koble xbox gjennom skolens brannmur?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation koble xbox gjennom skolens brannmur?

jeg bor på såkalt elevheim, blokk som leies ut til studenter. her har vi fri internett tilgang, noe som går gjennom en skoles brannmur like i nærheten. dette fører til at jeg ikke kan spille xbox live, som irriterer meg ufattelig.. har en router men vil dette hjelpe meg noe som helst? det skal å sies at jeg har liten peiling så hvis noen kan hjelpe meg, vær så snill å si det så enkelt så mulig all hjelp mottas med største mulige takk

hvis det er til noe hjelp, når jeg skal koble til live så står det bare at jeg ikke kan koble til for det er ingen svar. er ikke i tvil at det på grunn av denne brannmuren som er lagt inn, men dette kan ikke jeg slå av siden det er skolen som har gjort det. ikke kan jeg spille pc spill på nett heller. eneste som går er lan spilling. men det er kjedelig.. vil bare så gjerne kunne koble meg opp til xbox live.. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox live benytter seg av UDP port 88 samt UDP og TCP port 3074. Det hjelper nok lite om du har en ruter på innersiden av brannmuren, det du eventuellt trenger er en proxy på utsiden av brannmuren som du kan koble deg til via. Det du da må gjøre er å lese it-avtalen med skolen din(om dere har noe slikt) og finne ut hvordan trafikk de slipper gjennom/stopper. Deretter kan du koble xboxen din til en ruter innenfor brannmuren som bytter port på xbox-live trafikken til en port som slippes gjennom brannmuren. Denne omgjorte trafikken sendes så til proxien din utenfor brannmuren som igjen forandrer portene tilbake og sender trafikken videre til xbox live serveren et eller annet sted.

Trafikken tilbake vil da også gå innom proxien som forandrer porter slik at pakkene kommer gjennom firewallen og inn til ruteren din som setter portene tilbake.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned neXBC, et program som lurer xboxen til å tro at den er koblet til et lan nettverk. Har testet dette live på Halo og fungerer bra,

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neXBC??
    hvordan fungerer dette? innstalere på pc eller xbox? jeg har bare en vanlig stakkarslig xbox som verken har harddisk eller er chippa...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •