Er det mye viftestøy på Xbox 360 ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer DIYAUDIO sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Står litt om vannkjøling av 360 her :

http://www.tgdaily.com/2005/12/30/xb...liquidcooling/

- DiyAudio

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har blitt veldig skuffet over støynivået fra Xbox'en... Er definitivt ikke kun drevet som støyer, men viftene høres, etter min mening, godt også. Faktisk såpass høyt at jeg skrinlegger planen med å ha Xboxen til å streame TV og video til plasmaen i stua fra hjemmekinorommet.

Vannkjøling er jo spennende da, får en til noe slikt kan jo kanskje dette fungere allikevel...

Uansett er det jo til gaming Xboxen ruler da, og når jeg spiller har jo litt viftesus ingen verdens ting å si... Jeg hadde bare et lite håp om å slippe HTPCen i stua og heller peise opp en syk server i et annet rom!

Newcomer STUTTSEN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, høres vanskelig ut... Men hvis det blir gitt ut så må man jo rett å slett prøve, står det noe om lydnivået vil endres? eller vil bare kjølingen bli mer effektiv...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi ser på erfaringene fra PS2 og Xbox1 så var de første utgavene markert mye mer støy i enn de som kom en stund etter.
    Vil tro at 360- en kjøper mot jul igjen vil ha et lavere støynivå enn de som er på markedet i dag.

1. trinn i mine øyne er å få dempet dvd-drevet. Det er støymaker nummer 1 i dagens konsoll.
    2. trinn blir jo viftene, og kan vel moddes med vannkjøling for de som ønsker det allerede denne våren vil jeg tro.

Newcomer DIYAUDIO sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg en Xbox 360 som jeg har tenkt å bruke slik ”lygren- Administratoren” beskriver. Dvs å ha Xboxen i TV-stua for så å streame tv og video fra MCE PC’en i hjemmekinorommet.

Men når jeg leser alle disse innleggene blir jeg usikker om det var et riktig valg…. Kan ennå avbestille boxen.

Mulig jeg heller bør kjøpe en HTPC ?. Noen som har forslag til en ”rimelig” HTPC som ikke støyer?

-DiyAudio

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste positive med støyen fra 360, er at Microsoft tydelig har fokusert på grafikken/ytelsene og designet..Eller, positivt og posivivt.. Vil heller at konsollen bråker litt, framfor å ha et litt dårligere bilde for eksempel.. Men støy liker jeg jo ikke.. :???:

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=lygren]Vannkjøling er jo spennende da, får en til noe slikt kan jo kanskje dette fungere allikevel...QUOTE]

Her er en link til hvordan du selv kan bygge om din Xbox360 til vannkjøling http://www.hardocp.com/article.html?art=OTM5LDE= vel å merke for de som tør da !!

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt en lånt X360 på besøk over en ukes tid og brukt den bla til å streame HD til plasmaen. Den justerer heldigvis viftene etter belastning, og når det gjelder streaming av video går den bortimot på tomgang. Det eneste man hører er den mekaniske støyen av viftene som spinner sakte, noe som tyder på at de ikke akkurat er av ypperste kvalitet - men det var vel som forventet. Med mindre man ser på film med volumet stilt slik at man hører naboen under gå fra stua til kjøkkenet for å hente potetgull og gå tilbake er ikke dette noe problem.

Blir nok en MCE-boks på kjøkkenet med masse disk og en X360 i TV-benken på denne karen i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min Xbox 360 en stund nå, og jeg vil ikke si at støyen er noe problem. Den støyer mye når man spiller et spill, men da overdøver annlegget mitt støyen. Da merker jeg ingenting til den. Når man ser på film eller bruker den som HTPC, så støyer den minimalt. For meg er ikke støyen noe problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYYYYY ****! er svaret mitt..... Det er mindre støy i en motorsag for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiskael
    FYYYYY ****! er svaret mitt..... Det er mindre støy i en motorsag for å si det sånn.

Jeg overdriver ikke når jeg sier at du overdriver. Har du forsøkt å starte motorsagen?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kaster meg på bølgen og må si at dvd drevet til X360 bråker mere en hva det kunne ha gjort.

Jeg spiller somregel med endel lyd på så jeg overdøver det, men det burde jo ikke være slik at en må gruve opp lyden for å slippe bråket. Hvordan blir det når en skal spille et spill som ikke har masse musikk eller annen lyd til å overdøve lyden?

Det kan jo hende at spill som kommer fremmover kommer til å buffre mere slik at platen ikke behøver å spinne på full speed hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer sikkert med nye modeller etterhvert å med mer støysvake dvd-rom. De fleste her har nok sikker anlegg nok til å overdøve den også..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •