Offisiell tråd Playstation3 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 100
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PS3 fremstår som det utvilsomt beste alternativet for min del, ikke synes jeg den er dyr heller - tvert om! At seriene ikke tar slutt gjør vel ingen ting, det er tross alt respektable og gode spill vi snakker om som vi vet leverer kvalitetsopplevelser.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    PS3 fremstår som det utvilsomt beste alternativet for min del, ikke synes jeg den er dyr heller - tvert om! At seriene ikke tar slutt gjør vel ingen ting, det er tross alt respektable og gode spill vi snakker om som vi vet leverer kvalitetsopplevelser.
    Og jeg sier meg 100% enig i dette.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt gjort å konkludere med dette uten å hverken ha sett eller prøvd maskinen. Det er greit å være pro playstation fordi de alltid har hatt greie maskiner og ikke minst gode spill. de store aberet hittil med playstaion er livedelen. her var og er xbox lysår foran playstation. live-delen er faktisk en av de aller viktigste tingene med disse spillkonsollene. det øker levetiden på de overprisede spillene dramatisk. håper playstation 3 kommer med en skikkelig live-del, spesielt siden egmont som har alle spillene og konsollen holder til i samme hus som oss
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    godt gjort å konkludere med dette uten å hverken ha sett eller prøvd maskinen. Det er greit å være pro playstation fordi de alltid har hatt greie maskiner og ikke minst gode spill. de store aberet hittil med playstaion er livedelen. her var og er xbox lysår foran playstation. live-delen er faktisk en av de aller viktigste tingene med disse spillkonsollene. det øker levetiden på de overprisede spillene dramatisk. håper playstation 3 kommer med en skikkelig live-del, spesielt siden egmont som har alle spillene og konsollen holder til i samme hus som oss
    Det er vel ikke gjort noen bastante konklusjoner enda slik jeg ser det, men for min del så framstår ps3 som det beste alternativet, av flere grunner. Jeg skal iallefall overhodet ikke komme her og påstå at ps3 er det beste alternativet, for alle, uansett. Men for meg så... :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel ingen grunn til at PS3 ikke skal videreføre arven fra forgjengerne og forbli en soleklar nummer en på konsollmarkedet :-P En sådan posisjon oppnår man ikke sånn helt uten videre.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det noe jeg ikke har fått med meg, men er det noen som kan fortelle meg hva som er så flott med den nye Nintendo maskinen?? Hva som lokker fremfor PS3 og hva som er nytt i forhold til dem andre?
    '

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Nå er det noe jeg ikke har fått med meg, men er det noen som kan fortelle meg hva som er så flott med den nye Nintendo maskinen?? Hva som lokker fremfor PS3 og hva som er nytt i forhold til dem andre?
    '
    Noen foretrekker en del spill som bare er på Nintendo, også er det vel noen som mener at det nye kontrollsystemet kommer til å bli knall, utover det vet ikke jeg.

Personlig synes jeg det bare har gått ned med Nintendo etter Super Nintendo. Men det er nå bare meg da.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda et ankepunkt, dette maset om onlinespilling. Får jo inntrykk av at det er det eneste som teller. Håper ikke muligheten for fire spillere på samme skjerm dør ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der pogwaq. forøvrig er og blir nintendo et leketøy for barn spør du meg. jeg husker jeg synes nintendo og super nintendo var dødsrått en gang i tiden. og så skulle jeg på liv og død oppgradere til en slik add-on sak som gjorde at SNES'en ble en 32-bits maskin, men som kom playstation og så verken hørte eller så jeg noe mer til 32 bits SNES, ikke noen spill dukket opp heller..

alt det dreier seg om nå er hvordan man skal veive med kontrollen for å få mario til å utføre noen nye stunts. teller ikke grafikk og skikkelige spill lenger? nei, takke meg til PS3! xbox 360 er gammelt nytt allerede. det er blitt kjedelig og er begrenset av den tekniske innmaten som er i steinalderen i forhold til PS3.. og nintendo er for unger.

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en "test" av XBOX 360 vs. PS 3 vs. Nintendo Revolution. Det var en hardware "test" dem hadde tatt teoretisk etter den informasjonen dem hadde da, og den viste at PS 3 og XBOX 360 lå på et gjevnt nivå, men Nintendo Revolution hadde hardware tillsvarende PS 2! Hehe, litt seine i utviklingen kanskje?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PlayStation er faktisk den add-on-dingsen som aldri kom ut til SNES. Startet som et samarbeidsprosjekt som ble kansellert grunnet diverse uenigheter om lisenser, og Sony valgte å lansere den på egen hånd.

Forøvrig uenig i at Nintendo er for unger. Banning og pupper gjør ikke et spill mer voksent, og Mario er ikke mer barnslig enn Need for Speed.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nintendo er og blir en konsoll for barn. XBOX og Playstation er for voksne (og barn). Min favoritt er uten tvil Playstation pga de overlegne spillene, se bare her: Tekken, GTA, GT, Metal Gear solid, Devil May cry osv. Uslåelig konsoll.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg sykt til alle 3 er på markedet . Men det blir nok en Nintendo Wii på meg . Zelda fan av rang her! Samt mye anna snadder, og tror den nye kontrollern er helt rå . Mer innlevelse etc.. Gleder meg. Håper kompisen min som er PS fantast kjøper seg PS3 med en gang den kommer . Så jeg får snylta litt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nintendo sikter seg ihvertfall generelt inn på en ynge målgruppe enn sony, det kan vi vel være enige om..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nintendo er ikke utelukkende for barn, men også de voksne som er modne nok til at et spill ikke skal inneholde blod&gørr, og har fantasi nok til at et spill ikke behøver å være en fotorealistisk simulator.

Jeg vokste opp på 80 tallet, og hadde både en ZX Spectrum, og en Commodore 64. Til og begynne med kostet Spectrumen 2000kr, og 64en 6000. Spectrumen solgte i bøttevis, mens 64en var en maskine forbeholdt de virkelige entusiastene (Jeg tror 6000kr var mange penger i 1983).

Prisen på C64 ble et år senere halvert, og først da tok den av. Men Spectrumen med sin langt dårligere grafik og lyd fortsatte med å selge. Mye av grunnen for det var at den hadde noen fantastiske spill, og da som nå var en del av de exclusive.

Nå som da tror jeg det finnes en del mennesker som har det å spille som prioritet 1, også kommer det å nyte grafik lengre nede på listen

PS3 sliter med å overbevise, det er både min og pressens mening. Om PS3 blir en suksess avhenger mye av om BD lykkes. Jeg er usikker på hvor mange det er som egentlig ønsker å betale så mye ekstra for at PS3 skal kunne avspille BD, de er nok overrepresentert her inne, men langt de aller fleste bruker konsollene sine til å spille på.

Jeg vil ikke avskrive PS3 siden de har en del unike titler. Men de står svakere enn ved forrige generasjonsskifte siden Xbox nå har sin Gran Turismo i Forza, og GTA er heller ikke lengre PS exclusive, men tvert i mot så er GTA live content Xbox exclusive.

Atari 2600 var den mest solgte konsollen inntil NES kom, SNES den mest solgte inntil Playstation dukket opp, og det er ingen garanti for at PS3 vil bli denne generasjonens mest solgte konsoll.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også ganske enig i at nintendo er for barn, det har jeg flere eksempler på. Se bare på spillene..mario ditt, mario datt.. vil nå påstå at det er ganske mye mer tilregnet for barn enn et avansert bilspill eller GTA. Min lillebror ville heller ha Nintendo DS istede for PSP fordi så mange av vennene hans hadde det, jeg prøvde å overtale han, men han insisterte, det var også pga de spillene som var til nintendo. Så jeg står fortsatt for at nintendo er for den yngre delen av folket.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega CLSC-215
    Så en "test" av XBOX 360 vs. PS 3 vs. Nintendo Revolution. Det var en hardware "test" dem hadde tatt teoretisk etter den informasjonen dem hadde da, og den viste at PS 3 og XBOX 360 lå på et gjevnt nivå, men Nintendo Revolution hadde hardware tillsvarende PS 2! Hehe, litt seine i utviklingen kanskje?
    Hvis du ser Nintendos E3 press conference så får du en bedre innsikt i hvorfor de har valgt å produsere en teknisk svakere maskin enn PS3 og Xbox360. Det har (visstnok) ikke med hvordan spill ser ut, men hvordan de føles å spille. (da refererer de til den innovative kontrolleren).

Jeg forstår veldig godt hvorfor Nintendo gjør slik de gjør. Gamecube kræsjet og brant til tross for at den hadde bedre innmat enn PS2en. Nintendo har innsett at de ikke klarer å å konkurrere med Sony på grafikk-fronten. De må reinventere seg selv og gå i en helt annen retning for å slå gjennom, noe de har gjort nå. De vil at gaming skal bli et massemedium på linje med tv og Internet, noe "alle" bruker. Jeg syns de er ambisiøse, men jeg tror ikke Nintendo klarer å konvertere millioner av non-gamere til å plutselig begynne å spille videospill.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    PlayStation er faktisk den add-on-dingsen som aldri kom ut til SNES. Startet som et samarbeidsprosjekt som ble kansellert grunnet diverse uenigheter om lisenser, og Sony valgte å lansere den på egen hånd.

Forøvrig uenig i at Nintendo er for unger. Banning og pupper gjør ikke et spill mer voksent, og Mario er ikke mer barnslig enn Need for Speed.
    Need for Speed (Underground)-spillene er jo enda mer barnslige enn Mario-spillene med den åndsvake og gjennomsyrende ghetto-faktoren. Jeg klarer ikke uttrykke hvor intenst jeg *hater* NFS:U-spillene.

Mario har jeg ikke sansen for, men jeg har ingen problemer med disse spillene. Jeg kjenner ikke blodet koke på samme måte når jeg tenker på Mario som når jeg tenker på NFS:U.

Jeg har sett både Sonys og Nintendos pressekonferense, og det er tydelig at Nintendo - til tross for deres mål om å spre videospill til alle folk og alle generasjoner - fokuserer på et yngre publikum. De hadde et par "voksne" titler (Red Steel f.eks), men hovedsaklig så var det hovedsaklig barne-relaterte spill.

Det var ett Wii-spill jeg kunne tenkt meg å spille. Konferensen åpnet med at en av Nintendo-folkene kom ut og dirigerte et virtuelt orkester i et Wii-spill og brukte Wii-kontrolleren som dirigent-pinne. Det var kanskje det eneste spillet jeg kunne tenkt med å spille, avhengig av hvor effektivt de får dirigentpinnen til å funke. Kan den styre noe annet enn tempo? Kan du øke styrkegraden, slå av enkelte instrumentgrupper, endre stil og aksentuering av musikken, osv? Hvor stort er utvalget av musikk? Kan man bruke egne CDer eller eventuelt laste ned musikk?

Hvis de får til dette spillet, så kjøper jeg meg en Wii pga det alene.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt gøy å se hvordan noen "heier" på sin favoritt-konsoll, og synes alt annet er barnslig eller dårlig før det i det hele tatt har kommet på markedet.

Må da være bedre å vente med et litt åpent sinn, sånn som f.eks. Skorob..?

Jeg for min del har 360, men kunne tenkt meg begge de nye maskinene. Mest spennende ut ser Wii synes jeg, men PS3 blir vel bra også. Selv om pressekonferansen deres for det meste viste gamle spill i ny innpakning (les:bedre grafikk)...

Edit: En ting til; hvorfor skal spill på død og liv være så veldig voksent? Synes det er moro med litt barsnlige spill jeg

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til folk som liker Mario og andre "barnespill".

Nå skal det sies at jeg ikke har spilt mange av de spillene jeg stempler som "barnespill." Jeg ser på grafikken, premise'et, målgruppen og aldersgrensen og danner meg et vagt bilde om dette er et "voksent" spill eller ikke.

Det kan jo være jeg tar feil. Jeg kjenner flere voksne som elsker Mario. Når jeg snakker om spill for "voksne" og spill for "unge", så sikter jeg ikke bare til grafikken, hvor mye nakenhet, blod eller gørr det er i spillene, men heller graden av sofistikasjon av fortellerteknikk, tematikk, karakter-beskrivelser, dybde, aktualitet, osv.

Hva er temaet i Mario-spillene? Hvor godt blir man kjent med Mario som person? Får man utforske bakgrunnen hans, personligheten, målene og hans etiske prinsipper? Hva med skurkene? Får vi et solid bilde av dem? Hva er *deres* mål? Hvorfor har de blitt slik de har blitt? Hvorfor er de skurker og ikke helter?

Sammenlign gjerne med Metal Gear Solid-spillene, såkalte "voksne" spill.

For meg virker det som om Mario, Spongebob Squarepants, Sonic, Zelda, Digimon, osv ikke er de dypeste spillene. Stemmer dette? Det er dybde jeg forbinder med "voksne" spill.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •