Xbox 360 og DVI/HDMI - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 90
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg begynner igrunn å føle meg litt handicappet med en receiver som ikke har komponent-switching. :?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man ikke skjøte sine egne component kabler med den spesial pluggen? eller sitter alt sammen? uansett så har jeg switching men..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det går helt fint å skjøte en slik kabel, men Grevling ville ikke gjøre det pga et eventuelt signaltap.
    For andre som vurderer dette er det bare å kjøpe skjøtehylser for RCA.
    Både Biltema og Clas Ohlson har noen "high grade" skjøter som blant annet brukes av bilstereo-folket.

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man skjøte så må*man skjøte :-)
    Når det gjelder video i/o på reciever/prosessor så har jo ofte disse også bare en video out. Da må man vel uansett til med en switch dersom man vil bruke samme signalkilde til både skjerm og pj?

G

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og er det ikke like mye signaltap å gå igjennom en switch som å bruke den overgang/pluggen ?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alltid.
    Noen forsterkere booster signalet litt for å gi etter for tapt styrke.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjekt å vite er det noen betegnelse på akkurat dette? så jeg kan se etter om jeg har det..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ingen betegnelse.
    Det går nå alltids helt greit uten også er min erfaring.
    10m komponenten fra Clas Ohlson er en solid sak som virkelig gjør jobben.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har du prøvd den clas ohlson kablen opp mot andre merker? Jeg har en RSP 1098, noen som vet om den har component switching? sitter ikke hjemme med manualen akkurat nå ^^ hehe..

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Nei, ingen betegnelse.
    Det går nå alltids helt greit uten også er min erfaring.
    10m komponenten fra Clas Ohlson er en solid sak som virkelig gjør jobben.
    Kjøpte 25m løs signalkabel og 6 plugger av den HomeCinema typen på Clas Olson i sted. Fordi jeg skal legge det i rør som jeg har i taket. Jeg kan komme tilbake til hva jeg synes i forhold til HDMI og SCART som jeg har fra før, men det svaret er vel sikkert at den er midt i mellom. Kanskje nærmere HDMI håper jeg.

Kobler den da til 1068 preampen og kobler 360en inn i denne. Da får jeg vel spilt 2.des.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke a/b-testet den mot andre komponentkabler, men testet den faktsik a/b mot en HDMi kabel.
    Målet var da å se etter forskjeller på komponent vs HDMi, og de forskjellene var mikroskopiske.
    Clas Ohlson sin komponentkabel gav et skikkelig godt inntrykk.
    Den var blytung, hver plugg hadde sin egen "seperate" ledning med egen skjerming.
    Kabelen er stor og solid, så det ikke noe en klarer å gjemme lett vekk.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne tråden. Er det noen som har hørt noe om en eventuell HDMI kabel?
    ja jeg vet det står HDMI kabel på lik-sang sin hjemmeside, men der har det stått temporary unavailable i litt over ett halvt år nå...

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Microsoft sa når de lansert Xbox 360 var at når tiden var inne for det, ville de lanser en HDMI-kabel til Xbox 360. Dvs. at det er bekreftet fra Microsoft at det kommer, men ikke når...

Er nok bare så smøre seg med litt tålmodighet ennå, men jeg hadde kanskje sett for meg at det skulle komme i løpet av året..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at det ikke kommer noen DVI/HDMI kabel til 360. Trodde dette var bestemt for lenge siden, men det er mulig jeg tar feil. Jeg husker i alle fall at det var en del diskusjoner rundt annonseringen av HD-DVD-spilleren til 360 og om man da ville få et uttak for DVI eller HDMI. Dette skjedde som sagt ikke.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Møkkamaskin... Må bare får sagt det. Hakking på VANLIG DVD, helt utrolig. Støyete som rakkern og et brukergrensesnitt som ikke ligner grisen. Nei, denne går strake veien ut døra så snart PS3 er klar.

Når de i tillegg dropper HDMI er det jo bare helt utrolig at de forsvarer dette ved at vi liksom ikke trenger det?? Jeg vil da ikke ha tre store kabler opp etter veggene mine, men en liten, fin HDMI som jeg kjører inn i splittboks sammen med mitt øvrige HDMI-ustyr.

Microsoft har hatt problemer med å lytte til målgruppen i mange år og sliter fremdeles gitt... Nå har jo ikke Sony vært stort bedre på en stund da, men det skal faktisk ikke så mye til for å matche XBOX 360.

Nå er jeg veldig negativ her, men makan til tull de farer med i forhold til mangelen på HDMI skal du lete lenge etter...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åsså støynivået på drevet da gitt.. makan ^^

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er 100% enig med deg Lygren, jeg har tre pcer i leiligheten og INGEN av de støyer slik som 360 gjør. menyene er også helt håpløse, men de at de fortsatt ikke har bekreftet lansering av HDMI kabel er det drøyeste! som du sier, en komponentkabel er svær og upraktisk i forhold til HDMI og at de presterer å kalle maskinen sin HD-ready når de ikke klarer å integrere HDMI grensesnitt er rett og slett skandaløst. Nå har jeg bare testet den et par ganger som dvdspiller og det er helt klart at her er det noe galt, når en rema1000 spiller til firehundre kroner klarer å spille av en dvd så burde vel en spill maskin til 3K også klare det...
    jeg er også skuffet over at HD-DVD kommer som en tilleggsboks isteden for at man f.eks kunne tatt med maskinen sin inn til elkjøp, spaceworld osv. der skifte av driverk var inkludert i prisen på HD-DVD oppgraderingen.
    Det ligger vel i kortene at det kommer en oppgradert xbox360 tidlig neste år med integrert HD-DVD drev og støtte for HDMI.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ja vi får håpe de kommer med en redning til makkverket som faktisk kan fungere i en vanlig stue og kanskje til og med spille av en og annen DVD uten å hakke...

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det ligger vel i kortene at det kommer en oppgradert xbox360 tidlig neste år med integrert HD-DVD drev og støtte for HDMI.
    Dette er vel lite trolig spør du meg! Gjør de dette får de, for det første, utrolig mange 360-eiere på nakken.

HDMI-utgang er det jo ikke noe poeng i, etter som de har utgang som takler HDMI allerede, og det kun er kabelen som mangler. Hvorfor lage ny utgave da? Når det gjelder dette med HD-DVD så har Microsoft sagt at de ikke kommer til å lage HD-DVD-spill til xbox-360, noe de heller ikke kan gjøre da de boxene som er solgt allerede, ikke har denne muligheten. Da blir det kun for å spille av flimer, og det ser ikke lønnsomt ut i mine øyne ihvertfall. Tror her, som jeg kommer tilbake til senere i innlegget, at disse spillmaskinene sjeldent blir brukt som eneste dvd-spiller i huset, og at det derfor ikke er behov for en hd-dvd spiller i den når ingen spill kommer på dette formatet.

Når det gjelder støyen fra 360en så mener jeg at dette er bare tulleklaging fra de av dere som klager på dette. For det første så har man i de aller fleste tilfellene på lyden såpass høyt når en spiller spill, at dette ikke er sjenerende. (Jeg mener i grunn ikke den er sjenerende på relative lave voluminvåer heller. Ja, den støyer, men ikke så det blir et problem) Når det gjelder dvd-avspillingen så er det vel heller ikke nevneverdig støy så vidt jeg husker. Altså kun når det er spill.

Når det gjelder hakkingen på dvd-avspilling så har jeg (de to gangene jeg har testet det) ikke merket noe til dette, og vil tro du enten har problemer med drevet, eller at det er noe galt med software. Uansett så er det vel et fåtall som vil bruke en 360 som dvd-spiller. (Ja, noen seff, men de aller fleste ikke).

Hilsen en som nok er 360-fan, men ingen ps-hater og som nok tror PS3 blir bra, men allikevel for dyr. (Og egentlig venter på Nintendo Wii )

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Når det gjelder støyen fra 360en så mener jeg at dette er bare tulleklaging fra de av dere som klager på dette. For det første så har man i de aller fleste tilfellene på lyden såpass høyt når en spiller spill, at dette ikke er sjenerende. (Jeg mener i grunn ikke den er sjenerende på relative lave voluminvåer heller. Ja, den støyer, men ikke så det blir et problem) Når det gjelder dvd-avspillingen så er det vel heller ikke nevneverdig støy så vidt jeg husker. Altså kun når det er spill.
    Sterkt uenig her. Greit nok, om man bare spiller bråkete actionspill er det ikke noe problem, men om man liker for eksempel rollespill eller survival horror det lyden tidvis består av forsiktig musikk og litt knirking i gulvpanel, tar bråkete drivverk og vifte fullstendig knekken på opplevelsen. Jeg synes det var ille nok da PS2 ble lansert, men 360 er jo i en helt annen klasse bråkmessig, og jeg er stygt redd for at PS3 blir like ille.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •