PS2-> Den dårligste 2.gen spillkonsoll? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har påstått at PS2 har bedre grafikkegenskaper enn GC/Xbox? Jeg vil uansett påstå at PS2 slår Dreamcast, men man skal ikke snakke stygt om de døde, så jeg lar det hvile

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis du leser det første inlegget mitt nevner jeg ikke spill i det hele tatt. Kun bildekvalitet! Men så kommer det masser om spill som er OT. Det er fortsatt ingen som motsier min påstand i inlegg 1 med tanke på topic. Og det er jo greit, da er vi jo enige.

Du nevner faktisk spill i din første tråd (når du kommenterer gamecube), men du nevner ikke navn på spill. Da må man jo anta at du baserer grafikk kvaliteten på hva du har sett av spill på de respektive konsollene.
    Dette blir det jo bare naturlig å følge opp og er ikke OT etter min mening siden grafikken varier fra spill til spill. Noe du forøvrig selv tar opp i et senere innlegg.
    Dessuten hvordan kan man diskutere om PS2 er den dårligste konsollen uten å diskutere spillene også?
    Virker på meg som du bare er ute etter å kverulere her.
    Det er ennå ingen som har postet specn på maskinene vi diskuterer kanskje det ville gjort det enklere å lage en BEST liste?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få et inntrykk av grafikken til de forskjellige konsollene må man nødvendigvis putte i et spill. Men faktisk så kommer svakhetene frem selv uten det. Det synes allerde i dashboardet!

Jeg er ikke ute etter å kverulere, men siden det er så mange fanboys her som ikke kan inrømme eller har mulighet til å se forskjell på generell bildekvalitet så gir jeg opp.

Specs har egentlig ikke noe å si her. Jeg vil bare poengtere hvor grøtete og uklar PS'n er i utgangspunktet.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ratt og pedaler er nesten en forutsetning for å spille bilspill. Analogt gasspådrag og følsom brems gir spillene en helt ny dimensjon. Når man i tillegg har en svært god force feedback funksjon blir det en fantastisk opplevelse. Å knotte på håndkontrollen kan ikke sammenlignes, selv om det kan være gøy det også. Det ligner heller ikke mye på bilkjøring. Jeg blir nesten (bare nesten;-)) provosert av påstander om hvilke bilspill som er best på hvilke konsoller når man ikke har erfaring med dette.

Dere burde absolutt prøve!!

Jeg er forøvrig ingen fanboy. Jeg har alle 3 konsoller. For tiden spiller jeg og et par kompisser faktisk mest Tiger Woods PGA 2005 på GameCube. Dette er et meget behagelig og avslappende spill som er farlig vanedannende. Konkurransen mot kompissene er det viktigste.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 har dårlige spesifikasjoner ,men de har hatt spillutviklere i ryggen og en meget god markedsføring. Det var jo masse "buzz" rundt PS2 helt siden starten og GTA spillene får du først på PS2.

Xbox har jeg aldri helt hatt sansen for. Men så har jeg ikke spilt så mye Xbox at det gjør noe. Men visuelt er denne meget bedre enn PS2.
    Dreamcast er ikke så ille, lånte en dreamcast en gang og grafikken var god for å være på den tiden ,men markedsføringen var en katastrofe.

Jeg spiller fortsatt Sports Car GT som er en bilsimulator (ikke spill) fra 1998. Så jeg er ikke noe særlig opphengt i hvor fint et spill skal se ut

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    For å få et inntrykk av grafikken til de forskjellige konsollene må man nødvendigvis putte i et spill. Men faktisk så kommer svakhetene frem selv uten det. Det synes allerde i dashboardet!

Jeg er ikke ute etter å kverulere, men siden det er så mange fanboys her som ikke kan inrømme eller har mulighet til å se forskjell på generell bildekvalitet så gir jeg opp.

Specs har egentlig ikke noe å si her. Jeg vil bare poengtere hvor grøtete og uklar PS'n er i utgangspunktet.
    Hvis vi hverken skal sammenligne spill eller specs, hva er det igjen å sammenligne da?
    Grafikken på dashboardet???? SERIØST?
    Dette er jo bare noe man har lagret på en brikke inne i maskinen. Kan jo hende man har valgt å gå ned på kvaliteten på dashboardet for å spare plass?
    Sammenligne dashboard grafikk blir meningsløst.
    Det eneste man da har igjen å sammenligne er hva man selv synes (hvis det ikke finnes noe mer håndgripelig å sammenligne da). Hvis hva folk synes skal få bestemme så er jo PS2 den desidert beste, bare å se på salgs tallene det.

Nå er ikke jeg en ekstrem PS2 fan men jeg er ikke en særlig stor tilhenger av Microsoft.
    Å tro at et selskap som ennå ikke har klart å lage et produkt som ikke en gang er 90% feil fritt skal klare å lage en 100% bra spill maskin er jo litt blåøyd.

Når det gjelder bilde kvaliteten så har flere her sagt at den ikke er avgjørende for om et spill er bra eller ikke. Jeg vil også si at bilde kvaliteten ikke er avgjørende for om en spill maskin er bra eller ikke.
    Det hele er avhengig av totalen, utstyr, spill utvalg, kvaliteten på spillene, stabilitet og pris for å nevne noe.
    Alle konsoller har ting som er bra ved seg og ting som er mindre bra.
    Men det må sees i sammenheng. Når kom maskinen, hvilket marked er den beregnet på osv. Derfor kan jeg ikke si at den konsollen som er best for meg nødvendigvis er den som er best for deg. Personlig er jeg mer enn fornøyd med både lyd og bilde fra min første generasjons PS2.
    Det kommer jo også litt an på hva slags spill man liker. Noen spill er faktisk best på PC (som f.eks første persons skytespill). Ville aldri tenkt tanken å spille Doom eller Quake på en spill maskin.

Til slutt vil jeg bare si at det finnes mange fan boys av xbox også. Og en PS2 fan og en XBOX fan vil nok aldri bli enige uansett hvor mange tråder som startes om temaet.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fanboys are like Slinkys. They dont really have a purpose but they bring a smile to your face when you push them down stairs.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 grafikken er den svakeste av 6.generasjon. Jeg vil også si at Sega Dreamcast leverte en penere grafikk og med skikkelig smell i fargene.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig tåpelig utgangspunkt for en tråd, om grafikk er det eneste man skal diskutere. Hva blir neste, "VHS-> Den dårligste videostandarden?" Eldre teknologi er dårligere enn ny, godt observert. Når det gjelder oppløsning bruker PS2 og Xbox stort sett samme, 480 linjer, men Xbox har mer videoram og kan vise bedre textures.

Edit: Og...2. gen? NES og Sega Master System er vel bedre beskrevet som 2. gen, med andre ord blir PS2 5. generasjon. Man spilte spill før 1995.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Utrolig tåpelig utgangspunkt for en tråd, om grafikk er det eneste man skal diskutere. Hva blir neste, "VHS-> Den dårligste videostandarden?" Eldre teknologi er dårligere enn ny, godt observert. Når det gjelder oppløsning bruker PS2 og Xbox stort sett samme, 480 linjer, men Xbox har mer videoram og kan vise bedre textures.

Edit: Og...2. gen? NES og Sega Master System er vel bedre beskrevet som 2. gen, med andre ord blir PS2 5. generasjon. Man spilte spill før 1995.
    NES & Master System er 3.Generasjon.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rimer bedre. Hva er egentlig første og andre? Har ikke helt oversikt der, NES var min første.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med spill i 720 HD-oppløsning på ett 2 meters lerret og full surround? Der sliter vel PS2...

Spillene kan være så bra og mange de bare vil, men for meg kommer ikke PS inn i huset før de klarer å levere ett skikkelig bilde og 5.1 på alle spill

For å si det slik; PS2 suger i ett dedikert kinorom... På 29" TV, greit.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt avhenger av hva slags forhold man har til spillkonsollene. Hvis målet er å ha noe teknisk imponerende for å vise frem anlegget er kanskje ikke PS2 den best egnede, den ble laget før folk hadde hørt ordet HD-ready. Er man derimot hekta på noen av spillene er det ingen vei utenom. Hver sin smak

Husker såvidt å ha prøvd en spillkonsoll da jeg var liten hvor man styrte spillet ved hjelp av vridere på selve konsollen. Kunne spille det klassiske "ping-pong" spillet og faktisk et bilspill. Husker ikke mye av denne da jeg var ganske liten. Andre konsollen jeg spilte på var Atari 2600 (2. gen?). Deretter kom NES osv...

Man kan kanskje kalle PS2 en andregenerasjons konsoll hvis man anser konsollverdenen for å ha blitt født på nytt med de første "ekte" 3D-konsollene (Jaguar, Playstation og Saturn).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det rimer bedre. Hva er egentlig første og andre? Har ikke helt oversikt der, NES var min første.
    1.Generasjon er spillmaskinene som hadde innebyggede spill.Hovedsakling var nesten alt Pong lignende spill.Den første var Magnavox Odyssey,og selv om den hadde "kassetter",så fortalte de bare hvilket av de innebyggede spillene som var valgt.Eksterne brytere med andre ord.
    2.Generasjon var f.eks Atari 2600,og Fairchild Channel F som var verdens første konsoll hvor spillene lå i kassettene og ikke i selve maskinen.Colecolevision hører også til her.

Felles for 1 & 2 gen.er ar de begge endte med et crash i markedet, og ikke ved at de ble erstattet av bedre maskiner som i dag. Etter at Atari sa nei til å få eneretten til å distribuere alt av Nintendo(!!!),valgte Nintendo å gjøre det selv,med New York som pilot i okt.-85.Nintendo ble klart fortalt at de vill gå på trynet(derav Ataris nei).resten er historie.Scandinavia fikk maskinen før resten av europa.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første konsoll var en Philips (1600?) med joystick-pinne i en firkanta boks og én action-knapp. Denne hadde løse spill i carteidges. Et av spillene jeg hadde het "Killer bees". Denne maskinen kjøpte jeg rundt 1982 tipper jeg.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ihvertfall en ting: Når jeg kjøper spill-konsoll så er første prioritet hvor mye jeg klarer å imponere kamerater med god bilde-kvalitet!

......

Jeg har absolutt ingen forståelse for grafikkhorer som regner grafikk/lyd-kvalitet som de viktigste aspektene av å kjøpe en spill-konsoll. For meg virker dette like åndsvakt som å kjøpe en bil for å ha et sted å oppbevare verktøyskrin og treningsklær. Er det bare meg som er merkelig? Er jeg helt på jordet som mener at det absolutte hovedelementet til spill-konsoller må være ...spill??? Bra grafikk og lyd er vel og bra, men som jeg sa tidligere i threaden,
    1. Grafikk og lyd null verd alene, og

2. Fantastiske spill kan fremdeles være fantastiske uten bra grafikk eller lyd.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •