Ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Ps3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ps3

Noen her som har hørt om release dato og ca pris på det neste PlayStation eventyret...???
    Veit det ikke er noe før neste år en gang, men når..;o)

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk rundt på nettet, så finner du nok ut når den sånn cirka kommer. Men pris, det tror jeg tar litt lengre tid gitt.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tid: 2. kvartal neste år. stemmer ikke det?
    Pris: ca 4-5 lapper

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    tid: 2. kvartal neste år. stemmer ikke det?
    Pris: ca 4-5 lapper
    Jeg tror det stemmer sånn ca. Men problemet med releasedatoen til PS3, er at den kan ble veldig utsatt. Sony vil ikke slippe PS'en før alle de store produsentene har blitt enig om hva neste generasjons plater skal være (HD-DVD eller blueray)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at dem skal bruke blueray plater, men da er ikke det sikkert heller da..!! Den skulle jo komme i to versoner, en som også har mulighet til å brenne plater i tillegg til å bare spille dem av..!! Det kommer sikkert til å ta sin tid ja..=(
    Kanskje jeg må ty til X-box 360 da..!!!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Heh.
    Sony eier og utvikler BluRay.
    Hvorfor i huleste skulle de da sitte og vente for å se om HD-DVD blir regjerende?
    De kommer til å push BluRay så det synger etter skal jeg love dere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det ikke vert diskutert om det samles om en standard eller kommer sony til å skjere imellom med blueray kanskje til sin PS3...Lurer på hva spillene vil koste jeg på de nye platene..De burde ikke bli noe dyrere enn hva de er nå..500-600,- er mer enn nok mener nå jeg..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Ser ut til at det blir et lite oppsving i prisene på spill.
    Helt nye XBox spill koster 29.99£ hos Play.com.
    Kommende XBox360 titler koster 39.99£ hos play.com

Et oppsving på ca 15-25% må man regne på neste generasjons konsollspill.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff.. det svir skikkelig i lommeboka da gitt!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool xbox360

skal kjøpe en xbox360 ifra malaysia da jeg har en bekjent der, mellom 10 og 20kr spillet, har fått en del spill til pl2 og de fungerer perfekt, det eneste jeg ikke er sikker på er pris på konsoll og når den kommer ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Heh.
    Sony eier og utvikler BluRay.
    Hvorfor i huleste skulle de da sitte og vente for å se om HD-DVD blir regjerende?
    De kommer til å push BluRay så det synger etter skal jeg love dere.
    Det er nok langt ifra så enkelt som det høres ut på deg, tor. Det er ikke noe vits å ha BluRay i PS3 hvis resten av verdenen går for HD-DVD. Det er enda ikke sikkert hvem som vinner, men HD-DVD ligger vel et lite hestehode foran.

Det kan virke som om Microsoft og Intel foretrekker HD-DVD. Les mer om det her:
    http://www.hardware.no/artikkel/19435

Så lenge denne uenigheten regjerer, vil ikke PS3 se dagens lys. Når hardware-messig er så liten forskjell på PS3 og Xbox 360, hvorfor vente ca et år lengre på PS3???

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perarne
    Det er nok langt ifra så enkelt som det høres ut på deg, tor. Det er ikke noe vits å ha BluRay i PS3 hvis resten av verdenen går for HD-DVD. Det er enda ikke sikkert hvem som vinner, men HD-DVD ligger vel et lite hestehode foran.
    Så det er derfor alle sonykamera har memorystick? Resten av kameraverden holder seg til en andre standarder.
    Er ikke det å presse BluRay på PS3 uansett å minke forspranget til HD-DVD i BluRays favør?
    Husk at PS2 var mange hjems første dvdspiller.
    Dermed vil PS3 kunne bli mange hjems første BluRayspiller.
    BluRay-formatet er jo overlegent HD-Dvd rent teknisk sett mtp kapasitet.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av perarne
    Og sidan XB360 kun vil ha ein DVD spiller, så vil den ikkje være no alternativ for de som ønsker seg HD(TV) filmer. Hvorfor er M$ så forferdelig kjappe med å få ut XBOX 360 nå... trur du... Kan det være at de har funnet ut at de må få den ut fort som f** for å kunne få solgt noe i det heile tatt før PS3 er ut og tar over alt (80-90%) salget? Det er som med mykje anna som M$ lager, først hype ting opp i himmelen, så få ut en begrensa og nedkutta versjon av dri**en på markedet samma f*** kor dårlig det er, så kan dei selge oppdateringer og nye versjoner i all evighet.

IMHO

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BluRay-formatet er jo overlegent HD-Dvd rent teknisk sett mtp kapasitet.
    Helt totalt feil igjen, Tor. Rent teknisk på papiret kan begge formatene skryte, men hva som er fysisk laget og hva som er fysisk mulig å masseprodusere, er ingen av formatene overlegne.

Husk at PS2 var mange hjems første dvdspiller.
    Dermed vil PS3 kunne bli mange hjems første BluRayspiller.
    Jeg tror ikke PS3 vil være mange hjems første spiller, hvis man ikke får leid filmer i det samme formatet. Hvis en BluRay-film må spesialbestilles fra utlandet, vil aldri BluRay-spiller bli mye populær i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Kan det være at de har funnet ut at de må få den ut fort som f** for å kunne få solgt noe i det heile tatt før PS3 er ut og tar over alt (80-90%) salget?
    Hvis jeg skal tippe så tror jeg at PS3 vil få ca 50-60% av markedet og Xbox360 ca 40-50%. Under 10% av norges hjem har HD kompatible skjermer. Hvorfor tror du HD og PS3 sammen vil eksplodere markedet de første årene? (fordi PS3 støtter 1080p??? HEHE.... tulla). Jeg tror at et "vanlig" hjem i Norge vil ikke bry seg om det er gammel DVD kvalitet eller HD-DVD (BluRay). HD overgangen vil helt klart skje i Norge også, men ikke med det første. Ihvertfall ikke om Sony er så dumme å kjører et annet format enn resten av verdenen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt totalt feil igjen, Tor. Rent teknisk på papiret kan begge formatene skryte, men hva som er fysisk laget og hva som er fysisk mulig å masseprodusere, er ingen av formatene overlegne.
    Um. Hæ? Blu-Ray er da åpenbart et teknisk overlegent format. Om du er uenig må du i det minste argumentere for det.

Jeg tror ikke PS3 vil være mange hjems første spiller, hvis man ikke får leid filmer i det samme formatet. Hvis en BluRay-film må spesialbestilles fra utlandet, vil aldri BluRay-spiller bli mye populær i Norge.
    Du tror folk vil la være å kjøpe tidenes mest hypede spillkonsoll fordi filmene den tilfeldigvis også kan spille av ikke er umiddelbart tilgjengelig i videosjappene?

Hvis jeg skal tippe så tror jeg at PS3 vil få ca 50-60% av markedet og Xbox360 ca 40-50%. Under 10% av norges hjem har HD kompatible skjermer. Hvorfor tror du HD og PS3 sammen vil eksplodere markedet de første årene? (fordi PS3 støtter 1080p??? HEHE.... tulla). Jeg tror at et "vanlig" hjem i Norge vil ikke bry seg om det er gammel DVD kvalitet eller HD-DVD (BluRay). HD overgangen vil helt klart skje i Norge også, men ikke med det første. Ihvertfall ikke om Sony er så dumme å kjører et annet format enn resten av verdenen.
    Hele poenget er at selv om det er tvilsomt at folk hopper på HD umiddelbart, så hopper de uansett på de nye konsollene. Prøvde du å få tak i en PS2 i November 2000? Ganske så fort utsolgt, skal jeg si deg. "Vanlige hjem" bryr seg nok, skal du se, selv om de den gangen knapt visste hva DVD var.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Um. Hæ? Blu-Ray er da åpenbart et teknisk overlegent format. Om du er uenig må du i det minste argumentere for det.
    Det er litt morsomt at du, Pogwaq, klager på at jeg ikke argumenterer hvorfor jeg er uenig med tor. Jeg synes faktisk du også virker litt uenig med meg. Og ditt argument er at... lol..

Nei, helt ærlig så skal jeg sjekke det opp litt, og se om jeg ihvertfall klarer å argumentere for hva jeg sa...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Okey... Litt argumentering fra min side. Dere sier at BluRay er et teknisk helt overlegent format. Men det er jeg faktisk ikke helt enig i.

Toshiba påstår at de snart kan lage HD-DVD plater som innholder 100 GB. Og disse platene vil sannsynligvis være mye billigere enn BluRay plater. Hentet fra itavisen.no
    Ved hjelp av flere lag kan den maksimale lagringskapasiteten økes til hele 100 GB. Det er imidlertid uklart om dette kan skje med skrivbare disker.
    Sony sier de vil kunne lage BluRay plater som innholder 200 GB, men i de første årene vil vi kun se BluRay plater som inneholder 100 GB. Hentet fra digi.no
    Plater basert på denne teknologien skal kunne romme 200 GB med data. Men Sony har foreløpig ikke lagt noen planer for kommersialisering av åttelagsteknologien. En talsperson for Sony, Taro Takamine, forteller derimot at selskapet planlegger å kommersialisere en firelagsutgave av Blu-ray Disc (BD) med 100 GB lagringskapasitet i 2007.
    Ut fra slike kommentarer så føler jeg det blir helt feil å si at teknisk sett så er et format helt overlegent. Phu... Klarte jeg det, Pogwag...? hehe

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke presenterte argumenter er at det har vært et velkjent og godtatt faktum at Blu-Ray er teknisk overlegent. Selvsagt er det fremgang begge veier, men det er ikke til å stikke under en stol at Blu-Ray har 65% større lagringsplass per lag, og så langt skryter begge av like mange lag. Priser er det altfor tidlig å si noe om, da de uansett vil være avhengige av markedet. Hva legger du i "mye dyrere"?

Uansett, poenget i denne tråden er at Sony eier Blu-Ray og PS3. PS3 + HD-DVD = like sannsynlig som hønsetenner.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det blir et lite oppsving i prisene på spill.
    Helt nye XBox spill koster 29.99£ hos Play.com.
    Kommende XBox360 titler koster 39.99£ hos play.com

Et oppsving på ca 15-25% må man regne på neste generasjons konsollspill.
    Ser ut til at de ikke blir en realitet likevel.
    Komplett.no har noen titler til XBox360 som kan forhåndsbestilles.
    De ligger på hyggelige 545,- og 599,- per tittel.
    Priser som harmonerer med dagens konsollgenerasjon.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •