PS2: løsning på viftestøy?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS2: løsning på viftestøy?

Er det noen her inne som har skiftet vifta på sin PS2 til en litt mindre hissig en? Har vært lei den viftestøyen og tenkt på å skifte den ut i lengre tid nå, men er bekymret for overoppheting. Vannkjøling blir for komplisert, siden det er så mange forskjellige steder som trenger kjøling.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp PS2 New Edition, den er praktisk talt lydløs (ingen vifte).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Eureka!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min også bråkte noe helt forferdelig., så tok jeg den frem i "lyset" ....helt tett av støv inni , i front og bakre ventilasjons perforeringer.... etter en rens med støvsuger og trykk luft ble den faktisk mye bedre... mulig du har støvfritt lokale. men mine hybelkaniner hadde tydligvis funnet ett perfekt gjemmested...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, støvfritt lokale kan jeg garantere at jeg ikke har, men det var ikke hybelkaniner i ps2'n. Jeg har åpnet og rotet rundt inni maskinen for å finne en måte å eventuellt vannkjøle klenodiet. Men det blir ikke aktuellt nå, for det blir jo fort dyrere enn å kjøpe en ny, søt liten ps2..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vifte? Har du sjekka? Sist jeg sjekka var det nå en vifte i dem..... :wink: Men bare mye mindre og mer stillegående......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ingen vifte? Har du sjekka? Sist jeg sjekka var det nå en vifte i dem..... :wink: Men bare mye mindre og mer stillegående......
    Hmm..det stemmer sikkert det. jeg har nok blitt påvirket av noe propaganda som sa at den "ikke hadde vifte i motsetning til den gamle". Uansett, en er vel som sagt så liten og lydløs at den ikke er til noe form for besvær

Mener også å huske at den omformeren/tranformatoren eller hva det er på ledningen, (den klumpen!!) var kommet istedenfor vifte? Noen som sa det ihvertfall..på den gamle var det nemlig ikke sånn!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener også å huske at den omformeren/tranformatoren eller hva det er på ledningen, (den klumpen!!) var kommet istedenfor vifte? Noen som sa det ihvertfall..på den gamle var det nemlig ikke sånn!
    Strømforskyning... Et smart trekk i alle mini-PCer er å putte strømforskyningen (den svarte boksen) utenfor kabinettet, slik at den ikke er med på å varme opp kabinettet (og komponentene) innvendig. I en vanlig PC er strømforskyningen den delen som avgir mest varme og det er dermed langt fra dumt å fjerne denne delen fra kabinettet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Strømforskyning... Et smart trekk i alle mini-PCer er å putte strømforskyningen (den svarte boksen) utenfor kabinettet, slik at den ikke er med på å varme opp kabinettet (og komponentene) innvendig. I en vanlig PC er strømforskyningen den delen som avgir mest varme og det er dermed langt fra dumt å fjerne denne delen fra kabinettet.
    Ahh, da skjønner jeg sammenhengen. Å flytte strømforsyningen ut av selve maskinen bidrar vel til å redusere behovet for en stor og støyende vifte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •