PS2-> Den dårligste 2.gen spillkonsoll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS2-> Den dårligste 2.gen spillkonsoll?

Det er vel ingen tvil om at PS2 ikke når XBOX til knærne hva grafikk og bildekvalitet angår. Gamecube har jeg ikke hatt noe forhold til, men etter å ha testet noen få spill er jeg overrasket over hvor bra grafikk og bildekvalitet det er i forhold til PS2 spill (ikke alle). PS2'n er den som ser mest "pixelstation".

Det er tydeligvis ikke den beste hardware'n som selger mest. På papiret er det jo PS3 som ligger best ann på 2,5-3 gen. konsoller. Spennende skal det bli!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du måtte bare få det ut.... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå måler jeg hverken spill eller maskineri utifra ren tallknusing ressurser men utifra hva som finnes, hva som er morsomt og hva som funker.

Tallenes tale er klare, ps2 har en enorm markedsandel og et gigantisk bibliotek av spill tilgjengelig. De satte da også standarden for kontrollere og mye ekstrautstyr. I tillegg må man jo huske at denne boksen nå har holdt ut siden høsten 2000.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 kom først, så det er bare naturlig at den har dårligere tekniske spesifikasjoner enn de andre maskinene. Du nevnte forresten ikke Dreamcast, hvor ville du plassert denne?

Når det gjelder valg av spillkonsoll så går dette for min del kun på hvilke spill som er å få på de forskjellige maskinene. Her synes jeg PS2 er overlegen de andre maskinene. Har spilt endel Xbox men har ennå til gode å bli spesielt imponert over grafikken/spillene. Xbox er selvfølgelig super som mediesenter, men som ren spillmaskin er den uinteressant for min del. Smaken er som baken

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt en del sportsspill på både xbox, PS2, og GameCube. Jeg prøvde faktisk Segas Dreamcast da den var ny også.

En av mine favoritter er Grand Turissmo til PS2. Spilt med Logitech ratt og pedaler med Force feedback er dette skikkelig gøy.

Mitt store ankepunkt mot xbox er mangelen på gode ratt og god force feedback funksjon. Dette har vært rett og slett elendig og gjør at xbox faller helt igjennom for meg. Jeg håper dette er blitt bedre med xbox360.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første xboxn var for meg uaktuell siden jeg allerede hadde en PS2 jeg var kjempe fornøyd med.
    Kjøpte min maskin på lanserings datoen her i Norge. Betalte vel ca 5 lapper for den da. Sykt når man ser hvor mye den koster nå.
    Uansett så har jeg denne maskinen ennå. Og den har til dags dato ikke hatt noen heng, spist noen CDr eller DVDr til tross for at den både er blitt tråkket på sparket til og flyttet på mens det var i bruk.

Den første xboxn var vel heller ikke noe særlig annet en en litt dårlig pc. Og pcr har jeg nok av. Jeg spiller heller ikke på noen av pcene mine lenger da jeg vet at det rett og slett fucker opp maskinen (basert på erfaring).

Den nye xboxn derimot er betraktelig mer interesang. Bare synd den mangler støtte for HD-DVD.
    Den nye PS3 er også noe jeg gleder meg til men jeg liker ikke blue ray, så jeg har litt problemer med den.
    Kanskje kjøper jeg begge, kanskje kjøper jeg ingen av dem.
    Jeg skal i hvertfall vente på versjon 2 av xbox 360 før det blir aktuellt med kjøp.

En annen ting er jo at xbox er jo et Microsoft produkt. Xbox lages med andre ord av en software produsent.
    Playstation lages av en hardware produsent, Sony.
    Softwaren til Microsoft er jo ikke akkurat feil fri så hvorfor er det da naturlig å tro at de klarer å lage hardware uten feil?
    Sony har jeg ingen negative erfaringer med så valget burde vært enkelt, men det er det altså ikke.

Er jaggu ikke lett å være teknofil.

Når det gjelder grafikk kvaliteten så er den selvsagt viktig men jeg mener det er viktigere med gode spillbare spill.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er vel ingen tvil om at PS2 ikke når XBOX til knærne hva grafikk og bildekvalitet angår. Gamecube har jeg ikke hatt noe forhold til, men etter å ha testet noen få spill er jeg overrasket over hvor bra grafikk og bildekvalitet det er i forhold til PS2 spill (ikke alle). PS2'n er den som ser mest "pixelstation".
    Nå har ikke jeg testet så veldig mange spill på X-box. Det eneste jeg har rundet er HALO. Men hvis du tar en titt på Resident Evil4 til Playstation2, så kan jeg tenke meg at du vil se noe rimelig imponerende.

Allikevel, grafikk har ca. 0 å si når det gjelder hvor bra spill kan være. Grafikk kan alltids *forbedre* spill, hvis spillene har andre bra kvaliteter som grunnlag (f.eks Oblivion), men det fins mange utdaterte spill som fremdeles er de beste i verden. Jeg sitter for øyeblikket og koser meg med Final Fantasy VIII fra 1999, og til tross for fjorårets storsuksesser CivIV, RE4, God of War, Metal Gear Solid 3, Gran Turismo, så er FFVIII fjorårets høydepunkt, til tross for at jeg har rundet det 3-4 ganger før. Deus Ex er et annet eksempel på spill jeg alltid kommer tilbake til, uansett hvor utdatert og "dårlig" grafikken ser ut.

Jeg ville nå heller aldri kalt PS2 for den "dårligste" konsollen når den har solgt mer enn Xbox og Gamecube til sammen.

Når det gjelder Gamecuben så har den hakket bedre grafikk på spillene sine enn PS2, men i motsetning til PS2 så har den bare 3-4 spill som er verd å eie (Resident Evil Remake, Resident Evil: Zero, Metal Gear Solid Twin Snakes). Jeg kjøpte meg en gamecube da disse spillene kom ut. Jeg har fremdeles ikke kjøpt meg en Xbox (eller Xbox360) for det fins ingen spilltitler på disse konsollene som jeg syns virker interessante.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanboys! Se overskriften, spørsmålstegn?

Og selvfølgelig det er spill på PSX som er fengende enda. Grafikk er ikke alt!

Det jeg ville frem til er at PS2 har skuffende dårlig bilde i forhold til XBOX. Og for å si det på en annen måte, jeg er meget overrasket over det gode bildet det er på GC. Og da spesiellt med tanke på hvor liten den er (og alltid har vært).

PS2 er den soleklare vinner på konsollmarkedet. Dette skyldes at de er innovative og finner på nye spennende ting (eye toy, buzz, singstar, kinetic, dansematter osv.)

Når det gjelder Dreamcast så har jeg kun sett et par spill i noen få minutter. Og det er mange år siden. Men jeg mener å huske at det så meget bra ut. På høyde med PS2 kanskje? Men her var det vel makedsføringen som feilet totalt?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags skjerm og hva slags kabel har du sett PS2 brukt med? Det beste bildet jeg har sett fra PS2 er via RGB scart på en god bilderørstv. Men du har rett, oppløsningen de fleste spillene i PS2 kjører med er klart lavere enn hva Xbox virker å kjøre med. Men oppløsning er ikke alt! Jeg prøvde Forza Motorsport hos en kompis og følte at det gikk skikkelig tregt sammenlignet med GT4, det fløt rett og slett ikke like bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 29" Sony / 32" Thomson CRT. Har billig scart til GC og PS2. På XBOX bruker jeg original kabelen. Gir meget godt og skarpt bilde til å være en originalkabel. Jeg vet om noen som ikke bruker Scart til PS2 fordi det blir for skarpt som fører til at det blir "pixelstation" (Dette var veldig tydelig på det seneste MGS). Bruker man originalkabelen sklir det mer i sammen i en tykk tåke.

Hva med PGR2. Beste bilspillet jeg har prøvd (har ikke prøvd PGR3 enda). Handling på GT4 er jo helt forferdelig, nesten litt Richard Burns aktig. Forza hakkete? Tvilsomt!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker tydelig grafikk fremfor å sitte og spille i tåka Bruker selv en billig RGB-Scart.

Når det gjelder forza så var det ikke det at det hakka, for det kan jeg ikke huske at det gjorde, men det føltes som om spillet kjørte med vesentlig lavere framerate enn GT4. Er forsåvidt enig i at GT4 ikke er den definitive simulatoren når det gjelder kjøreegenskaper, men det er uansett favorittspillet mitt nå om dagen (og har vært det en stund).

Richard Burns Rally har jeg ikke prøvd, men av det jeg har lest så skal dette være særs realistisk (på grensen til sadistisk) med tanke på kjøreegenskaper. Har heller ikke testa noen av PGR spillene.

Gamecuben min støver forøvrig ned om dagen etter at jeg runda Zelda. Har ikke sett GC med scartkabel, kun kompositt og komponent som jeg bruker opp mot projektoren (som med sin lave oppløsning ikke hjelper noen av konsollene).

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes PS2 har vært den beste 2 generasjons spillemaskinen, også har den det beste utvalget av spill. Er ikke mye som slår Gran Turismo spør du meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det ikke spill generelt jeg refererte til. Men du først er inne på det, har du prøvd Forza eller PGR2? Jeg har selv noen timer foran TV'en med GT3 bare så det er sagt. Men GT4 har fått kun en halvtime, dette p.g.a bilspill er mye bedre på XBOX!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv noen timer foran TV'en med GT3 bare så det er sagt. Men GT4 har fått kun en halvtime, dette p.g.a bilspill er mye bedre på XBOX!
    Mener du virkelig det? Ratt og pedaler til xbox er jo såååå elendig, synes nå jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratt og pedaler? Har det, men brukt kun en gang, ble for mye pes.... Og hva har det med bildekvalietet å gjøre forresten?

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratt og pedaler har jeg aldri hatt sansen for, syntes det gjør det ti ganger vanskligere.
    Har Forza selv, men syntes GT4 er bedre (spiller i allefall det mer) selv om det er ganske vansklig å skille dem. Lurer på hvordan disse to toppspillene kommer til å se ut på 3. generasjons spillkonsoll.. Er jo strålende grafikk allerede syntes jeg!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratt og pedaler? Har det, men brukt kun en gang, ble for mye pes.... Og hva har det med bildekvalietet å gjøre forresten?
    Han refererte direkte til din påstand om at bilspill var mye bedre på Xbox. Ratt og pedaler gir det lille ekstra på bilspill, jeg synes GT4 er lettere å spille med ratt enn med håndkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min påstand er at bildekvalitet er generelt bedre på XBOX (og GC). Hvordan de enkelte bilspill er på de forskjellige konsollene er vel smak og behag. F.eks. Burnout 3 spiller det ingen rolle hvem amskin det spilles på for min del. Det spillet synes jeg de takler godt begge to (XBOX & PS2).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At både Gamecube og Xbox er teknisk kapable til å vise bedre grafikk enn PS2 er ingen nyhet. Begge kom som sagt en stund etter PS2. Det er uansett opp til utviklerne å gjøre det beste ut av hardwaren de jobber med, her synes jeg Polyphony gjør en strålende jobb.

Men GT4 har fått kun en halvtime, dette p.g.a bilspill er mye bedre på XBOX!
    Hvordan de enkelte bilspill er på de forskjellige konsollene er vel smak og behag. F.eks. Burnout 3 spiller det ingen rolle hvem amskin det spilles på for min del.
    Er det bare jeg som føler at du motsier deg selv her nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett alle tråder sporer av. Hvis du leser det første inlegget mitt nevner jeg ikke spill i det hele tatt. Kun bildekvalitet! Men så kommer det masser om spill som er OT. Det er fortsatt ingen som motsier min påstand i inlegg 1 med tanke på topic. Og det er jo greit, da er vi jo enige.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •