Xbox360 + PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Xbox360 + PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox360 + PS3

Jeg har en Panasonic pa50. En plasma som mangler HDMI og DVI inngang. Jeg lurer på om noen vet om xbox360 og PS3 kommer med slike tilkoblinger? Jeg har jo komponent, men vil jeg få like god utnyttelse av det? Har en mistanke om at jeg burde ha HDMI inngang. Finnes det eventuelt omveier? Eller er komponent nok i massevis?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox og PS3 vil ha både kompositt, S-video, RGB SCART, komponent og HDMI. Spørsmålet er vel om man får HD via noe annet enn HDMI, men det er forsåvidt irrelevant i ditt tilfelle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvertfall med Xbox 360 får man HD-signal via komponent og HDMI. Tror HDMI kabelen skulle komme ut på nyåret en gang.

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe jeg ikke kommer til å bruke penger på, så er det Xbox 360, den er rett og slett ikke verdt pengene og er ikke noe særlig imponerende i forhold til Xbox, dessuten, noen måneder seinere kommer PS3 som i teorien er 230 ganger kraftigere enn Xbox 360...

Så for å svare på spørsmålet ditt: http://www.webnweb.com/vgames/html/p...n_3_specs.html

- Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, and 1080p
    - HDMI: HDMI out x 2
    - Analog: AV multi out
    - Digital audio: Digital Out (OPTICAL)

Xbox 360 kommer til å ete støvet til PS3 når den kommer ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha alle konsoller + bra pc til enhver tid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trancton
    Er det noe jeg ikke kommer til å bruke penger på, så er det Xbox 360, den er rett og slett ikke verdt pengene og er ikke noe særlig imponerende i forhold til Xbox, dessuten, noen måneder seinere kommer PS3 som i teorien er 230 ganger kraftigere enn Xbox 360...

Så for å svare på spørsmålet ditt: http://www.webnweb.com/vgames/html/p...n_3_specs.html

hehe, ler litt inni meg når man kommer med slike uttalelser som " PS3 som i teorien er 230 ganger kraftigere enn Xbox 360..."

For det første så spiller det jo ingen rolle hvor mye kraftigere den er i "teorien", men i praksis.
    Jeg tror nok ps3 kommer til å levere bedre ytelse enn xbox 360, men neppe 230 ganger heftigere.
    Så er dette dette med å være spesifikasjons-"rytter". Som de fleste her inne vet, så sier spesifikasjoner litt, men langt ifra alt.
    Et ekstremt eksempel er Sony som leverer mini anlegg som reklamerer med 2*300 watt målt i 1 ohm i en eller annen standard fra den indre jungelen i Kongo.

Det er øyet som ser og øret som hører som avgjør hva som er bra eller ikke, spørsmål om bilde og lyd er høyst individuelt, etter min individuelle mening

(individuell med en eller 2 l`er? dysplektiker)

Karsten

Ps: Sony`en sin strømforsyning er på ca 40w
    PsPs: hadde vært gøy om vi kunne fått litt debatt rundt dette med individuell oppfattning av lyd og bilde. Begynner bli litt lei av å lese bastante innlegg om at ditt er best og datt er best BASTA..

Newcomer tbraset sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool PS3 kommer noen måneder senere enn 360??

Jeg trodde ikke PS3 kom før tidligst neste høst (altså ca 1 år). Har også hørt at den kan drøye helt til våren 2007. Innen den tid vil jeg nok tro at Microsoft har fått et solid fotfeste i markedet og at det da er mange spill tilgjengelige som vil få de gamle XBOX spillene til å blekne i sammenligning.

31/10-2005: Kanskje PS3 ikke kommer før høsten 2007?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KarstenRefsdal
    hehe, ler litt inni meg når man kommer med slike uttalelser som " PS3 som i teorien er 230 ganger kraftigere enn Xbox 360..."
    Det var derfor jeg sa teoretisk, det er jo klart at den ikke vil yte det i praksis, derfor presiserte jeg teoretisk. Det har å gjøre med at en PS3 neppe vil benytte alle kjernene samtidig, men i teorien er det mulig. Jeg er fullt klar over at dette har lite å si for konsollen i seg selv når man sammenligner den med Xbox 360, men jeg er ikke i tvil om at PS3 vil bli bedre enn Xbox 360, av flere grunner. For å svare på tbraset, så tror jeg ikke at xbox sin tidlig launch er noe sjakktrekk, greit nok de får med seg julesalget, men likevel er ikke markedet klart for en ny xbox allerde tror jeg, i hvert fall ikke når den ikke er noe bedre enn det den er... Uansett, du så jo hva som skjedde med Xbox'en når den kom. Mye seinere enn PS2, men rakk dem ikke opp til ankelen en gang! PS2 gruset Xbox noe så sinnsykt i i 2002 på salg, 45 millioner enheter mot Xbox OG gamecube på usle 10 millioner tilsammen... Steget opp burde vært bedre når de først launcher et nytt produkt! SOm IGN sier, det er som å launche Xbox 1,5 og ikke Xbox 2... Stort feiltrinn av MS tror nå jeg. Det at det er kun 2% av japans befolkning har uttrykt interesse for Xbox vil nok også gi utslag i lengden på hva angår spill og spillutvikling for xboxen. Uansett, den som lever får se...

Ifølge http://www.gamespot.com/news/2005/06...s_6128295.html ser det ut til at PS3 kommer til å ta en Microsoft og selge med tap bevisst for å pushe ut konsollen, for som de fleste vet ligger ikke pengene i konsollen, men spillene og accessories... Blir fett å se hvordan PS3 gjør det når den kommer på markedet, jeg for min del tror at PS3 vil kapre større markedsandel enn hva Xbox gjør, med bedre eller dårligere grafikk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller vel egentlig liten rolle hvor mange gange raskere det ene er enn det andre, det er spillutvalget som avgjør. Akkurat nå er ingen av dem ekstremt interessante på det området, er jo stort sett bare oppfølgere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare på tbraset, så tror jeg ikke at xbox sin tidlig launch er noe sjakktrekk, greit nok de får med seg julesalget, men likevel er ikke markedet klart for en ny xbox allerde tror jeg, i hvert fall ikke når den ikke er noe bedre enn det den er...
    Takk Trancton. Det er godt gjort å klare å skrive et slik innlegg som klarer å provosere meg så mye. Det er lenge lenge siden noen har klart det her på avforum. Men gratulerer du klarte det.

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg vil begynne å forklare, men det aller viktigeste jeg kan si er at jeg er helt sinnsykt uenig med deg. Når det kommer en Sony-(gjernevaska)-kar som påstår at teoretisk sett så er PS3 230 ganger kraftigere enn Xbox 360, da må jeg bare le. Jeg vet du unnskylder deg med at det er "bare teoretisk", men da vil jeg gjerne se den teorien du har på det... lol... Jeg er enig i at PS3 ser ut til å bli litt kraftigere, men da mener jeg litt. Hovedgrunnen til det er nok at PS3 kommer kanskje nesten et år etter Xbox 360.

Jeg personlig mener at den orgianle Xbox'en og PS2 ikke var sammenlignbare. Det ville vært nesten det samme som å sammenligne Commondore 64 og Amiga 500. Da ville Xbox'en så klart vært Amiga'en. Okey, dette var en litt dum sammenligning. Så stor forskjell finner du vel ikke på disse to boksene. Jeg ble bare så provosert av ditt innlegg, Trancton. Men nå må jeg stoppe før jeg skriver noe jeg synes er like dumt som det du skrev.

Men en liten sammenligning kan vi ta. Du sier at Xbox 360 er hardware-messig nesten ikke forbedret fra den orginale Xbox'en. Det tror jeg ville være ca det samme som å si at PS3 ikke er mye forbedret fra PS2. Der tror jeg vi har en god sammenligning...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første, hva har quoten du limte inn å gjøre med det du skriver? Om du leter på nettet, vil du selv se at XBox 360 iokke er stort mye bedre enn xbox i forhold til det de vil ha det til, og tiden de har brukt på p utvikle den, noe denne artikkelen, og langt flere rundt om på nettet bekrefter. http://news.teamxbox.com/xbox/8376/K...imply-Xbox-15/

PS3 kommer til å være overlegen i kraft om det ikke vil gi det største utslaget på grafikken, vil det uansett ha en råere kraft slik at det kan foreta flere operasjoner samtidig uten å slite, den har tross alt 2 HDMI utganger, noe som vil åpne for interessante muligehter gitt den kraften den har... Hva med å spille spill og surfe på nettet etter cheats til spillet samtidig (bare et eks, så trenger ikke kommentere det) Mange muligheter som XBox ikke vil kunne takle slik jeg ser det.

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Hva med å spille spill og surfe på nettet etter cheats til spillet samtidig (bare et eks, så trenger ikke kommentere det) Mange muligheter som XBox ikke vil kunne takle slik jeg ser det.
    Surfing imens jeg spiller kan jeg gjøre på min nåværende PC. Ikke imponerende akkurat.
    Det som imponerte meg mer angående Sonys skryt, var at den hadde kapasitet til å gjøre TV-opptak i HD-kvalitet, samtidig som du spilte spill på 2x1080p. DET er en maktdemonstrasjon.
    Derimot har jeg sluttet å kjøpe Sonys skryt. De fjerner jo stadig vekk features, hvorav siste var å fjerne x antall av de tre 1000-T ethernet portene.

Det jeg VET er at jeg kjøper 360. Gidder ikke vente et ekstra år på noe jeg ikke engang vet hva er. Om PS3 viser seg like god som Sony påstår, så kjøper jeg den også. 3000,- er ikke mye for et slikt kraftverk, være seg 360 eller PS3.

Gleder meg forresten til å se hvordan 360 vil fungere som en Media Center Extender(MCE).
    Min drøm er å ha UPCs digitale STC og Media Center PC full av HDWMV-filmer i ett rom, og styre hele herligheten med 360'n i stua.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Spiller vel egentlig liten rolle hvor mange gange raskere det ene er enn det andre, det er spillutvalget som avgjør. Akkurat nå er ingen av dem ekstremt interessante på det området, er jo stort sett bare oppfølgere.
    enig der.. spillene som teller.. og nå syns jeg stortsett alle spill som er kommet har vært skuffende

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    230 ganger kraftigere? Hmmm, det er faktisk den villeste påstanden jeg har lest til dags dato på nettet angående xbox360 vs ps3 teoretisk eller ei.

xbox360 har ikke imponert konsekvent med gameplay videoer, men noen av spillene som ser vanvittig bra ut er oblivion og gears of war.

Grafikkmessig kommer konsollene til å være forskjellige, ps3'en er kraftigere. Det viktigste kommer uansett til å være gameplay og antall kvalitetsspill samt online mulighetene, her har xbox en fordel da xbox live grunnlaget er veldig bra.

Jeg kjøper begge men tror ps3 kommer til å være den beste multimedia maskinen(blu-ray) samt best grafikkmessig, eneste fordel til xbox er live grunnlaget og tidlig lansering. Grunnen til at sony venter med lanseringen er helt klart blue-ray drevene som vil koste 100$ når produksjon starter. 100$ er også produksjonskostnaden for Cell chip og RSX'en. Playstation vil koste ca 494$ å lage og vil selges for ca 399$.

Det blir alltid tap det første året pågrunn av hardware priser, men dette tapet snus fort etter noen år. Se på playstation 2, Rundt 100 millioner enheter solgt

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er virkelig PS3 så stor, eller er han japaneren veldig liten?

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Er virkelig PS3 så stor, eller er han japaneren veldig liten?
    Saft-skikkelig-suse! Det var litt av et kabinett! håper det der er en liten japse (mindre enn de vanligvis er), for det der så enormt ut! Xbox 360 er jo en liten og nett designpærle etter min mening (så den på IFA), og om PS3 virkelig er så stor som den ser ut som på bildet, så bør det også ventes at det leverer myyyyyye mer enn hva Xbox skulle klare. Noe jeg ikke enda ikke har noen hensikt eller grunnlag for å gi noen synspunkt på.:?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gud nei

I believe this is more to your liking...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det første bilde der så jo rimelig fake ut så den blir nok mindre ja

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bildet viser kanskje bedre størrelsen i forhold til den japsen:

Bildet med hu dama viser jo egentlig ikke størrelsen i forhold til noe som helst. Der er de jo rett og slett bare limt inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •