xbox360 og avspilling musikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox360 og avspilling musikk

Kan noen bekrefte at de får den lydkvaliteten de forventer ved avspilling av musikk-CD-er og mp3 fra 360-en?

Jeg kjører lyden optisk inn i mitt Logitech Z-5500, og er svært fornøyd med surroundlyden fra HD-materiale og DVD-er - både vanlige spillefilmer og konsertopptak. Fra musikk-CD og mp3 låter det derimot fryktelig ullent i både mine og andre vitners ører, og jeg må skru volumet opp til 80% for å nå et normalt vorspielnivå. Vel er kanskje ikke Logitechen noe å skryte av, men så ille låt det virkelig ikke fra den gamle xboxen.

Fint hvis noen bare kan bekrefte/avkrefte eventuelle lydproblemer med 360 - så vet jeg hvor jeg skal begynne å feilsøke...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører mp3 fra pc ut i anlegget via xbox360 (optisk)
    Kan ikke si at lyden er noe spesielt dålig, men volumet på mine filer er litt lavt så må ha på litt volum på anlegget for at det skal bli normalt lytte volum, men dette er nok filene sin skylt tipper jeg.
    Skal også sies at jeg kjører 192kbps mp3 filer, på alt som er tatt fra cd`er jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen formening om hva som vil være best av å sende musikken rett fra data til forsterker (til f.eks 4306 med nettverksledning) og å sende musikken fra data til xobox360 til forsterker?

Newcomer Clausn sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svar
    Jeg kjører mp3 fra pc ut i anlegget via xbox360 (optisk)
    Kan ikke si at lyden er noe spesielt dålig, men volumet på mine filer er litt lavt så må ha på litt volum på anlegget for at det skal bli normalt lytte volum, men dette er nok filene sin skylt tipper jeg.
    Skal også sies at jeg kjører 192kbps mp3 filer, på alt som er tatt fra cd`er jeg har.
    Koblet akkurat 360`en til pc`en min nå for 5min siden. Det første jeg merket er at volumet er meget lavt på mp3 fra 360`en... Har også en optisk kabel fra pc`en, og når jeg startet samme filen på pc`en og byttet inngang på forsterkeren ble volumet veldig mye høyere.

Hvorfor er det slik? Noen som vet?
    Volumet på spill er jo helt normalt. Har ikke testet med dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever det samme. Lyden fra spill og filmer er veldig bra, men ved streaming av musikk fra pc er det både lavt og relativt dårlig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om dere har gjort dette men har dere øket volumet ved hjelp av guide knappen?

trykk på x knappen i midten av kontrollern (guide knappen) for deretter å gå ned til volum kontrollen på musikk spillern der. på min står den bare på 20-25%. må øke volumet hver gang jeg skrur av boxen

Newcomer Clausn sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DjShugaA
    vet ikke om dere har gjort dette men har dere øket volumet ved hjelp av guide knappen?

trykk på x knappen i midten av kontrollern (guide knappen) for deretter å gå ned til volum kontrollen på musikk spillern der. på min står den bare på 20-25%. må øke volumet hver gang jeg skrur av boxen
    Ah! Så idiotisk!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som opplever at Xbox 360 sender Surround signal for Musikk-cder og Mp3er? Virker som om den sender et flagg om at det er DD 5.1, men bruker kun 2.0. Merkelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •