Xbox 360 vs PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 224
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 vs PS3

Selv gleder jeg meg mest til PS3, men kommer nok til å kjøpe begge deler uansett.

Post E3 har microsoft kommet med et svært interressant propagandaskriv der de to maskinene blir sammenlignet. Det verste av alt er at det til en svært stor grad er fornuftig skrevet, og kanskje tyder på at PS3 ikke er den bokskilleren mange venter på...

Det blir garantert fete tider for oss gamere og videofile fremover samme hva man velger.... 8)

Her er propagandaen som bør leses:
    http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

En liten bønn til fanboys i begge leire: ikke la dette bli en unøyansert flametråd.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike propagandaskriv må man for all del ikke stole blindt på. Det er selvsagt alt for tidlig å komme med noen sammenligning av disse to konsollene, men det lille jeg har sett av klipp så langt tyder på at PS3 blir en klart kraftigere maskin enn 360. Men i verste fall kan det jo ta ett år mellom lanseringen av disse to

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha begge jeg 8)

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har sett av grafikk har ikke overbevist meg om at ps3 er mye bedre. Synes begge deler ser fantastisk ut....

PS3

vs.

Xbox360

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldrig vært noen konsoll spiller, men disse to maskinene virker veldig lovende for oss hjemmekino entusiaster, Full støtte for høyoppløst grafikk, 710P/1080I. 16:9 format på alle spill og full surround lyd. det at ubisoft som lager rainbow six spillene kun utvikler vidre spill for xbox har vel litt å si også :P

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper først revolution, så PS3. 8)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er det avklart hvilke spiller som blir stående i XBox 360?
    Hadde vært greit med HD-Dvd da PS3 ser ut til å bli Blu-Ray.
    Siden jeg skal ha begge konsollene vil jeg da sitte meg begge formatspillerne også.
    (Hvis det da ikke blir enighet).

Ellers likte jeg formen på XBox 360 bedre enn PS3.
    PS3 må nok kjøpes i sort hvis, de andre var helt heselige.
    De ligner på et dobbelt vaffeljern.

Jeg noterer meg også at håndkontrollen på PS3 nå begynner virkelig å tape terreng. Jeg likte PS2 sin bedre enn Xbox sin, inntil Controller S kom.
    XBox 360 sin kontroll seg helt grei ut, PS3 er noe BatMan kan kaste etter Jokeren.

PS3 har 2 integrerte HDMi utganger, samt avutgangen for diverse.
    PS3 ryktes 400GB hd, XBox en del mindre, men utbyttbar.

Joda, begge har sine for og imot. Jeg skal ha begge og trenger muligens en receiver med HDMi switching etter hvert. Ellers lukter det Geffen.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet lite om PS2 og har heller ikke lest mye om PS3, men er det kommet noen detaljer om hvordan PS3 og Sony vil utvikle flerspillerstøtte fremover? Xbox-Live har jo utviklet seg til å bli veldig bra, og øker bare mer og mer. Jeg mener å huske at alle spill fremover vil ha støtte for Live fra den kanten. Livespilling er viktig, og Sony bør vel komme med noe bra for å ta igjen Microsoft på det punktet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 har da allerede et hav av spill ute med flerspillstøtte for flere personer på samme konsoll, flere konsoller og også over internett. Så jeg skjønner ikke helt hva du klager over. Dessuten er PS2 sin internettjeneste gratis - i motsetning til X-boks sin.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tenkt å lage noe stor konsolldebatt her, men dere snakker om PS2 og Xbox.
    Topic er litt mer framtidsrettet.
    Men allikevel.
    PS2 sin "live" spilling er lite verdt.
    Snakk om treg oppkobling og mye venting.
    Jeg kjøpte nettverksadapter til PS2 og har spilt lite online. Det er rett og slett for tregt.
    Som nybegynner var det også mye vanskeligere for oss som ikke har full peiling på nettverk å skulle sette det opp.
    Må lage gamertag for hver spill og holde rede på passord.
    Få spill benytter kommunikasjon med mic og headset.
    XBox-live 100 ganger bedre slik det er i dag. Kommunikasjon, et fast gamertag, mulighet for å sende post og meldinger, matchesystemer, world score rankings osv...

Men ingen tvil om at PS3 kommer til å ha en mye bedre online del.
    Likevel har nå XBox et bra forsprang og vil utvikle sitt system.
    Nye XBox 360 vil ha en gratis live del, kalt sølvabonnement.
    Gull abonnementet vil framdeles koste, men ha litt mer features.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg blir det nok PS3. Jeg klarer meg rett og slett ikke uten Metal Gear Solid og Gran Turismo. Denne gangen ser det jo faktisk ut som Sony vil ha den teknisk beste konsollen også. Jeg syntes det virker litt uambisiøst av Microsoft å velge å bruke dagens DVD-format, mens Sony bruker Blu-Ray. Personlig tror jeg en eventuell forskjell i grafikk vil være relativt ubetydelig. Begge er sikkert bra nok.

Begge har nok sine fordeler og ulemper. Halo 3 blir vel ikke så dumt det heller (les: blir sikkert grisefett).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tor rasmussen: Det virker som du kun har prøvd internett-funksjonen i PS2 et par ganger og gitt opp. Funksjonen ble sluppet i Europa for snart to år siden og har siden da har det bare fått bedre og bedre støtte. Det med hastighetsproblemer har jeg aldri lagt merke til, tvert om, ettersom det er krav om at alle som spiller live må ha bredbånd. Om den er vanskelig å sette opp skal jeg ikke uttale meg om, for meg gikk det ganske greit, men det avhenger selvsagt av hva slags tilkobling, router osv en benytter. Bruker en bruksanvisningen som følger med aktivt, bør det likevel ikke være en uoverkommelig oppgave.

Gjennom "Central Station" kan du (og må du) dessuten registrere et brukernavn og passord som du beholder i alle (de fleste) nettspillene. Mikrofon (headset) benytter så og si alle spillene nå, en del støtter også kamera. Jeg kjenner meg med andre ord lite i det du hevder.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aikamodo
    Denne gangen ser det jo faktisk ut som Sony vil ha den teknisk beste konsollen også.
    Er ikke sikkert det heller visst nok.
    Nå må følgende link leses som ren Microsoftpropaganda, men de påstår nå i alle fall at specsene på PS3 ikke er så harmoniske likevel.
    Her har du en rekke grafer som forteller deg at XBox 360 er best på.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    tor rasmussen: Det virker som du kun har prøvd internett-funksjonen i PS2 et par ganger og gitt opp. Funksjonen ble sluppet i Europa for snart to år siden og har siden da har det bare fått bedre og bedre støtte. Det med hastighetsproblemer har jeg aldri lagt merke til, tvert om, ettersom det er krav om at alle som spiller live må ha bredbånd. Om den er vanskelig å sette opp skal jeg ikke uttale meg om, for meg gikk det ganske greit, men det avhenger selvsagt av hva slags tilkobling, router osv en benytter. Bruker en bruksanvisningen som følger med aktivt, bør det likevel ikke være en uoverkommelig oppgave.
    Jeg brukte det vel i fjor sommer.
    Linjen var 3 mbit. Det er ikke "lagg" i nettet jeg mener med treig. Det er all denne DNAS authentication og all balet før en er koblet til.
    Føler også at enkelte spill som f.eks Socom først må lastes inn.Hvis man får et problem med en innstilling eller ip, så er det som om PS2 soft restarter og laster inn alt på nytt. Skal man ut av onlinespilling, så må man "laste spillet på nytt" da også.

Det greie med Xbox var; i med platen, fram med kortet, lag et navn, Bada-bing du er på live. Aldri snakk om å måtte lese en eneste bruksanvisning. Og dermed snakker vi brukervennlighet.

Så må man kjøre en seperat cd for å komme seg inn på Central Station. Det tar jo en evighet før man er inn på den også i forhold til XBox live.
    Godt mulig det er blitt bedre siste året. Jeg skal ta en test.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg bøyer meg.
    Tok en test nå, og fra skuffen gikk inn til jeg var med i første online Socomspill tok vel ca 2 minutter.
    Det er langt raskere enn hva jeg erfarte tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Sitat Opprinnelig postet av Aikamodo
    Denne gangen ser det jo faktisk ut som Sony vil ha den teknisk beste konsollen også.
    Er ikke sikkert det heller visst nok.
    Nå må følgende link leses som ren Microsoftpropaganda, men de påstår nå i alle fall at specsene på PS3 ikke er så harmoniske likevel.
    Her har du en rekke grafer som forteller deg at XBox 360 er best på.

Det er vel per i dag ingen som vet hvilken av de to konsollene som er "kraftigst", og hvilken som vil kunne levere best grafikk. De to konsollene virker vedig forskjellig hardware-messig, og hva som fungerer best i praksis vil tiden vise.

Sony har en tendens til å love mer enn de kan holde, men siden PS3 sannsynligvis kommer ut et halvt år (kanskje mer, hvis det blir et felles DVD-format) senere enn X-box 360 virker det logisk at den skal være kraftigst (slik det i dag er med X-box vs PS2). I tillegg til dette har jo PS3 betydelig større lagringskapasitet på diskene.

Jeg er egentlig ikke spesielt opptatt av maskinens kraft, etter som spillene er viktigst. Når det er sagt vil jeg påstå at kraftigere hardware gir større muligheter (bedre grafikk, realistisk fysikk osv.) og kanskje til en viss grad bedre spill.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest et par steder at Nintendo Revo vil være 3-4 ganger kraftigere enn gamecube, PS3 vil være 35 ganger kraftigere enn PS2, og Xbox 360 15 ganger kraftigere enn Xbox. Nintendo har også uttalt at revolution vil lett kunne kjøre Resident evil 4 i 1080i, advanced lighting, normal mapping, hi-res texturer, 60 fps, anamorph widescreen, og 3x polygonantall. Hvis det er tilfelle, står det vel mer på hva spillutviklerne kan få til/hvilke spill som kommer til hvilken maskin, og mindre på maskinspecs.. :roll:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sett en video der Playstation 3 rendererer 12 HD-filer live samtidig... Det tviler jeg på at 3x 3.2 Ghz kjerner i 360'en takler... Uansett dukker jo trolig PS3'en opp nesten ett år etter Xbox'en (ingen vet eksakt selvsagt), så det er klart PS3 vil være langt kraftigere... For alt vi vet har Microsoft lansert Xbox 3 innen PS3'en er på veiene! 8)

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de bildene på side 1, bare for å ha en ting klart. er ikke sikkert det er In-game. er ikke nødvendig å gjøre seg klar til konsollkamp enda. er fortsatt en god stund før noen next-gen. konsoll er på markedet.

re:burre.

stresser ikke spillindustrien med at de ikke klarer å lage så mye bedre spill enn det det er idag?

mener å ha hørt det et par steder.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    re:burre.

stresser ikke spillindustrien med at de ikke klarer å lage så mye bedre spill enn det det er idag?

mener å ha hørt det et par steder.
    Jo, ikke sant. :wink:

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •