Error-melding på Gamecube

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Error-melding på Gamecube

Jeg husker jeg hadde dette problemet sist jeg spilte på Gamecube'en min, så da jeg hooket den opp til tv'en denne gangen, blåste jeg inni den for å få vekk støv og dritt. Nå satt jeg og koste meg med det ny-innkjøpte Resident Evil, og jeg fikk error-melding igjen. "An error has occurred. Consult the Gamecube manual" står det. Veldig irriterende. Det er ille nok at jeg skal leve i konstant redsel for at noe skremmende skal skje i spillet, jeg må nå leve med at dritt-konsollen kan bestemme seg for å klikke når som helst??

Gamecuben er brukt *ekstremt* lite, så det kan ikke være slitasje som er årsaken.

Noen andre logiske forklaringer på hva som er galt?

Hva kan jeg gjøre for å unngå at det skjer igjen?

En annen som har samme problem:
    http://blog.onehero.net/?p=40

test

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at vår GameCube har fått kjørt seg skikkelig. Den har gått mye. Og det har aldri vært noe tull. Du har nok vært uheldig å fått et mandagseksemplar.
    Jeg ville levert den inn til service og fått fikset problemet. Men hvis garantitiden har gått ut er det kanskje ikke verdt det?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett garantitid er dette noe som bør dekkes av forbrukerskjøpslovens reklamasjonsrett hvis det skyldes hardwarefeil. Skjer dette uansett hvilket spill du spiller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har skjedd med flere spill ja, men igår klarte jeg å spille et par timer med RE4 uten at det skjedde. Det er veldig vilkårlig og random når det skjer.

RE4 er nok det siste gamecube-spillet jeg skal gå gjennom før Playstation3 kommer, så jeg får vel ta sjansen på det går greit. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å kjøpe Revolution. Altså, console med error-beskjed. Since when ble dette normen? Halve poenget med consoles over PC er jo at de skal gå knirkefritt no matter what!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det kanskje er noe galt med din maskin tilsier vel ikke akkurat at det er "normen"?...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, at Nintendo i det hele tatt lagde en maskin som kunne vise error-meldinger viser jo at dette var noe de var forberedt på. Jeg har aldri hørt om error-meldinger på consoles før, og jeg har hatt rimelig mange forskjellige opp gjennom årene. Hvis Gamecuben bare hadde frøset eller restartet, så hadde det vært en annen sak, men dét faktum at Nintendo lagde en respons (error-meldingen) til de gangene det går noe galt indikerer jo at Gamecuben var sårbar fra dag 1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

errormeldinger

Xboxen gir også error meldinger...

er vel bra at consolen gir error meldingen. Da får man i vært fall litt peiling på hva som er galt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Error-meldingen gir stor innsikt i hva som gikk galt.

"An error has occurred. Turn the Power Off and check the Nintendo GameCube Instruction Booklet for further instructions."

Further instructions-tingene har jeg sett på, og de er verdiløse. De sier absolutt ingenting konstruktivt.

Selvfølgelig, jeg sier ikke at Nintendo skulle ha fjernet error-meldingene, men jeg syns de burde ha klart å lage en console uten errorer. Sony har klart det 2 ganger på rad nå. Hva feiler Nintendo?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du garantert en mandags maskin, min gc har gått mye, kansje tusenvis av timer, ikke ofte den har klikket..

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en mandags maskin ja.
    Krev å få byttet den, eller få pengene tilbake og kjøp en ny i en annen butikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •