Er denne bærbare pc`n god på dagens spill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er denne bærbare pc`n god på dagens spill?

Hei!
    Kan fint lite om pc`er og har ikke fulgt så veldig med på hva dagens pc spill krever! Håper kanskje dere kan hjelpe meg litt her!

Den selges hos coop prix. Vet ikke hva som er viktigst så jeg nevner alt som står i anonsen jeg! den har disse spesifikasjonene:

Intel Pentium M prossesor 740 1,73 GHz
    2 MB L2 cache, 533 MHz FSB
    15,4" LCD-skjerm (WXGA)
    1024 MB DDR ll-Ram
    100 GB Harddisk, 5400 rpm
    ATI Mobility Radeon X-700XL PCI Express, 128 MB DDR Ram
    DVD-brenner, 8x +/- dual-drive og dual layer
    Trådløst nettverkskort, 802.11g 54Mbit og Bluetooth
    Multi Minnekortleser 8 i 2
    8-Kanals High definiton lyd
    Ekstern Tv-tuner kort (analogt/digitalt)
    Ekstern mus, bæreveske, headsett og fjernkontroll.

Phew! det var alt! Pris: 11990kr Verdt det tro?
    Det er blitt satt av en hvis vi vil ha den.......

Ønsker gode råd og kunnskaper nå!

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok kjørt de aller fleste av dagens spill, men ikke i høyeste oppløsning. Er det spill PC du er ute etter er det å anbefale en stasjonær, som kombi maskin til spill av og til er den en grei løsning.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se "minimum requirements" og "recommended requirements" på de spillene du skal spille og sjekk om laptopen du har valgt møter kriteriene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg benytter selv en lignende bærbar til gaming til tider, og den fungerer helt greit. BFII opp til 800x600 fungerer greit, AOEIII det samme... Helt smooth fungerer det imidlertid ikke, da trenger du pr. dato skikkelig kjøling og tilhørende volum på kabinettet, samt selvsagt også et enda raskere skjermkort.

Jeg vet Dell selger bærbare med 7800GTX mobile skjermkort til en 18-20.000, mon tro om disse ikke er en bedre løsning, dog en 7-8000 dyrere selvsagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke bli brukt til bare spilling nei, men også skriverier! er også nødt til å flytte pc`n en del! er blitt lei av å måtte drasse me så mye bare for å flytte pc`n opp for å spille på storskjerm, for så å ta den med ned igjen for å koble til på nett!
    Så jeg har bestmt meg for bærbar!

Men vil den takle f.eks "Call of duty 2" utn problemer hvis jeg ikke har den på maks oppløsning da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg benytter selv en lignende bærbar til gaming til tider, og den fungerer helt greit. BFII opp til 800x600 fungerer greit, AOEIII det samme... Helt smooth fungerer det imidlertid ikke, da trenger du pr. dato skikkelig kjøling og tilhørende volum på kabinettet, samt selvsagt også et enda raskere skjermkort.

Jeg vet Dell selger bærbare med 7800GTX mobile skjermkort til en 18-20.000, mon tro om disse ikke er en bedre løsning, dog en 7-8000 dyrere selvsagt.
    Ok! Takker for råd!
    Men det bli desverre ca 7-8000kr for mye hos meg det.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Se "minimum requirements" og "recommended requirements" på de spillene du skal spille og sjekk om laptopen du har valgt møter kriteriene.
    Klarer nesten ikke å følge med på alle svarene jeg får jeg! På tide å gå til sengs tro? :P

Er det en side jeg kan finne på nette der hvor det står oppført krav til diverse spill?

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vært pengene så slå til, utrulig mye for pengene må jeg si. Du vil neppe angre, men problemet kan være skjermkortet, jeg er litt usikker når det gjelder X700 vs 6600. Så ta å sjekk internette etter review'er om X700. Men ellers ser den temmelig brukbar ut. MEN vel å merke i regn med å spill FEAR å doom 3 på max ;P

Mvh.
    PC freak

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker helt fint til å spille. ikke noe jeg ville kjøpt hvis jeg var ute etter en gaming pc, men alikevel en god pc som drar de fleste av dagens spill

kommer test på dinside.no senere tror jeg

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Største flaskehals her er nok skjermkort og CPU (i den rekkefølgen), men til "ordinær" kvalitet på spill (glem max settings i 1920x1280 ) går det nok fint, avhengig av spillene.

Jeg kjører en Dell Inspiron 9300 til rundt 15.000,- som kjører 2 ghz prosessor og geforce 6800, og der kan jeg strengt tatt sette det meste på max og få akseptable framerates i 1920x1280 (i alle fall i HL2, FEAR, Doom 4 m.fl.).

P.S. Husk å sette inn stikkontakten, mange laptopper kjører ned prosessorspeeds og klokker ned skjermkortet når de kjører på batteri

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Ønsker gode råd og kunnskaper nå!
    Heisann, siden du sier at spilling er viktig ville jeg nok ikke kjøpt den maskinen der. For det første er skjermkortet oppgitt som X700XL, hva det betyr er det visst ikke mange som har tenkt på. Jeg fant denne tråden: Link Der erfaringer med medion laptop med samme spesifikasjoner diskuteres. 1700 poeng i 3dMark05 er ikke veldig mye, HER er en laptop med samme prosessor men X700 skjermkort som scorer 2500 i samme testen. 68% Raskere er faktisk en god del viktige frames i spill som bare såvidt går ellers.

Man synes kanskje det er bra at det følger alt mulig annet med også, men du må tro om igjen hvis du tror du ikke betaler for det. TV-Kort, hodetelefoner, mus, bærevæske, hodetelefoner.... Sånt kjøper man senere, og da ikke sånt billig nips som følger med en Coop PC (Medion forøvrig). Hvis du har 12000,- å bruke på laptop, og spilling er viktig så finnes det bedre alternativer. Selv har jeg bestilt en Laptop med GeForce7800GTX go for ca. 15000,-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer nesten ikke å følge med på alle svarene jeg får jeg! På tide å gå til sengs tro? :P

Er det en side jeg kan finne på nette der hvor det står oppført krav til diverse spill?
    Ja. Hjemmesiden til produsenten av spillet. For BF: https://account.ea.com/commerce/prod...p&app=commerce

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg ble litt i tvil nå etter det Joey hadde å fortelle!
    Vet ikke helt hvor mye det har å si, men har bestemt meg for at jeg like så godt kan handle spill som f.eks call of duty 2 til xbox 360!
    Men en type spill som det sansynligvis kommer lite av til 360`n er vel strategispill!
    Jeg er en fan av strategispill, men vil denne pc`n klare å drive ett spill som f.eks: "Ringenes Herre: Kampen om Midgard" uten alt for mye "hakking" "legging" eller hva det no enn heter til tross for det med skjermkortet,
    med disse systemkravene?:

CPU: 1.3 GHz or faster
    RAM: 256 MB
    Disc Drive: 8x or faster CD/DVD drive (DVD drive required for DVD-ROM version)
    Hard Drive: 4 GB or more free space
    Video: DirectX 9.0b compatable with 32 MB or more memory; NVIDIA GeForce 2 GTS or greater, ATI Radeon 7500 or greater
    Sound: DirectX 9.0b compatable

Beklager, men det er jo så mye rart her! Skal få en kamerat til å sette meg inn i disse benemningene og tallene, slik at jeg slipper å plage dere hver gang jeg lurer på om pc`n takler de og de spillene!

Skal ikke kjøpe meg bærbar bare for å bruke til spill, men også for å ta med på skolen å gjøre litt arbeid der for så å ta med pc`n hjem og fortsette arbeidet, høre på musikk, koble til mitt framtidige digitalkamera for å overføre bilder. samme med mobilen! Denne skal vist ha blåtann å det er jo fine greier! Men ville jo vært fint om den hadde taklet en del av dagens strategispill!
    Hvis ikke spørs det om jeg bør finne noe annet ja.

Shit! nå skrev jeg vel for mye til at noen gidder å lese igjennom dette!?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantert ingen problem med de krava iallfall!!!

De tyngste spilla er som regel FPS spill o.l, nå har ikke jeg spilt ringenes herre spillene, men hvis dette er recomended krav går det som smurt!

Men som de sier over her, husk å spill med strøm tilkoblet, de går saktere, dette på grunn av at tilgangen på strøm er mindre fra et batteri enn fra stikkontakten!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da har jeg så godt som takket ja til pc`n!
    Kan hente den i morgen, men hvis noen fraråder meg serkt til å kjøpe denne pc`n så si gjerne i fra! Er ikke for sent å snu for meg enda.
    Er jo veldig fælt å bruke 12000kr på noe du angrer på i etterkant!

Jeg har også vært på andre forum, der jeg ble anbefalt å ikke velge en pc med oppløsningen lavere enn 1280X1024 men denne pc`n har bare 1280x800..... Er det et problem?

Ellers tusen takk for all hjelp! Hva skulle jeg gjort uten ett forum som dette med så hjelpsomme mennesker!

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HAR sendt deg PM Sveinung.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen fra dinside.no var jo oppløftende syntes jeg! http://www.dinside.no/php/art.php?id=281038

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt en titt på litt forskjellig

som denne f.eks :
    psdata - tundra 2.0 ghz pentium m, 1024 mb, 533mhz minne og nVidia 6600 MXM 128MB skjermkort til kr 12195

http://www.psdata.no/ps.asp?it=121107&mlevel=090500

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Ville tatt en titt på litt forskjellig

som denne f.eks :
    psdata - tundra 2.0 ghz pentium m, 1024 mb, 533mhz minne og nVidia 6600 MXM 128MB skjermkort til kr 12195

http://www.psdata.no/ps.asp?it=121107&mlevel=090500
    Nå er det for sent!
    Men det har ikke noe å si, for jeg er storfornøyd!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det for sent!
    Men det har ikke noe å si, for jeg er storfornøyd!
    My bad.

virker den bra? har du rukket å teste noen spill ennå?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •