Ang. stengt tråd "Brenne ps2-spill" - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja har svært lite erfaring med CD/DVD plater.

Har vært DJ i over 2 år, hører stort sett på musikk fra jeg våkner til jeg legger meg, og har ca 360 DVD filmer.

Har hatt CD spiller siden mars 1987, og har ennå tilgode å ødelegge en eneste plate.

Så enten er det jeg som er flink til å behandle disse, eller så er det mange kjærringer her i forumet som lar platene ligge strødd rundt i huset.

Spilte akkurat igjennom den første CD n jeg kjøpte, og den spiller som alltid uten problemer.

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er helt tydelig at dere som ikke opplever behov for backup har svært lite erfaring med CD/DVD plater.

Det er en myte at CD/DVD plater er evigvarebde. SVT har et gedigent arkiv med CD plater. De eldste av disse begynner nå å bli problematiske å spille av. Tror dere det bare er å hente en ny i butikken eller få tilsendt av plateselskapet? Hadde det vært så vel, så hadde jeg ikke sett behov for kopiering. Man betaler for en lisens av CD/DVD'en. Så egentlig burde man få en ny hvis det oppstår problemer med platen. Dette ville koste plate-/filmselskapet noen få øre. Selvfølgelig må defekt plate fremvises og leveres.

Men dette har ikke musikk- og filmbransjen skjønt. Vi har derfor heldigvis et relativt liberalt regelverk for backup og kopiering i dette landet. Det ER faktisk ov å ta kopi av musikken sin for å ha i bilen, Man HAR lov til å lage sin egen samle CD. Det er faktisk lov å lage backup kopi til slektninger og nære venner.

Når det kommer til spill,så vet vel de fleste eller kan tenke seg til hvordan en "snørris" på 8-12 år med kompiser på besøk kan behandle platene. Jeg kjenner flere som har mange spill som er ødelagt av riper, saftklin og kjeks. Det er derfor meget praktisk at de har brukt en backup av spillet i steden for.

Så for de som lurer på hvordan man kopierer PS2 spill:

Last ned dette freeware programet og velg "Mode" og "ISO -read" for å lese spillet og velg "Mode" og "ISO-write" for å brenne spillet.

For å få brukt sikkerhetskopien må maskinen være modifisert med en chip eller bruke såkalte "swap magic" plater. Jeg er behjelpelig med å utdype dette om nødvendig.

Jeg synes forøvrig det er tull å sensurere dette på et såpass relevant forum, så lenge det ikke strider mot norsk lovgivning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest en veiledning som sa at du ikke kan dele mp3 med alle på jobben hvis du jobber i en bedrift på 100 ansatte. Men du kan fint dele med han på nabo-kontoret eller tanta di. Uansett er det tvilsomt om det er slike tilfeller industrien ønsker å fokusere kreftene på. Har du 100mbit og deler med hele verden er du vel mer i målgruppa for plate/musikk-industrien...

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Ja har svært lite erfaring med CD/DVD plater.

Har vært DJ i over 2 år, hører stort sett på musikk fra jeg våkner til jeg legger meg, og har ca 360 DVD filmer.

Har hatt CD spiller siden mars 1987, og har ennå tilgode å ødelegge en eneste plate.

Så enten er det jeg som er flink til å behandle disse, eller så er det mange kjærringer her i forumet som lar platene ligge strødd rundt i huset.

Spilte akkurat igjennom den første CD n jeg kjøpte, og den spiller som alltid uten problemer.
    Poenget er at vi trenger ikke å argumentere for _hvorfor_ vi ønsker å ta backup, eller om det er nødvendig. Det er lov å gjøre det, og da får det være opp til hver enkelt om de synes det er nødvendig.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var vel ikke tråden for "Se hvor mange CD/DVD plater jeg har og hvor flink jeg er til å behandle de"? Du er svært trangsynt JonGoii! Jeg har en meget stor samling selv (PSX,PS2,XBOX,DVD,CD,LD), men jeg må innrømme at ikke alle platene fungerer 100% fortsatt. Platene som var med i russetida har blitt meget slitne og dette er vel mye av av den samme behandlingen platene for ved å være på gutterommet til 4 "snørriser". Bare fjern alkoholen i glassene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •