Forskjell på komponentkabler på Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på komponentkabler på Xbox 360

Jeg har lagt dette ut på ett annet forum etter spørsmål om kvaliteten på en kabel, og tenkte det var interessant for folk her også.
    Jeg har xbox 360 premiumutgave med original MS komponentkabel, men jeg kjøpte også Joytech sin komponentkabel pga at den har S-Video også (for å få litt bedre bilde på TV'en når jeg ikke bruker prosjektoren).

Kablene er litt forskjellig bygd opp:
    MS sin har en bryter - valg mellom HD og TV
    Joytech sin har to brytere - valg mellom HD og TV (SD) + valg mellom S-video/kompositt og komponent.
    Med joytech sin så må jeg med andre ord slå over to knapper når jeg veksler mellom projektor og TV.

Joytech sin kabel er en anelse tykkere enn MS sin og har en fancy strømpe på mesteparten av lengden bortsett fra på enden der komponentkontaktene er. Kabelen på enden (10-15cm) ved komponentpluggene er ekstremt tynn, omtrent samme tykkelse som slike lakrislisser for audio overføring som følger med vanlige cd spillere osv. Det kan godt være at Joytech kabelen egentlig er like tynn hele veien også (den tykke delen er kanskje bare en fancy innkapsling?).

Bildet med Joytech har skygger og er også litt uskarpt. Se bilder nedenfor som sammenligner.
    Bildene har ikke 100% lik fokus fra digitalkameraet så forskjell i skarphet kan være litt vanskelig å vurdere, men skyggene på Joytech kommer tydelig frem (se for eksempel 720p - 7 tallet og p'en).

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror joytec sin kabel har skikkelig jalla diameter...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av enden på kablene. MS sin øverst/fra høyre, Joytech nederst/fra venstre.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt initativ Fint at noen sammenligner kablene, MS sin komponent adapter til xboxen var jo også av bra kvalitet.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste på gamer.no også at folk fikk ghosting med Joytech sin komponentkabel.
    Jeg har en teori på at om du kjører den i 480 får du ikke ghosting.

Jeg laget en komponentkabel av Cat5 til min projektor.
    Så lenge jeg brukte den til SD-materiale var den ok, men i det jeg kjørte HD-materiale over den, så fikk jeg ghosting.
    Byttet så kabelen i en Clas Ohlson-komponent som er betydelig tykkere.
    Da forsvant all ghosting i 720p og 1080i

Min teori er at tynne kabler ikke makter å få fram alt i HD uten ghosting.
    Teorien min baserer jeg på at cat5-kabelen jeg brukte var en av de dyre og ekstra skjermede. Jeg regner derfor med at skjermingen var ok.

At joytech-kabelen er så tynn i endene tyder nok på at den er like tynn hele veien, og da hjelper det ikke med tykk skjerming osv... hvis det ikke er "tykkelse" nok i lederne til å få fram det fullstendige signalet uten ghosting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet MS sin komponentkabel opp mot Monster Xbox GLX360 CVA-10 Component Video og Audio? Har hørt at denne kabelen skal være mye bedre... ?

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil råde deg til å droppe komopnent å teste MS VGA. Du vil nok få deg litt av en bakoversveis når du ser forskjellen.

Det er jo faktisk ghosting med komponent fra MS og Monster.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på komplett.no at noen har skrevet om komponentkabelen til Monster med optisk lydkabel er mye bedre enn MS sin. Har bestilt en slik, så jeg kan si min mening om den når jeg får den.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd både monster og ms sin orginale på min panasonic pv500 og det er stor forskjell. fargene er bedre, bilde skarpere. Monster er hvert hver eneste krone. (kjøpte min på ebay, 375,- ferdig i postkassen)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox 360 VGA HD AV Kabel

Xbox 360 VGA HD AV Kabel

Nå har det seg sånn at jeg nettop har kjøpt en ny bærbar PC. Pc'en har en 15,4" LCD SD Widescreen skjerm 1280x800 px. Og siden min vanlige tv bare har 14" (reisetv..! ikke mobb meg.) SD. Så vil jeg gjerne bruke PC skjermen min til Xbox 360ien.
    Det hadde også vært fint om jeg kunne "recorde" clanmatchene mine. Er det mulig med denne kabeln? Er det mulig å vise et xbox360/tv bilde på PC skjermen, med denne kabelen?

Mer info: Komplett.no - Xbox 360 VGA HD AV Kabel, HD på flatskjerm eller VGA monitor

Takk. :-D

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stonhans
    Xbox 360 VGA HD AV Kabel

Nå har det seg sånn at jeg nettop har kjøpt en ny bærbar PC. Pc'en har en 15,4" LCD SD Widescreen skjerm 1280x800 px. Og siden min vanlige tv bare har 14" (reisetv..! ikke mobb meg.) SD. Så vil jeg gjerne bruke PC skjermen min til Xbox 360ien.
    Det hadde også vært fint om jeg kunne "recorde" clanmatchene mine. Er det mulig med denne kabeln? Er det mulig å vise et xbox360/tv bilde på PC skjermen, med denne kabelen?

Mer info: Komplett.no - Xbox 360 VGA HD AV Kabel, HD på flatskjerm eller VGA monitor

Takk. :-D
    Hei, nå er ikke jeg en dataekspert, men VGA kontakten på PC`n er en output ikke en input som du trenger

Men du har et alternetiv, Du kan kjeøpe deg en tv-tuner til din laptop ,og kobler Xboxen med composit til tuneren og du får spillt på skjermen på laptopen. Men du vil ikke få noen form for HD-oppløsning
    Men hvis du har en ekstern pc`skjerm med VGA-inn så skal det kunne gå...

PS:det billigste er å bruke reisetv`n din og spare opp til en LCD-tv 23-27" kanskje...?

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wold
    Jeg vil råde deg til å droppe komopnent å teste MS VGA. Du vil nok få deg litt av en bakoversveis når du ser forskjellen.

Det er jo faktisk ghosting med komponent fra MS og Monster.
    Javel? Har du testet dette selv?

Kjører selv original MS komponent-kabel, og har lagt merke til en del videostøy på denne. Skal VGA-kabelen være bedre enn komponent-kabelen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Monster komponentkabelen fra Xbox 360'n til min Sony 40V2000.
    Her er et bilde av bildekvaliteten:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •