Vil denne løse mitt problem med gamecube og hjemmekinoen!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vil denne løse mitt problem med gamecube og hjemmekinoen!?

Vet at jeg har spurt tidligere men begynner å bli en stund siden!
    Jeg har en prosjektor med mye rart som er tilkoblet til den! Men en ting savner jeg, nemlig muligheten til å koble gamecuben til prosjektor og samtidig få lyd fra anlegget.....
    Siden sist har jeg har funnet denne: http://www.logitech.com/index.cfm/pr...ONTENTID=10050
    Siden de røde og hvite kontaktene skal plugges i den, er det da nok å plugge bare den gule til prosjektoren for å få bilde? Isåfall er det jo null problem! Bortsett fra at ledningene hos spakene er så besatt korte hos gamecube! Men mulig jeg kan skaffe trådløse istenfor......

Ville vært gøy å kunne spille 4 player med mario kart på storskjerm!
    Med lyd vel og merke!

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg gjorde var bare å ta den orginale kablen som fulgte med og splitte den opp litt slik at lyden gikk rett inn i forsterkeren, mens bildet (den gule) går inn i adapteren som følgte med. Siden det er stor avstand så måtte jeg koble adapteren (scart) inn i en tuner og så videre til prosjektoren.

Ulempen er at jeg ikke fikk brukt den RGB-kablen (scart) som jeg kjøpte til den. Kompositt (som den gule phonopluggen) kalles er ikke så bra som RGB.

Trenger du egentlig å kjøpe noen slik plugg som du nevnte?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg trenger en, siden jeg ikke har mere tilkoblingsmuligheter enn det dene viser (nederst bilde) http://www.dinside.no/php/art.php?id=34005
    Men jeg har lite peiling på dette........

Vet at når jeg koblet gamecuben til tv`n og koblet en ledning med grønne knotter på hver side fra tv`n til anlegge da ble det lyd fra anlegget! Men jeg vil jo ha i pose og sekk! Altså stort bilde og god lyd!

Har også prøvd å koble scart-scart fra tv til prosjektor mens gamecuben var koblet til tv`n men prosjektoren ville ikke vise bilde da heller!

Skulle ønske jeg hadde mer peiling på dette! Men lærer vel etter hvert

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel pga lydinngangene på Z680 saken din at du trenger den overgangspluggen. Ja, det ser jo riktig ut.
    Likvel må du vel da bruke komposittkablen inn i prosjektoren. Den kan forøvrig kobles direkte eller skjøtes med en hunplugg.
    Jeg har selv kjøpt en del overganger og diverse som jeg ikke alltid har hatt brukt for, men det hender at man trenger de senere. Man lærer en del av å prøve å feile også.
    Lykke til med Mariokart da. Det er ett bra spill å spille flere på en skjerm med, ja.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste (og billigste) er å kjøpe seg en skjøtelkabel/"lakrislisse" (billig signalkabel for lyd som du får kjøpt omtrent hvor som helst) og koble denne på den gule ledningen fra Gamecuben - andre enden kobler du rett til projektoren. De røde og hvite kontaktene kobler du til forsterkeren din. Problemet med dette oppsettet er selvfølgelig at du må koble inn og ut kabelen for hver gang du bytter mellom tv og projektor.

Hvis du vil ha bedre bildekvalitet (og projektoren din har tilkoblinger for dette) kan du kjøpe en komponentkabel. Jeg har denne og er fornøyd, men bevares - kompositt holder lenge hvis du ikke er kjempepirkete på bildekvaliteten (som meg).

PS! Mariokart DD på storskjerm med fire spillere er verdt bryet!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audi
    Da er det vel pga lydinngangene på Z680 saken din at du trenger den overgangspluggen. Ja, det ser jo riktig ut.
    Likvel må du vel da bruke komposittkablen inn i prosjektoren. Den kan forøvrig kobles direkte eller skjøtes med en hunplugg.
    Jeg har selv kjøpt en del overganger og diverse som jeg ikke alltid har hatt brukt for, men det hender at man trenger de senere. Man lærer en del av å prøve å feile også.
    Lykke til med Mariokart da. Det er ett bra spill å spille flere på en skjerm med, ja.
    Takker så meget for hjelpen! Da tror jeg at jeg går for den, skal se om jeg finner den i en annen nettbutikk jeg har erfaringer med først!
    Regner med det blir gøy med Mariokart ja! har nesten ikke spilt mariokart siden nintendo 64, men da jeg kom over double dash for 150kr i dag var det jo bare å kjøpe

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Det enkleste (og billigste) er å kjøpe seg en skjøtelkabel/"lakrislisse" (billig signalkabel for lyd som du får kjøpt omtrent hvor som helst) og koble denne på den gule ledningen fra Gamecuben - andre enden kobler du rett til projektoren. De røde og hvite kontaktene kobler du til forsterkeren din. Problemet med dette oppsettet er selvfølgelig at du må koble inn og ut kabelen for hver gang du bytter mellom tv og projektor.

Hvis du vil ha bedre bildekvalitet (og projektoren din har tilkoblinger for dette) kan du kjøpe en komponentkabel. Jeg har denne og er fornøyd, men bevares - kompositt holder lenge hvis du ikke er kjempepirkete på bildekvaliteten (som meg).

PS! Mariokart DD på storskjerm med fire spillere er verdt bryet!
    Øhy! den posten kom jo ikke opp før etter jeg skrev min forige post, men likevel havnet den før min! Eller er det bare jeg som skriver sakte! :P
    Kjekt med alternativer! hvis den komponent kabelen har hatt optisk lydutgang ville det jo vært topp!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har desverre ikke noen form for lydutgang. Du må bruke den vanlige ledningen for å få lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •