PS2 to USB Controller converter fra Play.com. Hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS2 to USB Controller converter fra Play.com. Hjelp!!

Det kom et mission i GTA: San Andreas (PC-versjonen) som var helt umulig å gjøre med keyboard (kjøre minifly i San Fierro), så jeg tenkte jeg kunne teste Play.com-converteren som lar meg bruke PS2-controller til PC. (Jeg har klart levelen med Playstation2-controller mange ganger. (Jeg har San Andreas på PS2 også.))

Uansett. Jeg fulgte instruksjonene som stod på baksiden:

1. Insert disc
    2. Install
    3. click "ok"
    4. When prompted, restart the computer.
    osv

Men jeg ble aldri spurt om jeg ville slå av maskinen. Programmet bare installerte seg selv (regner jeg med) og så skjedde det ikke noe mer. "Ok" tenkte jeg, og så rebootet jeg manualt. Etterpå satte jeg i USB-converteren, fant frem en PS2-controller og stakk den inn i converteren.

Jeg gikk i control panel --> game controllers og testet at kontrolleren funket. Det gjorde den. Alle knappene svarte, og rumble og shock funket fint.

Da jeg startet opp San Andreas gikk jeg inn i menyen og valgte "gamepad" som controller, men da jeg startet spillet gikk fyren min rundt i ring og siktet ned i bakken. Det var helt umulig å styre han. Jeg fikk ikke respons fra controlleren i det hele tatt, men musen og keyboardet funket fremdeles. Det var fremdeles umulig å styre han der jeg ville, fordi han sprang i sirkel og siktet nedover uansett hva jeg gjorde, men jeg klarte å stoppe han, få han til å sikte andre veier, men det var veldig vanskelig.

Jeg prøvde det samme i Morrowind, og fikk nøyaktig det samme problemet.

Er det noen som har opplevd det samme og vet hva som skal til for å fikse dette problemet?

Takk for hjelpen!

- [wcip]Angel

edit: Jeg fikset dette problemet ved å sette controlleren inn i port1 istedenfor port2 på USB-converteren. Men jeg kan bare bevege meg. Ingen av knappene funker, verken sprint, hopp, skyt, skift våpen, osv. Noen som vet hvordan jeg fikser?

edit#2: Litt flere undersøkelser i Morrowind har vist at
    høyre er opp
    opp er venstre
    venstre er ned
    ned er høyre,
    noe som gjør det litt vanskelig å styre personen.

Men tingen var at knappene funket i Morrowind. Der kunne jeg bruke x, firkant, o, trekant i tillegg til 'skulder-knappene'. Noen som vet hvorfor de ikke funker i San Andreas?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm,kanskje du finner noe info her... http://www.edgeforums.net/gta/forumd...mp;forumid=249
    Jeg spiller san andreas på xbox'en nå!har ikke testet san andreas på pc ennå.
    :?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •