Offisiell tråd Playstation3 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 100 av 100
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Synes det er litt gøy å se hvordan noen "heier" på sin favoritt-konsoll, og synes alt annet er barnslig eller dårlig før det i det hele tatt har kommet på markedet.

Må da være bedre å vente med et litt åpent sinn?
    Man skal jo selvfølgelig vente med å dømme en konsoll sønder og sammen før man har fått testet den, men det betyr jo ikke at vi kan ha en prelimenær diskusjon rundt spillene som allerede er blitt vist på E3?

Og bare så det er sagt, så har jeg ingen "favoritt-konsoll". Jeg kommer til å kjøpe meg en PS3 fordi den har flest spill-serier jeg liker og fordi Xbox360 og Wii har mer eller mindre ingen eksklusive titler jeg kunne tenkt meg å spille. Det har altså med spillene å gjøre. Hvis Wii og Playstation3 hadde byttet spillserier så hadde jeg selvfølgelig skaffet meg en Wii.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg er enig i det. Bare gøy med litt diskusjon, men synes noen kunne hatt et litt mer åpent sinn. Så kjedelig det må være å gå glipp av Nintendo Wii (vel og merke hvis styresystemet funker så bra som det ser ut), bare fordi man nekter å kjøpe annet enn Sony.

Og jeg er også enig i at Nintendo generelt har mer barnslige spill enn de andre. Men nå synes jeg ofte at de mest barnslige spillene er de morsomste, hvertfall når det gjelder multiplayer

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som vil ha mer innsikt (og ammo i konsollkrig-situasjoner :P) kan ta en titt på følgende artikler:
    PS3
    Wii

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Men nå synes jeg ofte at de mest barnslige spillene er de morsomste, hvertfall når det gjelder multiplayer
    Ja, 4 gale voksne mannfolk som sitter å spiller mariokart mot hverandre er bare helt sinnsykt morro!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Double Dash var bare helt rått i multiplayer.

Jeg skal uansett ha meg en PS3 koste hva det vil egentlig. Jeg elsker exclusive spillene til Sony og først å fremst elsker jeg håndkontrollen dems. Det er omtrent ene og alene grunnen til at jeg aldri kommer til å eie en Xbox. Jeg takler bare ikke kontrollen. Første Xbox'en var bare horribel rett å slett. Folk tok jo nærmest feil av hva som var maskinen og hva som var kontrollen. 360 sin er noe bedre men liker ikke den noe spesiellt heller.

Tror jeg kommer til å kjøpe meg en Wii også faktisk. Men det er mest pga at den skulle ha mulighet til å gå online og laste ned SNES spill gratis men dette har jeg ikke funnet noen informasjon på de siste dagene. Håper inderlig at det blir inkludert. Finnes ufattelig mange gode SNES spill.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Håper inderlig at det blir inkludert. Finnes ufattelig mange gode SNES spill.
    Veit hvilket jeg ville lastet ned først hvertfall: Turtles in Time!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både en vanlig XBOX, og en PS2 kontroller til min XBOX. Jeg foretrekker XBOX kontrolleren til alt med unntak av fighters hvor PS2 kontrolleren er overlegen. Til bilspill er XBOX kontrolleren en klasse bedre.

Forutsetningen for å kunne bruke XBOX kontrolleren er at man ikke har småpike hender. Har man labber som en tømmerhugger ligger den godt i hånden.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg har både en vanlig XBOX, og en PS2 kontroller til min XBOX. Jeg foretrekker XBOX kontrolleren til alt med unntak av fighters hvor PS2 kontrolleren er overlegen. Til bilspill er XBOX kontrolleren en klasse bedre.

Forutsetningen for å kunne bruke XBOX kontrolleren er at man ikke har småpike hender. Har man labber som en tømmerhugger ligger den godt i hånden.
    Jeg skal innrømme at jeg liker ps2 bedre enn xbox, men en av grunnene til det er den HÅPLØSE kontrollen til xbox.. Den er alt for stor og knappene er så utrolig harde, os2 kontrollen har kun flate knapper og de er så mye mer behagelige å bruke. Hurtig gass og brems og pumping av gass og brems er mye letttere på ps2, på xbox må man bruke 2 forskjellige hender og 2 forskjellige fingre, på ps2 kan man bruke den ene tommelen. Ikke nok med at xbox knappene er lange og bruker lengre tid på å presse helt inn og ut, men man må styre med den ene hånden samtidig... For meg er det ganske logisk og personlig fortrekker jeg ps2 kontrollen mye mer enn xbox. Jeg spiller mest og nesten bare bilspill(spiller skjeldent i det hele tatt) Så har ikke noe serlig erfaring enn fra bilspill.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil påstå at jeg har ganske normale hender, ikke småpike hender og heller ikke overvokste hender!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har småpikehender og hatet den første Xbox-kontrollen dypt og inderlig; den nye var litt bedre. Skjønt, kan ikke fatte og begripe at de var teite nok til å ha seks face buttons. Seks knapper til én finger! Men den til 360 liker jeg godt, kanskje på høyde med Dual Shock med litt mer tilvenning. Synes det er bra at Sony har beholdt samme formen jeg, er det ei ødelagt, så fiks det ikke.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal uansett ha meg en PS3 koste hva det vil egentlig. Jeg elsker exclusive spillene til Sony og først å fremst elsker jeg håndkontrollen dems. Det er omtrent ene og alene grunnen til at jeg aldri kommer til å eie en Xbox. Jeg takler bare ikke kontrollen. Første Xbox'en var bare horribel rett å slett. Folk tok jo nærmest feil av hva som var maskinen og hva som var kontrollen. 360 sin er noe bedre men liker ikke den noe spesiellt heller.

Tror jeg kommer til å kjøpe meg en Wii også faktisk. Men det er mest pga at den skulle ha mulighet til å gå online og laste ned SNES spill gratis men dette har jeg ikke funnet noen informasjon på de siste dagene. Håper inderlig at det blir inkludert. Finnes ufattelig mange gode SNES spill.
    Akkurat som jeg skulle sagt det selv, alt sammen! tror jeg bare kan la være og poste, revox sier det jeg mener uansett

Dette med gratis nedlasting av snes-spill var nytt for meg, men det var jo meget interessant! er gammel snes-eier og mimres nå mange av favorittene:

street fighter 2, killer instinct, mortal kombat 1 & 2 (FINSH HIM!!), f-zero, final fight, donkey kong osv osv..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    One of the most anticipated features of Wii is its game download service, dubbed the "Virtual Console." Using this Virtual Console service, users will have the ability to download and play many or all Nintendo-produced games.

Games from the NES, Super NES, and Nintendo 64, as well as Mega Drive/Genesis and TurboGrafx 16 will be offered via the Virtual Console download service. While the entire catalogue of games for these machines will not be offered, a "best of" selection will be available at a price.

While the gameplay will be the same for all of the retro titles offered via the Virtual Console, Nintendo has stated that some of the games may be improved with sharper graphics or better framerates, with a possibility for Wii remote adaptation. The Virtual Console service will not be used exclusively for retro games, however. Nintendo has stated that "it also will be home to new games conceived by indie developers whose creativity is larger than their budgets."
    Her vart det litt informasjon ihvertfall og det ser jo veldig lovende ut, men var ikke gratis som jeg trodde dog. Gleder meg uansett til Wii kommer jeg.. Kan bli en artig maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig! Kunne gjerne kjøpt Wii jeg og for å laste ned Snes spill gratis :grin: Digger Snes! Men liker rett og slett ikke den stygge kontrollen eller hva det er til Wii. Ser helt grusom ut. PS2 har jo en lignende allerede :wink: dvd kontrollen! Er sikkert litt annerledes. Men samme design.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel bilde av en litt retro-aktig håndkontroll som man også kunne plugge til Wii...? Mener å huske å ha sett noe sånt, og mener også å huske at den ligna veldig på SNES-kontrollen.
    Motion-sensor kontrollen er nok bare for spill som støtter det nye kontroll-systemet.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt genialt om de legger til en kontroll av den "gamle" snes typen. Da har maskine helt klart et digert bruksområdet som forløpig er unikt på markedet.

Tviler på at MS og Sony vil inkludere mulighet av å laste ned PSX eller Xbox spill på sin nye konsoll med det første. Så det skal Nintendo ha kredit for. De vil ha vært sitt bruksområde. Wii for ren morro og nostalgi, PS3 for morgendagens spill og film

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xbox360 har nedlasting av forskjellige typer spill, så jeg tror nok andre tenker slik også. koster noen små penger da. på PGR3 kan man for eksempel gå rundt i garasjen, der står det gamle arkademaskiner. går man bort til dem kan man spille på dem. litt morsomt. håper andre også legger til slike "gullkorn"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at MS og Sony vil inkludere mulighet av å laste ned PSX eller Xbox spill på sin nye konsoll med det første. Så det skal Nintendo ha kredit for. De vil ha vært sitt bruksområde. Wii for ren morro og nostalgi, PS3 for morgendagens spill og film
    PS3 er ikke bare for morgendagens spill og film den heller, Revox!

allerede på PS2 ser vi flere eksempler på at de gamle klassikerne blir lansert om igjen, og du kan f.eks få 20 gamle snes eller sega-klassikere på et PS2-spill. På Tekken 5 kan du for eksempel spille de tre gamle PS-One versjonene av tekken 1, 2 og 3. Det er jo fett fordi som ikke har de gamle klassikerne stående i hylla!

I tillegg skal visst ikke online-tjenesten til PS3 stå noe tilbake for 360 sin, så vi vil nok se litt av hvert på nedlastingsfronten fra Sony også. De har ihverfall vett til å inkludere en skikkelig harddisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt genialt om de legger til en kontroll av den "gamle" snes typen. Da har maskine helt klart et digert bruksområdet som forløpig er unikt på markedet.
    God ide :grin:

Hvorfor tviler du på det? Hvorfor tror alle at alt skal bli så mye bedre på Wii? Vet jo ikke noe mer om den enn PS3 egentlig. Har kanskje lagt ut mer info om Wii pga at den kommer litt tidligere. Men det mange ting som kan skje innen den tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    PS3 er ikke bare for morgendagens spill og film den heller, Revox!

allerede på PS2 ser vi flere eksempler på at de gamle klassikerne blir lansert om igjen, og du kan f.eks få 20 gamle snes eller sega-klassikere på et PS2-spill. På Tekken 5 kan du for eksempel spille de tre gamle PS-One versjonene av tekken 1, 2 og 3. Det er jo fett fordi som ikke har de gamle klassikerne stående i hylla!

I tillegg skal visst ikke online-tjenesten til PS3 stå noe tilbake for 360 sin, så vi vil nok se litt av hvert på nedlastingsfronten fra Sony også. De har ihverfall vett til å inkludere en skikkelig harddisk!
    Ikke bare det men du kan også spille PS1 spill med nesten identisk kontroll. Uten å legge ut noe ekstra peng. Det er ganske greit egentlig.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Hvorfor tviler du på det? Hvorfor tror alle at alt skal bli så mye bedre på Wii? Vet jo ikke noe mer om den enn PS3 egentlig. Har kanskje lagt ut mer info om Wii pga at den kommer litt tidligere. Men det mange ting som kan skje innen den tid.
    En av grunnene er kanskje at spillene til de gamle konsollene tar veldig liten plass sammenlignet med dagens spill. Jeg har ganske mange spill fra de gamle konsollene på pc'en her som jeg spiller ved hjelp av emulatorer. Snittstørrelsen på spillene til SNES er rundt 1MB. Spill til PS1 og Xbox kan fort ta 650 ganger så stor plass Men klart, med bredbånd og en god server burde det ikke ta for lang tid å laste ned cdromspill heller. Forøvrig eier Mariokart til SNES alle de andre utgavene.

a|ex : Jeg likte også at de tok med de gamle Tekken spillene i Tekken 5, men jeg likte ikke at de ikke gikk i nærheten av så bra som de gjør på en PS1/PS2 i PS1 modus.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •