Trenger Hjelp til xbox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Trenger Hjelp til xbox

Hallo er det noen som kan hjelpe meg?.

Jeg har kjøpt en hd kabel som jeg skulle bruke på min pj. Xboksen er chippet og jeg prøvde en oppskrift som jeg fant på en side her inne ,men når jeg gikk inn på settings for å bytte til NTSC fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne forandre eeprom. jeg gikk deretter inn på en annen meny å åpnet for at bytte av eeprom skulle la seg gjøre. Jeg gikk så tilbake på settings å skulle bytte til NTSC men mens jeg trykket låste maskinen seg på PAL 60 , jeg slo av boxen og startet den igjen. Nå står den å blinker rødt rundt open/close knappen. Den vil ikke starte , er det noe jeg kan gjøre. Ps er ikke sikker på hvilken chip det er som står i boxen da jeg leverte den fra meg ,men det står EVO eller noe sånt når boksen starter.

Håper på svar.

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hei Bobbo.

Jeg er ingen racer på mod'ing, men jeg antar at det du mener leser EVO, faktisk er Evolution-X operativsystemet til en modet box. Jeg har samme på min.
    Fant en side som kan være av noe interesse for deg, som nevner noe om hvilken modchip man har om man har sånn og sånn operativsystem (Evolution-X eller X-ecuter, som er de to som jeg vet om hvertfall. Tror ikke det er flere som er noe utbredt...).

http://www.copying-xbox-games.com/xbox-modchips.php

Håper det hjelper deg litt hvertfall.
    Ellers kan du kikke igjennom søket på Google selv, for det var nok av treff:
    http://www.google.no/search?hl=no&q=...n+x+chip&meta=
    ( søkte på "evolution x chip")

Grisekjipt å høre om boxen din. Lykke til med feilsøkingen ihvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at det en aladdin chip du har stående i boksen din. Det er den de fleste bruker siden den er ganske rimelig. Hvilket program brukte du for å bytte "sone"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slangen
    Jeg vil tippe at det en aladdin chip du har stående i boksen din. Det er den de fleste bruker siden den er ganske rimelig. Hvilket program brukte du for å bytte "sone"?
    Hva mener du med sone?

Det som skjer er at skjermen er helt svart og det lyser rødt rundt open/close knappen.Det jeg lurer på er om det finnes en cd som jeg kan boote boxen med som setter den opp på nytt, selv om det kansje betry at jeg mister alt jeg har på den.

Takker for alle svar!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rød/grønn blinking kan tyde på dårlig kontakt ved loddepunktene mellom chip og hovedkortet i xboxen.

Når det gjelder skifte mellom ntsc og pal må du vite hva du gjør. Jeg hjalp en som hadde prøvd på det samme som du, han mistet bildet totalt og måtte sitte å
    "trykke i blinde" for å stille den tilbake. Xboxen fungerte som normalt, men overførte ikke lenger bilde.

En boot disk lager du selv. Let på Mirc, les mer på www.xboxscenes.com .

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blinking rødt og grønnt er det de kaller FRAG ing, Flashing Red And Green. Det kan være mange årsaker til det, bla loddepunkter som det skrives under her. Man får da som oftest også en feilmelding på skjermen, error kode. Men det virker som du ikke får noe på skjermen ?.
    Det var litt merkelig at du ikke fikk endret eepromen til NTSC, mulig den typen modchip du har i bare skriver til en virtuell eeprom, eller har disablet muligheten til å endre den.
    Så om du har brukt et program og endret eeprom, og det gikk galt er det ikke bra.
    På modforumer advarer de veldig mot å gjøre noe med eeprom, om en ikke er 100% sikker på hva en gjør, for om det går galt er det ikke sikkert en kan fixe det igjen.
    Altså region kode må en jo kunne bytte da men var litt spessielt med din box.
    Du kan prøve disable chipen/ta den ut, se om du får bilde eller noe da.

Fått noe ordning på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har vel moddet godt over 50 xboxer så jeg kan dele min erfaring med ditt problem.

FRAGGINGA du får er ikke et godt tegn. Det kan som andre har presisert her ha noe med dårlig loddepunkter. jeg vet også at fragging kan oppstå hvis biosen er feil, eller hvis den er skadet. Har du en duox2 chip, kan du ta en blyant og skifte til en annen bios bank.
    Hvis ikke xboxen starter i det hele tatt kan du jo ikke stappe inn en cd for å "reformatere" den.

Har du duox2 chip kan du disable den ved å starte xbox med EJECT.
    Har du alladin extreme (som er særdeles dårlig btw) så starter du xbox med å trykke raskt på powerknappen/eller holder den inne i 2 sek for å disable (husker ikke helt om det var det ene eller det andre)

Da bør du få bilde på din xbox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •