer denne måneden, 1 kommer neste og det siste kommer i april. PS3 kommer når den kommer. Det er absolutt ingen mangel på kvalitetsspill i vente til current-gen-plattformene.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant. Dessuten blir sikkert lanseringsspillene til PS2 like lite imponerende som de til Xbox 360. Tar alltid et halvt års tid før det tar seg opp.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten skrivefeil der regner jeg med Pogwaq ("PS2" skrev du)

Launch lineupen til PS3 er rimelig patetisk ja, av det jeg har sett..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Død og pølse, du har rett. Men korrigerer jeg nå går det hull på konsistensen.

Hva er egentlig lineupen så langt?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel

Men det haster jo ikke. Vi har jo allslags andre ting å holde oss opptatt med.

F.eks:
    1
    2
    3
    3 gode eksempler. (1 bestilt, damn you, wcipangel!)
    Med disse, og en drøss andre gromspill jeg vet om til PS2, vet jeg sannelig ikke om 360 ville vært øverst på listen engang om jeg var konsoll-lens nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Når det gjelder bilspill så kommer helt sikkert Forza 2 på 360`n og da får du en kjøresimulator der også
    Av ren nyskjerrighet; har det kommet et skikkelig ratt til 360'n? Med force feedback mener jeg, ikke sånn patetisk rumble effekt. Å kjøre bilsimulator uten er som å spise kaviar inklusiv tube...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 utsatt til November for Amerikanere, men dyttet frem til November for oss i Europa. Mao verdenslansering.

Nettet er fullt av referanser, det står tom på vg.no

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=302909

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS1 og PS2 spill vil vises i HD-oppløsning? lurer på om det er snakk om skalert eller prosessert... :roll:
    Og Revolution kommer også i år.. gleder meg.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.dagbladet.no/kultur/2006/03/15/460764.html

Dagbladet har også fått det med seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjenstår det bare å få vite prisen...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •