Xbox 360 på plasma: Panasonic TH42PA50E

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 på plasma: Panasonic TH42PA50E

Hvordan blir bildekvaliteten på min plasma kontra en vanlig TV, og kontra den gamle Xboxen? Evt. hva må jeg gjøre for å få best mulig grafikk? Hvilke innganger? Kabler osv?

Vet jo ax LCD er det mest optimale på en spillkonsoll og særlig Xbox360. Så et Xbox360 klipp på LCD og det var jo helt vill grafikk....sykt!!! Så nesten helt ekte ut ass...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for alle svarene...

dritt forum

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360, vist jeg ikke husker helt feil, støtter vell component som det beste.
    Mener at den ikke har dvi/hdmi.

Så component blir det beste resultetet, uansett om man bruker lcd eller plasma vill jeg tro.

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tålmodighet er en dyd! Det beste bildet vil du nok få med den orginale VGA kabelen som er ekstrautstyr. Den er vanskelg å få tak i. Under er det en link til en test med et godt "oppløsnings kart" (beste ordet jeg fant trett på jobb). Eller så er det nest beste alternativet som nevnt over komponent.

http://hardware.teamxbox.com/reviews...D-AV-Cable/p1/

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel.. nå har vel ikke pa-50 pc inngang.

Men er det ingen som har denne skjermen og som har koblet opp mot xbox360? Det vil vel være en fordel å kunne kjøre den mot component inngangen til pa-50, så man får hd bilde.
    Men hvilken kabler kan man bruke da? har selv kjøpt : advanced scart kabel, med opptisk utgang for digital lyd.

Men må vel ha en slaks overgang fra den fulle scarten til komponent, eller finnes kan man enkelt å greit bare bruke 360hd kabelen?

(for å få både Digital lyd Og HDbilde)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magfa
    Det vil vel være en fordel å kunne kjøre den mot component inngangen til pa-50, så man får hd bilde.
    Man får jo ikke HD-bilde ettersom PA50 er lavoppløst, så det er kanskje like greit å kjøre 480p via komponent.

Jaypee: Hvis du er litt høflig og hyggelig, her som i det virkelige liv, får du nok litt bedre respons.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mm, men ser når f.eks det blir kjørt HD"filmer" på denne skjermen i butikkene, så er det jo "like" bra bilde som på ekte HD skjermer.
    vet den skalerer det om bildet, men alikevel.
    Det er vel en grunn til at man kan kjøre hd inn gjenom composit inngangen på skjermen, men ikke gjenom skarten?

( men det var kansje det du mente også?)

Det geniale med xbox360 er jo at man ikke trenger pcinngang lenger på skjermen. Så plutselig ble flere skjermer høyaktuelle!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magfa
    Det er vel en grunn til at man kan kjøre hd inn gjenom composit inngangen på skjermen, men ikke gjenom skarten?
    Ja, det er fordi scart ikke støtter høyere oppløsning enn PAL (576i).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig genialt med at man "ikke trenger pc inngang" angående et tvspill. Dette er jo normen og personlig kan jeg ikke huske et tv spill som krever pc inngang

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jo ax LCD er det mest optimale på en spillkonsoll og særlig Xbox360. Så et Xbox360 klipp på LCD og det var jo helt vill grafikk....sykt!!! Så nesten helt ekte ut ass...
    Trust me!

På min LG RX32LX2 så er det rått ihvertfall:-)

Ta en titt på min hjemmekino-side, så ser dere bilde av kameo, selv om et foto ikke gjør rettferdighet på hvor godt bildet er da ;-)

Er ihvertfall herlig å endelig ha 360en i hus, og koblet med HD-signaler på en lekker TV:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Hva er egentlig genialt med at man "ikke trenger pc inngang" angående et tvspill. Dette er jo normen og personlig kan jeg ikke huske et tv spill som krever pc inngang
    hehe
    mente at man kan koble seg opp mot pc'en gjenom xbox360'en, så man trenger ikke pc inngang på skjermen.
    Bruker enten Windows Media Connect eller windows media senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si at Panasonic TH42PA50E gjør en utmerket jobb med både 720P og 1080i fra Xbox 360. Dette var rett og slett imponerende. Jer ser ingen grunn til å kjøpe HD på en god stund ennå da denne tv'n leverer i massevis.

Jeg satt faktisk igjen med bedre inntrykk hos meg en hva jeg gjorde hos en kompis som har en Pioneer HDE-434... riktignok er den nesten 2 år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmm slikt jeg vil høre !!
    flere som har denne erfaringen? får jo pa-50 til under 15k i Norge nå, da slipper man overprisa pioneer hd skjermer og å vente på panna hd skjermer som aldri kommer.

Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Kan bare si at Panasonic TH42PA50E gjør en utmerket jobb med både 720P og 1080i fra Xbox 360. Dette var rett og slett imponerende. Jer ser ingen grunn til å kjøpe HD på en god stund ennå da denne tv'n leverer i massevis.

Jeg satt faktisk igjen med bedre inntrykk hos meg en hva jeg gjorde hos en kompis som har en Pioneer HDE-434... riktignok er den nesten 2 år gammel.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA50 er en meget god skjerm det! Spesiellt når det gjelder dagens analoge tv-signaler! Den gjør også god jobb på HD-signaler, selv om den ikke når helt opp til de HD-klare. Den eneste minusen med skjermen foruten at den ikke er HD-klar er at du ikke har digital inngang på TV'en. Hverken DVI eller HDMI, noe som jeg ser på som en svakhet! Og den er ikke superspesifisert når det gjelder funksjoner som PiP o.l. Ellers er det bare godord å si om denne TV'en fra min side ihvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å vurdere PA-50 igjen, haka er at jeg skulle hatt HD tv til xbox360. Samtidig så er kanskje ikke forskjellen så veldig stor...

Har nå en crt tv, 32" 100hz med advanced scart(rgb) som signalkilde til 360. Vil man se/få høyere oppløsning og betraktelig bedre kvalitet med PA-50 over component iforhold til crt tv`n jeg har?

Går det an å anslå prosentmessig hvor mye man taper på bildekvalitet(grafikk) fra en HD-ready tv mellom 25-30 k iforhold til PA-50?

Ser forresten på sidene til elkjøp og lefdal at det annonseres med to forskjellige betegnelser på PA-50, den ene til ca 14900 kr og den andre til ca 15900 kr.
    Noen som kan avklare dette?

Thanks!

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter ikke denne tven 720p og 1080i gjennom komponent?? Bare kjøre Xbox 360 med komponent da. Tror ikke du ser så stor forskjell på feks en pv500 og denne lavoppløste tven. Noen som kan noe om dette her på forumet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en pv500, og jeg får et helt vanvittig bra bilde når jeg spiller xbox360. En kamerat av meg har en 32" sony 100hz crt tv som er 1 år gammel, skal vistnok være en bra tv, men når han kjører 360en på den blir det mye mye dårligere bilde enn på pv500.(men uten sammenligning ville man kanskje ikke reagert på bildet?) Jeg synes iallefall at det er klart og tydelig at 360 er laget for HD tv.

Jeg hadde pa50 tidligere i høst, men det var før jeg fikk 360en så jeg fikk aldri testet disse 2 sammen. Men pa50 er en meget bra tv selv om den mangler enkelte innganger. Jeg har studert pa50 og pv500 side om side med HD film via komponent uten å se KLARE forskjeller, men små forskjeller i bildet var det. Hvis man hadde kjørt HD filmen inn på pv500 via HDMI inngangen er det mulig forskjellen fra pa50 hadde blitt mye klarere, men det vet jeg ikke. Jeg kjører iallefall 360en via komponent til PVen, og jeg tror PAen kan gjøre en tilnærmet lik jobb som PVen når det gjelder bildet via komponent.

Pa50 takler HD signaler, men skalerer disse ned da den ikke har den rette oppløsningen for å vise ekte HD. PA50 oppløsning er 852x480
    720p = 1280x720
    1080i = 1920x1080

Man bør nok ikke la HD-hysteriet ta helt overhånd når man skal kjøpe tv, men er du ute etter en god spilleopplevelse på 360en, så er mitt tips at du burde kjøpe en tv som takler HD signaler.

DEC: Prisene du nevner er nok med og uten fot.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at det er en del forskjell på HD-signal gjennom komponent og gjennom HDMI! Det er realtivt logisk da du med HDM-kabel slipper å konvertere et digitalt signal over til analogt før det går via komponentkabelen til TV'en.

Etter mine erfaringer med PA50 og PA500, så er PA50 en del bedre på dagens analoge TV-signal, men PA500 nærmest knuser den når den får HD-signal via HDMI.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaypee
    Ok, takk for alle svarene...

dritt forum :-x
    Du skriver innlegg nesten kl elleve om kvelden og blir dritsur når noen ikke har svart kl 14 dagen etter...:roll:? Om natten så gjør vi mennesker noe rart som kalles å SOVE og om dagen, tror det eller ei, går mange på skole eller jobber...
    (merkelig hvordan livet går sin gang mens du ventet på svar:shock: )
    Det er vel kanskje tryggest at AV forum får noen til å jobbe nattskift og lete etter innlegg, for gud forby at noen må vente 15 timer på svar.
    Eller kanskje økonomisk kompensasjon fra AV forum for tort og svie hadde gjort seg, siden du ikke fikk spillt xbox med optimalt bilde mens du ventet på svar?
    Stakkars deg :cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •