PC gaming i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC gaming i stua

Jeg lurer på om følgende er mulig å få til. Dvs om noen har prøvd dette før og kan anbefale løsningen, evnt foreslå en bedre sammenkobling:

På kontoret: Dell XPS Gen 3 men ATI 800 skjermkort
    I stua: BenQ 7800 prosjektør koblet til hjemmekinoforsterker

Avstand mellom PC og Hjemmekinoforsterker ca 6 meter.

Ønsker å oppnå: Kunne kontrollere PC og spille spill med joystick, ratt etc fra godstolen i stua.

Tenkt løsning:
    * Lyd: Strekker kabel fra lydkortets linjeutgang til hjemmekinoforsterker sin VCR2 inngang
    * Bilde: Strekker S-Video kable fra skjermkortet til hjemmekinoforsterker sin VCR2 inngang.
    * USB: Setter en liten USB HUB i stua med kabel inn til PC sin USB kontakt
    * Kobler så et trådløst USB tatstatur med innebygd mus til USB hub og ved behov ratt/pedaler/joystick til USB hub.

Ting jeg er i tvil om er:
    * Er avstand på ca 6 meter ett problem
    * Vil to USB tastatur (ett på kontoret og ett i stua) kunne være tilkoblet samtidig og fungere (bruker så klart bare ett om gangen :-)
    * Bildekvalitet? Vil S-Video bli OK?

Håper noen kan dele av sine erfaringer :-)

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Ting jeg er i tvil om er:
    * Er avstand på ca 6 meter ett problem
    Maks lengde på USB blir oppgitt til å være 5m, men min erfaring er at det fungerer greit med lengre strekk så lenge man bruker en USB hub. Koble derfor på en USB HUB av typen med egen strømforsyning 5m fra maskinen.

* Vil to USB tastatur (ett på kontoret og ett i stua) kunne være tilkoblet samtidig og fungere (bruker så klart bare ett om gangen :-)
    Fungerer utmerket. Så lenge kompisene dine holder fingrene unna tastatur nr2, mens du prøver å skrive innlegg her på forumet. :wink:

* Bildekvalitet? Vil S-Video bli OK?
    OK, men ikke noe mer. Dersom du har mulighet for å bruke DVI mellom PC og skjerm vil dette gi tydelig bedre bildekvalitet. Kjøp uansett ikke den billigste s-video kabelen du finner på clas!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg vurderer S-Video er at DVI inngangen på prosjektøren er i bruk da DVD spilleren mater direkte til denne. Alle andre kilder som Paraboltuner, DVD/HDD, VHS kjører S-Video som switches vha hjemmekinoforsterker. Får kanskje teste S-Video og se. Har aldri prøvd å sende PC bilde vha S-Video til prosjektør.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Et alternativ er DVI switch eller en receiver med slik funksjonalitet, men det blir jo dyrt. Test med en s-video kabel og se selv hva du synes om kvaliteten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •