Xbox 360, bruke scart på LCD-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360, bruke scart på LCD-tv

Som jeg har nevnt i denne tråden, har jeg store planer om å kjøpe meg en LCD HD-ready tv imorra. Det ser ut til at jeg kommer til å kjøpe LG RZLX2.

Jeg skal selfølgelig koble xbox 360 til denne tv'en, men i og med at jeg kun har Core-versjonen, fikk jeg ikke med component-kabelen. Denne kabelen er for tiden vanskelig å få tak i, men jeg har skaffet meg ADVANCE Scart-kabel (som jeg bruker på min nåværende vanlige crt-tv).

Spørsmålet mitt er da; Hvordan vil kvaliteten bli på tv'en? Dårligere/samme/bedre enn min gamle crt-tv, forøvrig en Thomson 28"...hehe.

Skal selvsagt gå til innkjøp av en komponent-kabel, så fort den er å få tak i butikkene, men hvis jeg må leve med scart-kvalitet imens, lurer jeg på om dette vil gi ok kvalitet.

Det finnes også VGA-kabel til 360, men LG tv'en har DVI-kontakt. Vil det ved en VGA->DVI-overgang bli merkbar kvalitetstap på bildet?

Takker for svar...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    scarten vil levere interlaced bilder som gir litt mer diffuse bilder ved raske bilder. Oppløsningen vil selvsagt være den største forskjellen. Hvis du har en ok CRT skjerm fra før av vil nok ikke selve billedkvaliteten bli noe spes bedre på en god lcd skjerm, men det blir jo en annen måte å tegne opp bildet da og kan kanskje føles roligere om man har hatt en 50hz fra før av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •