Xbox 360 og DVI/HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90
    Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Xbox 360 og DVI/HDMI

Har lett en del rundt på nettet noen dager nå, men ser ikke ut til å finne DVI- eller HDMI-kabel til Xbox 360.... Er det virkeligmulig at de lanserer denne uten mulighet for HDMI/DVI, og da bare med Component eller VGA, som jeg har funnet på nettsider rundt om....?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://interviews.teamxbox.com/xbox/...d-Holmdahl/p1/

Xbox 360 will support HD component video output, which is compatible with nearly every HD-ready TV on the market today. We’re poised to hit the sweet spot of the HD market at launch and as the market matures, and we will provide an HDMI for our customers when it makes sense. The reality is, you don’t need HDMI for HD gaming.

Jeg vil nå tro med 99,9% sikkerhet at dette intervjuet er reelt

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah:-)

Da ser det ihvertfall ut som at det dukker opp etterhvert:-)

På TV-signaler er det ihvertfall stor forskjell på Component og HDMI, og jeg har vondt for å tro at det ikke er forskjell på dette for spill.... Synes egentlig det var en litt rar uttalelse å si at en ikke trenger HDMI for konsoller..

Men lover da bra om en stund da ihvertfall:-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der dukket det jo i grunn opp nok en liten undring.....

Titter på Component og VGA-kablene hvor de ar avbildet, og der ser det jammen meg ut til at de kun leveres med R+L kabel for lyd, og ikke digital?

Så da ser det jo ut til at vi enten får HD-bilde med stereo-lyd eller Dolby digital-lyd, men da må greie oss med scart på bildet....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitalutgang finner du i andre enden av kabelen, på pluggen som dyttes inn i selve 360'en. Dette tilsvarer dagens løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EFYZCWEDkY.php

"..a Microsoft representative told TrustedReviews the Xbox 360 can ouput over HDMI, but that the cable isn't available yet.
    That's news for me ... so far Microsoft has never announced HDMI (or any digital video output for that matter). Will it work on the 1st version of the retail Xbox360 or will this need a new Xbox 360 with modified video-encoder (afaik it can only output an analog signal in its current state)? A digital video output certainly would put an Xbox360 version with HD-DVD (or Blu-Ray) much closer, as the next-gen DVD formats require digital outputs as part of their copyright protection..."

Utdrag fra forumet samme sted:
    (http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=412636)
    "..According to the TCR's devs only need to target 720p. The outboard display chip is responsible for scaling the image. It can scale up to 1080i or down to 480i/p. MS made this decision in order to support ALL HDTV's without requiring specific developer support for each display mode, as was the case with XBox 1. Many older HD displays are limited to supporting only 1080i or only 720p.

Because it does its scaling in the analog domain, this display chip is incapable of digital outputs like DVI/HDMI or supporting 1080p. It was designed by MS's WebTV group. Right now it is limited to composite, s-video, component, and vga. The chip can be re-engineered and changed later since it is seperate from Xenos to support digital out, but that could create consumer confusion as to which XBox units do what.
    .."

mvh
    Knut Inge

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au au... Nå blir jeg skikkelig usikker..... Hører jo ikke hjemme noe sted å komme med nye versjoner av spillmaskiner som støtter nye ting hver gang...

Først kommer denne med analogt bilde, deretter en versjon som støtter digital overføring av bildet, og så går det et halvår til, så kommer det en som støtter Blue-Ray? Håpløst spør dere meg!

Nei, mulig en kanskje bare skal vente til Nintendo Revolution kommer allikevel da...?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Au au... Nå blir jeg skikkelig usikker..... Hører jo ikke hjemme noe sted å komme med nye versjoner av spillmaskiner som støtter nye ting hver gang...

Først kommer denne med analogt bilde, deretter en versjon som støtter digital overføring av bildet, og så går det et halvår til, så kommer det en som støtter Blue-Ray? Håpløst spør dere meg!

Nei, mulig en kanskje bare skal vente til Nintendo Revolution kommer allikevel da...?
    tror ikke nintendo er noe bedre å satse på. De uttalte vel at de ikke kom til å satse på HD i det hele tatt.

Xbox 360 kommer med en HDMI kabel etterhvert som ikke krever at du oppgraderer eller bytter ut konsollen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vet at Revolution ikke er HD, men de har hele iden fortalt nettopp dette. Det som plager meg er at det ser ut til at Xbox'en blir småoppgradert gjennom hele levetiden, å da er vi jo tilbake på PC-standard....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eystein
    Digitalutgang finner du i andre enden av kabelen, på pluggen som dyttes inn i selve 360'en. Dette tilsvarer dagens løsning.
    Er det digitalutgang på den kabeln som følger med? Eller må jeg bestille en ny med denne muligheten?
    Har ikke fulgt så veldig godt med på hva som følger med å ikke, men jeg har bestilt den for 3500kr på gamerzone,å ser ikke at det står noe om digitalutgang på denne listen: http://www.gamezone.no/index.php?mai...ducts_id=25046

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sveinung
    Er det digitalutgang på den kabeln som følger med? Eller må jeg bestille en ny med denne muligheten?
    Har ikke fulgt så veldig godt med på hva som følger med å ikke, men jeg har bestilt den for 3500kr på gamerzone,å ser ikke at det står noe om digitalutgang på denne listen: http://www.gamezone.no/index.php?mai...ducts_id=25046
    Ja, den kabelen er det digitalutgang på. Jeg tror ikke det følger med optisk kabel - da hadde det sikkert vært oppgitt - men du kan bruke det du evt. måtte ha fra før.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    tror ikke nintendo er noe bedre å satse på. De uttalte vel at de ikke kom til å satse på HD i det hele tatt.

Xbox 360 kommer med en HDMI kabel etterhvert som ikke krever at du oppgraderer eller bytter ut konsollen.
    Kan du quote en kilde på dette, eller er det ønsketenkning fra din side? =)

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI-utgang har kun vært på ryktestadiet så langt. Har sett diverse referanser til det i intervjuer med MS-folk, men det er ikke noe konkret. Etter hvert som tiden går og produksjonskostnadene faller er dette sikkert blant tingene de vurderer å støtte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les lengre opp i tråden så ser du referanser til folk som mener at xbox360 ikke har hardware til å vise hdmi (med mindre M$ lager en kabel med innebygd A/D konverter). Muligens vil xbox360 måtte revideres med en annen/modifisert utgangskrets for å ha muligheten til hdmi signaler...

fremtiden vil vise.
    knut

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Muligens besvart ett annet sted, men:
    Ser ut til at pluggen i 360en er spesial-plugg-som-bare-Xbox-har. Ser videre at man får kjøpt en component og en vga kabel (til HD-bruk).

Mao så må vi med prosjektor og litt avstand til prosjektoren skjøte den orginale kabelen eller kjøre det via en switchebox. Evt sette den nær prosjektoren og bruke en veldig lang digital kabel.

Noen som vet hva som vil gi best kvalitet av VGA og Component her? Jeg har en 10m HDMI kabel. Kan jeg sette på en overgang fra HDMI-DVI og videre fra DVI-VGA eller lignende? Bruker PTA-700E.

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at den bare leveres med 2,5 meter component. Blir jo potensielt signaltap umiddelbart når man begynner å skjøte dette. har de ikke tenkt på de som har projector, eller er det jeg som har gått glipp av noe?

G

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    2.5 meter er mer enn langt nok.
    De fleste vil ha denne konsollen under tv-en sin (Det være seg bilderør, lcd, plasma eller dlp.
    For oss projektorfolk, så kobler vi komponent og lydkabelen rett i forsterkeren.
    Fra forsterkeren går jo vår ellers så påkostede kabel opp til projektoren fra før av.

Vi projektor folk er en stor minoritet og MS bruker ikke penger på å levere med 10 og 15 meter kabel.

Blir som å lure på hvorfor ikke alle Mazda-er blir levert med piggdekk fra fabrikk.
    Er jo ikke alle som bor i snø og is, og ekstrautstyr bør en dekke inn selv uten at den kollektive masse skal være med på å spleise på noe få sitt behov for en lang kabel.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne dekt inn ekstrautstyret selv jeg, hvis de bare ga meg muligheten ved å produsere det. Har ikke tenkt å kjøpe ny reciever eller prosessor pga. 360. Min har nemlig ikke noen video inn og ut (er 3 år gammel). Når jeg oppgraderer denne blir det av helt andre grunner enn en spillkonsoll :-)

Hva med å lage vanlig component utgang på maskinen?

G

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    ...og en kompositt-utgang, en s-video-utgang, en vga-utgang, en scart-utgang.

Da hadde prisen gått opp.
    Tilbake til poenget mitt.
    Kjøp plattformen og det utstyret som passer deg.
    Synes det er genialt jeg med en universal-utgang som gir man den kabel og signaltype man kjøpe i etterkant.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    ...og en kompositt-utgang, en s-video-utgang, en vga-utgang, en scart-utgang.

Da hadde prisen gått opp.
    Tilbake til poenget mitt.
    Kjøp plattformen og det utstyret som passer deg.
    Synes det er genialt jeg med en universal-utgang som gir man den kabel og signaltype man kjøpe i etterkant.
    Hadde selvsagt blitt dumt å*lage en drøss med innganger, det er jeg enig i. Hva med en overgang da, universalplugg i ene enden og vanlig komponent (eller hva som helst annet for dens saks skyld) i den andre enden? Noe må de jo lage for dem som har behov for kabelstrekk over 2,5 meter, og ikke har video inn og ut på recieverene sine.

G

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •