XBOX 360 og DVD avspilling.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBOX 360 og DVD avspilling.

Kost meg litt i kveld med den nye xboxen og ble faktisk litt sjokkert over at den støttet brente DVDplater. Både SL og DL. Kvaliteten var faktisk ganske bra, men på min box så kjører jeg HD component kabel direkte inn i Denon 2805 og ut via Component til min Panasonic PT-AE700. Spill blir jo helt utrolig i 720P, men video fra DVD plater er jeg ikke helt fornøyd med. Selve bildet er tålig bra og panoreringer går forsåvidt greit men jeg har ei stripe som driver og ruller litt over skjermen. Akkurat som om det skulle være støy på Component kabelen. Noen flere som har sett på DVD enda og har lignende issue?

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at ikke Microsoft som sitter med en del av verdens beste programerere legger ned litt mer arbeid i DVD/Media-avspilling? Jeg kan selvfølgelig akseptere at tideligere konsoller ikke har hatt DVD filmer som første pri.Det er jo tross alt en spill-konsoll.Men i dag ønsker jo faktisk Microsoft at vi skal bruke XBOX360 til mye mer en bare spilling.360 er en genial måte å få oss til å bli fortrolige/trygge på Microsoft som noe mer en
    spill.Slik jeg har forstått det vil 360 kun streame fra MCE,Gates ønsker større innflytelse i Media/Film-avspilling,ikke så rart da inntjenings mulighetene er skyhøye.
    Så hvorfor de tar sjangsen på middelmådig avspillings software fatter jeg ikke.Hardwaren er jo der.

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme problem har jeg med min Panasonic PT-AE900.
    det er irriterende horisontale striper.I menyen på prosjektoren ser jeg den motar 720p60 mens med min HTPC får den 720p50 fra mitt 6600GT kort.
    Finner ikke noe sted å forandre fra 50hz til 60hz heller på xboxen.Håper det kommer en patch som fikser det snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars: Det høres ut som om du har fått tak i en NTSC versjon av Xbox 360. Har du kjøpt den i Norge? Står det DVD-sone 1 eller 2 på Xbox-esken?

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min fra Komplett Data jeg så den er helt klart sone2.Jeg prøvde for moro skyld en sone1 matrix film som lå å slang men den nekta 360'n å spille.
    Jeg tror nok problemet er at den automatisk stiller seg inn til max av hva monitorer klarer og med det velger 60hz

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut, men husk at 60hz ikke er det samme som 60p

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine erfaringer....

Har lignende problem på avspilling av DVD filmer fra xbox gjennom min Pioneer VSX-915 forsterker til min Panasonic AE900 prosjektor.

Tydelige striper som er så fremtredende at de ødelegger opplevelsen av filmen. Men i motsetning til Lars, så melder prosjektor fra at den kun mottar SD signal når jeg spiller DVD (Xbox og kabel er selvsagt satt til HD, og spill vises i 720p).

Disse stripene er kun synelige ved visning av DVD filmer, ikke ved visning av film fra HDD eller ved spilling.

Endrer jeg konfigurasjon på xbox'en og HD kabelen til SD signal, så forsvinner stripene... men er noe plagsomt å manuelt endre oppsett på maskinen til SD for DVD titting og tilbake til HD hver gang man ønsker å spille....

Noen som har noe tips eller ideer for fix?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting.Jeg har koblet opp mot Mce og alt funker utmerket bortsett fra å spille av dvd filmer. Plater i boxen går greit og hd materiale streames enkelt fra mce til boxen. Men jeg har endel mapper på mce maskinen med komplette rippa filmer. Når jeg prøver å spille av disse så får jeg bare melding om at jeg ikke kan vise video i et eksternt tilkoblet skrivebord. Noen andre som har prøvd å spille av dvd filmer direkte fra disk på mce?

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også samme problemet med vertikale striper og forøvrig ikke noe gode farger ved avspilling av DVD. Har satt options til 720p og 16:9. Mulig disse ikke fungerer ved DVD-avspilling.

Bruker Component via Rotel preamp og videre til Panasonic PTA700E.

Alt annet gir veldig flotte bilder. Endelig en spillkonsoll som tar seg ut på stort lerret.

Er det noen som får bra bilder via komponent til skjerm?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det ser sinnsykt bra ut. Kjører 720p på min X1 og grafikken er over all forventning.
    Under DVD spilling skifter den til jo selvfølgelig til 576p da, men den danket ut den "gode" gamle Pioneeren på avspilling så for de med en litt lusen DVD spiller er jo dette 2 fluer i en smekk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert å kjøpe meg xbox 360, både for å bruke den til spill og dvd-avspilling. Pr. dags dato har jeg en eldre denon dvd-spillere med s-video utgang. Er rimelig fornøyd med bilde når jeg kobler denne opp til prosjektor (pana ae-700). Tror likevel at bilde kan bli bedre med 360 siden denne støtter component. Så jeg håper også at jeg kan slå to fluer i en smekk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dessverre støyer den også litt, men jeg har ikke sett de nevnte stripene over komponent/720p så langt på min 50" DLP-TV...

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere som får den skumle stripa prøvd å koble den rett i TV\proj.. dà?

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

min går direkte fra xbox til projektor
    når jeg bruker den som extender med mce skalerer den opp til 720p men går fremdeles på 60hz

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppservert det samme på min AE700E. Det virker som xbox360 har problemer med oppkonverteringen fra 576i til 720p. Jeg har ikke prøvd med 1080i så jeg vet ikke om det er samme problem her.

Jeg har en teori om at Microsoft har glemt at det er noe som heter PAL når de laget DVD-avspilleren... Avspilling og oppkonvertering kan se ut som skjer i software i boksen. Siden 720p signalet på xbox360 kjører 1280x720p@60Hz får vi en missmatch mot antall bilder per sekund i PAL og dermed for sone 2 filmer. Noen av dere som bruker HTPC for å spille DVD har sikkert erfart at oppfriskningsfrekvens på skjermkortet på 50Hz eller evt. 75Hz gir glattes avspillig av sone 2 filmer, mens for sone 1 filmer bør man benytte 60Hz? Dette skyldes selvfølgelig at PAL er 50Hz (50 halvbilder i sekundet) og NTSC er 60Hz. Jeg tror derfor at når software-avspilleren forsøker å avspille sone 2 (50Hz) platene med 60Hz skjermoppfriskning oppstår det rivninger/striper i bildet. Hvis Microsoft har hatt så dårlig tid som det kan virke som om de har hatt med å lansere xbox360 kan det tenkes at man aldri fikk tid til å ta høyde for dette problemet før lansering. Kunne vært interessant å sjekke om noen som har en "sone 1" xbox360 opplever samme problemet med sone 1 filmer. Det ville evt. avkreftet eller styrke teorien min :-) Vi kan jo håpe at det kommer oppdateringer senere som fikser dette.

For min egen del er ikke dette krise siden xbox360 uansett ikke ser ut til å klare å konkurrere med bildekvaliteten jeg får fra min HTPC ;-)

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xbox360 og dvd?

Jeg opplever ingen problemer med avspilling av dvd, faktisk så danka den ut både den relativt greie dvd spilleren min (dv470 pioneer) og HTPC min..

Og når jeg installerte 360 igår, mener jeg bestemt å ha sett en valgmulighet mellom 50 og 60 hz..

Tv er da en Pioneer 436FDE..

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører min 360 med vga inn på vga modulen på min loewe vitros, vga modulen tar bare 848x480p eller 640x480p (60Hz) men jeg har ingen problem med å se PAL dvd'er noe som må bety at de blir konvertert fra PAL til 480p.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ialefall ikke bruke min 360 som dvd spiller da det kommer 2-3 svære striper vannrett over bilde som danser opp og ned! Bruker component direkte koblet til ae-700. Ble litt skuffet da jeg skulle prøve den med en dvd-film for første gang i går, min kjære dvd spiller har jeg lånt bort til min mor for noen dager. Kan jo spille av filmene fra pc da. Kjekt med alternativer!

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Jeg lurer på om noen i Microsoft har hørt om PAL i det hele tatt
    mitt største argument for mitt kjøp av 360 var skikkelig 720p.
    Føler meg lurt rett og slett

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med komponent rett inn i mitt samsung LE32R51. Bildet var så som så samenlignet med Denon 3910! Bare testet for å ha gjort det liksom. Enda ikke prøvd å spille dvd fra den på projektoren. Rart det er feil med noen og ikke med andre, det skulle vel være samme software i de første konsollene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •