Er det bare meg eller (..som venter på XBOX360)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det bare meg eller (..som venter på XBOX360)?

Jeg gleder meg så mye at det går ikke mer enn 5 minutter mellom hver gang jeg tenker på 360en. Har ringt 4 ganger til MPX for å forandre spillene på ordren min! Klarer rett og slett ikke å bestemme meg!

Heldigvis lanseres ikke alle 3 konsollene samtidig.. puh. Da hadde jeg havnet i en sterk forvirringstilstand.

Er det bare jeg som synes at det florerer av nye spill? Det kommer jo store nyheter hele tiden! Før var det ikke noe problem å velge spill, da kom det jo maks 1 stor nyhet annenhver måned. Nå kommer det jo store titler hver uke! Nå må man jo velge hva man IKKE skal spille. Kanskje det hadde vært bedre å bare holde seg til 1 konsoll eller pc, men da går man jo glipp av så mye!

Jeg har gamet konsoll siden nintendo 8 bit`n på midten av 80-tallet. Det er 20 år siden. For en utvikling på 20 år!!! Hva om 20 år fram i tiden? Så forresten en pensjonist på et program på tv. Han satt hjemme å spilte bilspill med ratt og pedaler! Han var helt hekta :grin: Tipper det blir mange pensjonister med ratt og pedaler fra vår generasjon :grin: Hver søndag er det vafler og WRC 27 i tv-stua på gamlehjemmet:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha projekt gotham racing eller hva det het.

Mulig ridge racer og.

fps, rpg osv tar pcen seg av så det er egentlig bare bilspill som teller for meg på konsoll. :-)
    Har prøvd halo2 på xboxen min og det suuuger så maksimalt å styre figuren med en joystick.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper jeg ikke er på gamlehjem før WRC 45 blir sluppet på PS13.

Det blir spennende å se hva XBOX 360 kan prestere. Men jeg er ikke like ivrig som deg, jeg venter nok til over våren før jeg kommer til å handle.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i grunnen fått litt betenkeligheter med hele innkjøpet av xbox360.
    Pga av at mediacenteret i den bare kan spille musikk og vise bilder med mindre du har en microsoft mediasenter pc i tilegg.

Beskeden fra mikkesoft er jo klar...
    "Du må kjøpe begge deler for å få et fullverdig produkt"

Bygge meg en stillegående htpc med spillemuligheter i steden for :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de ikke kan lære, de vet hva brukeren ønsker seg. Det som dagens modifiserte XBOX'er brukes til. Et mediacanter som sluker alt av formater. Da er det jo bare å håpe på at 1 av de 1 mill. kinesere som sitter klare til å sprette opp 360 lykkes med å knekke "koden". mmmmm unsigned code......

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..
    ja den blir vel knekket den som alt annet :-)

De har vel kjørt seg selv ut på en "falle mellom to stoler" situasjon helt på egen hånd.
    Viss xbox360 kunnet være en fullverdig mediasenter i utgangspunktet, hvem ville da kjøpe mediasenter pcen deres ?

Så synd at vi forbrukere biter i det sure eplet å lar de melke oss på den måten. Sikkert mange som kjøper begge deler. Det er jo tross alt prima saker.

Men har sett på en trailer av gotham racing å sikler ganske mye etter å kunne kjøre det i 1280x720 på pta700 pjen. :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så må dere vel ha en dedikert PC i huset gutter, og da er det jo bare å installere Center Edition på denne. Så har du et komplett XP-operativsystem til alt det vanlige PC-arbeidet ved siden av, og vips det beste fra begge verdener. Så kan Xboxen på lov til å bruke alle kreftene på spill. Når en så kombinerer dette har en jo "the best of both worlds"....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uansett så må dere vel ha en dedikert PC i huset gutter, og da er det jo bare å installere Center Edition på denne. Så har du et komplett XP-operativsystem til alt det vanlige PC-arbeidet ved siden av, og vips det beste fra begge verdener. Så kan Xboxen på lov til å bruke alle kreftene på spill. Når en så kombinerer dette har en jo "the best of both worlds"....;-)
    Er litt usikker nå.. Er center edition operativsystemet til en microsoft mediacenter pc ? Kan i tilfelle dette ikke bare kjøpes sammen med en mediasenter pc.

Det som følger med en xbox360 er et program som heter media connect.
    Dersom kundene er jevli kravstore vil microsoft kansje legge inn mulighet for å streame film osv via denne.
    (intervju med microsoftmann chris satchell i xbox360 nr2)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Media center selges kun som OEM, da en rekke "vanlige" PC-komponenter sliter med kompabilitet. Jeg har instalert en OEM versjon på en "hjemmebrygg" HTPC, og sliter egentlig stort med stabilitet... Min anbefaling pr. dato er å enten kjøpe en komplett media-center PC, ev. kjøpe deler som er testet skikkelig på media-center.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor oem krevs det da.

I gamle dager gikk det an å kjøpe oem windows bare man kjøpte en skrue vedsiden av.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Media center selges kun som OEM, da en rekke "vanlige" PC-komponenter sliter med kompabilitet. Jeg har instalert en OEM versjon på en "hjemmebrygg" HTPC, og sliter egentlig stort med stabilitet... Min anbefaling pr. dato er å enten kjøpe en komplett media-center PC, ev. kjøpe deler som er testet skikkelig på media-center.
    Regner med at din erfaring da er basert på den engelske varianten?

De jeg kjenner med god kjennskap har opplevd stor bedring i stabilitet med den norske varianten i forhold til den engelske som helt klart har hatt disse problemene. Vedkommende har solgt en god del av disse, og som sagt opplevd en klar forbedring.

Jeg kommer garantert til å gå for den norske varianten på min hjemme-PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    hvor oem krevs det da.

I gamle dager gikk det an å kjøpe oem windows bare man kjøpte en skrue vedsiden av.

Det er fremdeles slik, kravet er vel at en må kjøpe med pc-komponenter av en eller annen form. Komplett selger WinXP MCE sammen med en billig, billig mus..
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313524&cks=PRL

Jeg har engelsk MCE på en bærbar, det funker glimrende. Liker den bedre enn vanlige xp.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen butikker som har flere igjen så kommer jeg muligens til å ta med meg en 360 hjem. Er det noen som vet om 360 etterhvert vil kunne kobles til plasma/projhektor med HDMI?
    Sjekket de nye monster 360 kablene, men ingen HDMI eller DVI
    Her er forøvrig en link :http://www.monstercable.com/monstergame/xbox360/

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fornærmer jeg sikkert noen, men er det først og fremst ulovlig nedlastning av filmer og musikk som er grunnen til dette desperate ønsket om at Xbox 360 skal være et fullverdig mediasenter som støtter alle format?

For min del, så spiller jeg av DVD-filmer på min DVD-spiller og spiller av CD-skiver på min CD-spiller samt min MP3-spiller. Jeg kjøper alle mine DVD-er og CD-er, ulovlig nedlastning er jeg sterkt imot. Det handler om å respektere artistene og filmskaperne, og for meg er det en prinsippsak.

Nå vil jeg ikke fremprovosere en diskusjon rundt det å laste ned fra Internett, men jeg vil bare vite hvorfor det er så viktig at en spillkonsoll støtter alle format.

Når det gjelder den initielle posten, så er jeg enig i at det er mange spill å velge mellom. Jeg er derfor en av de få som faktisk synes at spill generelt er for lange. Ti timer med effektiv spilletid er helt greit, femten timer er bra, men når det bikker over tjue timer så mister jeg ofte interessen og trangen til å sette igang med et nytt spill setter inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Nå fornærmer jeg sikkert noen, men er det først og fremst ulovlig nedlastning av filmer og musikk som er grunnen til dette desperate ønsket om at Xbox 360 skal være et fullverdig mediasenter som støtter alle format?
    Sannsynligvis, ja. Men det finnes jo de som tar lovlig kopi av dvdene sine i form av speilbilder på datamaskinen som kunne hatt nytte av det. Privatfilmer er det vel en del mennesker som har på pcen sin komprimert med DivX. Jeg ville vært forsiktig med å kalle det en fullverdig multimediemaskin før den støtter alle kommersiellt tilgjengelige video/bilde/musikk-kodeker. Rett og slett fordi de er kommersielle, ikke nødvendigvis fordi de brukes til ulovlig kopiering. De har kun bygget inn støtte for videokomprimering fra eget selskap, foreløpig uten muligheter for å ekspandere dette, selv om de står i all rett til å gjøre det synes jeg det er kritikkverdig, ettersom det er et format som er svært lite brukt.
    Likevel gleder jeg meg til å teste multimediefunksjonene, kanskje spesielt musikkfunksjonaliteten til Xbox360. Det blir spennende å se den samarbeide med Ipod. At den ikke støtter alt av video og lyd får så være, for min del skal jeg nok bare bruke den til spill med det første. Jeg kjøpte ny surroundreciever sist måned, og gleder meg som en unge til å prøve disse to godsakene sammen.
    Tilbake til spørsmålet ditt, i tillegg til det jeg har svart, ja mange ønsker nok å spille av piratkopiene sine. En del er nok blitt vant med mediefunksjonene til en modifisert Xbox, og sant skal sies, den er en genial liten sak. Men det er viktig å huske hvor lang tid det tok før den kom til det stadiet den er på nå. Om tid og stund vil nok denne også få samme funksjonalitet, om ikke modifisert, så kanskje som en tilleggspakke fra Microsoft? En skal ikke se bort i fra at de vurderer å gjøre det tilgjengelig for en hyggelig pris..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •